Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Som jeg har sagt til deg før så tror kristene på bibelen, altså nt OG gt.

 

Hvis du mener at du tror kun på NT så skiller du deg veldig ut fra andre kristene. Og jeg vet ikke om du en gang kan kalle deg kristen.

Du, Solidsturla Er du enig i at Jesus Kristus opphevet moseloven og gav et helt annet bilde av Gud en det Moses gjorde ?

 

Hva er da igjen av GT ? Som du mener de kristne skal tro på ?

Bare for å nevne en ting. Når Jesus var på jorden, oppfyllte han mange av de profetiene som var nevnt i GT om en verdens frelser. Uten profetene i GT, ville ikke Jesus hatt noe å kunne "bekrefte" sin identitet. Samtidig er GT en veldig viktig del av den kristne frelseshistorien. Det kan være riktig at i en del menigheter, og kanskje spesielt firkirker, så fokuseres det veldig mye på Jesus og NT. Men uansett hva du er blitt fortalt, så er GT fortsatt viktig innenfor kristendommen. Å si at den ikke er det, kan vel nesten sies og være det samme som at de 50 første sidene av jødenes Tanakh ikke er så viktig allikevel.

Profetiene om Messias jødenes konge, mener du vel ?

 

Han oppfyllte disse profetiene for å overbevise jødene.

 

At Han kom fra Gud bekreftet Hans makt over naturen.

 

Å fokuseres på noe annet enn Jesus Kristus er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har til gode å se videobevis på at jesus sto opp fra de døde.

 

HAHAHAHAHAHA! Vet du ikke at på den tiden så hadde de ikke videokamera?!

 

Du ga meg en god latter der TechTiger! HAHA!

 

Men for å være litt seriøs da, det finns videoer om marsboere som har kommt til jorda, veldig sannsynelig at alle de er sanne, film kan bli manipulert vet du, du som er så "tech" teknisk av deg :)

Ser man det! Rasjonell tenking! Juhuuu :)

Da er et paradox at slikt ikke er gyldig virkemiddel overfor gamle mytene du hengir hele ditt liv til.

Jo eldre myten er jo mer sann blir den? Stikk i strid med sunn fornuft, noe som du nettopp beviste du er utstyrt med.

 

Et stort paradox

Lenke til kommentar

 

Profetiene om Messias jødenes konge, mener du vel ?

 

Han oppfyllte disse profetiene for å overbevise jødene.

 

At Han kom fra Gud bekreftet Hans makt over naturen.

 

Å fokuseres på noe annet enn Jesus Kristus er feil.

Dette er bare kjedelig og dessuten har du helt mistet tyngde i teologiske spørsmål etter at du begynte og surre med din nyvunnede tro..... Kan du ikke bare holde deg til partikler og Einsteins E=mc2? Mye mer underholdende. Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

@Diciple

 

Det er nå du som har valgt å gå i fra Gud når du vet at han har dødd for deg! Han har gitt oss en mulighet til å komme til Ham.

 

Hmmm, så jeg skal liksom vite han har dødd for meg? Kristendommen er en tro... Jeg skal vite imens du tror?

 

Hvis en dommer dømmer en person som har voldtatt noen, og sier at det går greit du trenger ikke straff, er ikke den dommeren en dårlig dommer? Men hvis han er god og rettferdig så sender han forbryteren til sin rette straff.

 

Hva hvis forbryteren ikke har forutsetning for å vite at han har gjort noe galt? Hva er rettferdig da? Ingen gud har gitt meg noen forutsetning for å tro på dem, hvorfor fortjener jeg straff?

Gud er en slik god dommer, han viste sin kjærlighet med å sende Jesus til oss, mens vi ennå var syndere, slik at vi kunne få et nytt liv, uten synd, i Jesus!

Åssen kan gud sende jesus til oss? Er det ikke bare en gud? Hvem styrte himlen når gud var her?

 

Men når du sier at Gud ikke er god, da har du misforstått alt som har med Bibelen og kristendom og gjøre!

 

Det var en gang et syndefall her i denne verden, som forklarer egentlig hvorfor vi ikke har det like godt alltid. Pga djevelen fikk ta plass i menneskene sitt hjerte. Satan sitter nå og storkoser seg over alle de som ikke er kristne og ikke er frelst. Du har en fri vilje, for Gud ville ikke at du skulle elske han fordi du måtte, men fordi du vil. Derfor kan vi gjøre det gode og det onde... Det onde som skjer i verden, alt mørke har ingenting med Gud å gjøre, det er menneskene sin feil at vi har gått vekk i fra Gud, og ikke Hans!!!

 

Gud har skapt satan, det betyr at han vet hva som kom til å skje, ergo har gud overliggende skyld i alt det onde som skjer. Fri vilje er det ingen som har, kristne eller ikke kristne...

Vi må slutte å legge skylda på Gud alltid, å innse at det eneste han vil for deg og alle her i verden er at vi alle skal bli frelst.

Hvis dette er guds høyeste ønske er det innmari rart at han ikke gir alle en sjanse. Alt han trenger å gjøre er å komme ned på jorda slik at alle kan se han og da mener jeg alle, så kan folk bruke sin "frie vilje" til å velge om de vil følge han eller ikke.

 

 

 

Dette er det som skjer i Norge idag, DU HAR INGEN UNNSKYLDING! Du vet at Jesus har død for deg men du vil ikke ta imot, du vil ikke kjenne Ham! Det er ikke hans skyld.

Her tar du virkelig feil, jeg ble på skolen opplært i at jesus var veien, ingen jesus viste seg.. Hvis han vil ha meg får han ta kontakt.. Det er han som vil ha meg i himlen, da får han jaggu gjøre en innsats også.. Og igjen, hvordan kan du TRO på jesus, imens jeg skal "VITE" at han døde for meg?

Lenke til kommentar

Herregud.. Ingen av christfolka som skjønte hva jeg mente når jeg sa bilde.. Hva med nytt ord for samme greia.. FOTOGRAFI.

 

Ikke for å ødelegge stemninga, men jeg er antikrist, avskyr kirken, og mener "gud", "jesus" og den hellige ånd bare er en haug med oppdikta bullshit.

Så antikrist eksisterer men motsatsen er oppdiktet.

 

Hvordan får du det til å rime ?

Lenke til kommentar

Hvis jesus er veien så vil jeg jammen ha igjen pengene jeg betalte i veiavgift, for maken til humpete, hullete og oppmoklet vei skal en lete lenge etter...

 

... og for å være ond tilføyer jeg at hvis jesus er veien skal jeg jammen ikke skifte til sommerdekk heller i år... :devil: OG jeg oppfordrer alle til å la pigg dekkene forbli på bilen til neste år...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg har til gode å se videobevis på at jesus sto opp fra de døde.

 

HAHAHAHAHAHA! Vet du ikke at på den tiden så hadde de ikke videokamera?!

 

Du ga meg en god latter der TechTiger! HAHA!

 

Men for å være litt seriøs da, det finns videoer om marsboere som har kommt til jorda, veldig sannsynelig at alle de er sanne, film kan bli manipulert vet du, du som er så "tech" teknisk av deg :)

 

Nettopp. Tror du bøker og vandrehistorier er annerledes?

 

Veldig godt poeng :) Og slik er det vel med alt tenker jeg, det er vel derfor vi må velge å tro eller ikke? Og det gjelder jo ikke bare om å tro at Bibelen er sann, men alt du lærer av historie osv.

Lenke til kommentar

Det at Jesus skal komme igjen og dømme de levende og de døde er det viktige spørsmålet her, ikke om Paulus som møtte eller ikke møte Jesus, det kan diskuteres opp og i mente!

 

Har du noen gang vurdert om det kanskje er blind tro du blir dømt for? At du godtar noe som ikke er logisk.

 

Utfyll spørsmålet ditt litt her, følte det hva litt uklart... Det som jeg har godtatt gjennom Jesus ble aldri logisk før jeg ble "født på ny" som Bibelen snakker om, og fikk oppleve en åndelig verden med Gud, hvis det kan forklares på den måten?

Lenke til kommentar

Nå har altså kjæresten mistet, eller rettere sagt kuttet kontakt med moren sin, da det ikke var mulig å holde ut lenger. Grunnen er at hun er ekstremt kristen, og mener at det er feil at hun er i lag med meg siden jeg ikke er kristen. Og i følge henne snakker gud til henne og det er slik hun vet dette.

 

Det er hardt. Men sånn er realiteten. Personlig forstår jeg det ikke, for det er helt sinnsykt. Og dette er nok en grunn til at jeg har et dårlig bilde av gud.

Lenke til kommentar

Det at Jesus skal komme igjen og dømme de levende og de døde er det viktige spørsmålet her, ikke om Paulus som møtte eller ikke møte Jesus, det kan diskuteres opp og i mente!

 

Har du noen gang vurdert om det kanskje er blind tro du blir dømt for? At du godtar noe som ikke er logisk.

 

Utfyll spørsmålet ditt litt her, følte det hva litt uklart... Det som jeg har godtatt gjennom Jesus ble aldri logisk før jeg ble "født på ny" som Bibelen snakker om, og fikk oppleve en åndelig verden med Gud, hvis det kan forklares på den måten?

 

Hvordan vet du at bibelen ikke er djevels verk og en test for se hvorvidt du er villig til å følge en falsk profeti bare det virker troverdig nok?

Lenke til kommentar

Nå har altså kjæresten mistet, eller rettere sagt kuttet kontakt med moren sin, da det ikke var mulig å holde ut lenger. Grunnen er at hun er ekstremt kristen, og mener at det er feil at hun er i lag med meg siden jeg ikke er kristen. Og i følge henne snakker gud til henne og det er slik hun vet dette.

 

Det er hardt. Men sånn er realiteten. Personlig forstår jeg det ikke, for det er helt sinnsykt. Og dette er nok en grunn til at jeg har et dårlig bilde av gud.

 

Man kan spørre seg selv om hvor grensen går mellom å høre gud og schizofreni.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

@Diciple

 

Det er nå du som har valgt å gå i fra Gud når du vet at han har dødd for deg! Han har gitt oss en mulighet til å komme til Ham.

 

Hmmm, så jeg skal liksom vite han har dødd for meg? Kristendommen er en tro... Jeg skal vite imens du tror?

 

Hvis en dommer dømmer en person som har voldtatt noen, og sier at det går greit du trenger ikke straff, er ikke den dommeren en dårlig dommer? Men hvis han er god og rettferdig så sender han forbryteren til sin rette straff.

 

Hva hvis forbryteren ikke har forutsetning for å vite at han har gjort noe galt? Hva er rettferdig da? Ingen gud har gitt meg noen forutsetning for å tro på dem, hvorfor fortjener jeg straff?

Gud er en slik god dommer, han viste sin kjærlighet med å sende Jesus til oss, mens vi ennå var syndere, slik at vi kunne få et nytt liv, uten synd, i Jesus!

Åssen kan gud sende jesus til oss? Er det ikke bare en gud? Hvem styrte himlen når gud var her?

 

Men når du sier at Gud ikke er god, da har du misforstått alt som har med Bibelen og kristendom og gjøre!

 

Det var en gang et syndefall her i denne verden, som forklarer egentlig hvorfor vi ikke har det like godt alltid. Pga djevelen fikk ta plass i menneskene sitt hjerte. Satan sitter nå og storkoser seg over alle de som ikke er kristne og ikke er frelst. Du har en fri vilje, for Gud ville ikke at du skulle elske han fordi du måtte, men fordi du vil. Derfor kan vi gjøre det gode og det onde... Det onde som skjer i verden, alt mørke har ingenting med Gud å gjøre, det er menneskene sin feil at vi har gått vekk i fra Gud, og ikke Hans!!!

 

Gud har skapt satan, det betyr at han vet hva som kom til å skje, ergo har gud overliggende skyld i alt det onde som skjer. Fri vilje er det ingen som har, kristne eller ikke kristne...

Vi må slutte å legge skylda på Gud alltid, å innse at det eneste han vil for deg og alle her i verden er at vi alle skal bli frelst.

Hvis dette er guds høyeste ønske er det innmari rart at han ikke gir alle en sjanse. Alt han trenger å gjøre er å komme ned på jorda slik at alle kan se han og da mener jeg alle, så kan folk bruke sin "frie vilje" til å velge om de vil følge han eller ikke.

 

 

 

Dette er det som skjer i Norge idag, DU HAR INGEN UNNSKYLDING! Du vet at Jesus har død for deg men du vil ikke ta imot, du vil ikke kjenne Ham! Det er ikke hans skyld.

Her tar du virkelig feil, jeg ble på skolen opplært i at jesus var veien, ingen jesus viste seg.. Hvis han vil ha meg får han ta kontakt.. Det er han som vil ha meg i himlen, da får han jaggu gjøre en innsats også.. Og igjen, hvordan kan du TRO på jesus, imens jeg skal "VITE" at han døde for meg?

 

Spørsmål 1: Nei, jeg skal innrømme jeg var uklar der, med å tro på det Jesus har sakt er sant så opplever du ting som for meg er vanskelig å sette ord på alltid. Men nå vet jeg virkelig at han har dødd for meg, hvis du forsto den?

 

Spørsmål 2: Du kan få en forutsetning: Bibelen snakker om synd, og loven. Loven viser oss hva som er synd. Har du noen gang stjelt? Har du noen gang lyvet til noen? (den minste løgn) Har du noen gang sett på en jente (eller mann forsåvidt, ikke at jeg påstår noen om deg men i disse dager vet man ikke:)) med begjær/lyst etter henne?

 

Da kan du me full sikkerhet vite at du har forbrytt deg mot Gud sin lov. Hvis du kommer for en dommer i Norge så dømmer jo han deg etter Norges lover, men alle mennesker kommer til å stå for en dommer; Gud, som skal dømme etter hans lov, Guds lov.

 

Spørsmål 3: Gud er allmektig, i himmel og på jord. Han sendte sin sønn til verden med at Den Hellige Ånd gjor Jomfru Maria gravid, å siden Gud har skapt alt og har skapt alle fysiske lover, så kan han gjøre hva han vil med de i etterkant (dette kalles også "under")

Så mens Jesus var her på jorden (som faktisk er hvertfall historisk bevist), så var alikevel Gud Faderen i himlen, i Hans rike og holdt alt i universet "up to date" :)

 

Spørsmål 4: Det er helt sant at Gud skapte Lucifer; Satan. Og han ville bli som Gud, han ville væren den som alle tilba! Og siden han hadde fått en fri vilje så kunne han velge å gå imot Gud. Gud som er allmektig kastet da Lucifer/Satan ut av Hans rike. Det er også helt avgjørende hva DU definerer som fri vilje? Det må du utdype...

 

Uansett så har ikke Gud noe med "det onde" å gjøre sånn sett, som du påstår. Hvis du dreper noen (som ifølge normal mennesklig tankegang er galt, vondt osv.) kan du da legge skylda på far din?

 

Spørsmål 5: Hvis du ikke helt har fått deg med deg, så kom Gud til jorda, Jesus var Gud, Guds sønn, altså, Gud har vist seg for oss. Og Jesus sier til Tomas som tvilte i Bibelen pga han ikke fikk "se", se hva Jesus sa:

 

Tomas, en av de tolv, han som ble kalt Tvillingen, var ikke sammen med de andre disiplene da Jesus kom. 25 «Vi har sett Herren,» sa de til ham. Men han sa: «Dersom jeg ikke får se naglemerkene i hendene hans og får legge fingeren i dem og stikke hånden i siden hans, kan jeg ikke tro.»

26 Åtte dager senere var disiplene igjen samlet, og Tomas var sammen med dem. Da kom Jesus mens dørene var lukket. Han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere.» 27 Så sier han til Tomas: «Kom med fingeren din, se her er hendene mine. Kom med hånden din og stikk den i siden min. Og vær ikke vantro, men troende!» 28 «Min Herre og min Gud!» sa Tomas. 29 Jesus sier til ham: «Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.» Johannes 20, 24-29

 

Spørsmål 6: Det med tro å vite forklarte jeg jo i spørsmål en, så ingen vits i å gjenta :)

 

Men her kan jeg og like godt si at du tar virkelig feil, Jesus bruker feks meg til å fortelle deg dette i dag. Og Jesus sier det med egne ord her:

 

Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

21 Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone. Åp 3, 20-21

 

Her ser du at Jesus banker på din dør nå, inn til ditt hjerte. Hvis du slipper ham inn så vil han rense deg for all synd, slik at du seirer og kommer til å sitte på Hans trone når han kommer igjen og skal dømme de levende og de døde.

 

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» Joh 3, 16-21

 

Ja, trenger vel ikke å forklare, det står vel ganske tydelig? Eller?

 

Håper jeg har svart på spørsmålene dine! Lykke til:)

Lenke til kommentar

Det at Jesus skal komme igjen og dømme de levende og de døde er det viktige spørsmålet her, ikke om Paulus som møtte eller ikke møte Jesus, det kan diskuteres opp og i mente!

 

Har du noen gang vurdert om det kanskje er blind tro du blir dømt for? At du godtar noe som ikke er logisk.

 

Utfyll spørsmålet ditt litt her, følte det hva litt uklart... Det som jeg har godtatt gjennom Jesus ble aldri logisk før jeg ble "født på ny" som Bibelen snakker om, og fikk oppleve en åndelig verden med Gud, hvis det kan forklares på den måten?

 

Hvordan vet du at bibelen ikke er djevels verk og en test for se hvorvidt du er villig til å følge en falsk profeti bare det virker troverdig nok?

 

Rett å slett pga lyset avslører mørket, og Satan kan jeg/vi kristne avsløre med lyset, som er Jesus, Guds ord og Guds ånd :)

Lenke til kommentar

Nå har altså kjæresten mistet, eller rettere sagt kuttet kontakt med moren sin, da det ikke var mulig å holde ut lenger. Grunnen er at hun er ekstremt kristen, og mener at det er feil at hun er i lag med meg siden jeg ikke er kristen. Og i følge henne snakker gud til henne og det er slik hun vet dette.

 

Det er hardt. Men sånn er realiteten. Personlig forstår jeg det ikke, for det er helt sinnsykt. Og dette er nok en grunn til at jeg har et dårlig bilde av gud.

 

Hvordan kan du sammenligne moren til kjæresten din med gud?

Lenke til kommentar

Nå har altså kjæresten mistet, eller rettere sagt kuttet kontakt med moren sin, da det ikke var mulig å holde ut lenger. Grunnen er at hun er ekstremt kristen, og mener at det er feil at hun er i lag med meg siden jeg ikke er kristen. Og i følge henne snakker gud til henne og det er slik hun vet dette.

 

Det er hardt. Men sånn er realiteten. Personlig forstår jeg det ikke, for det er helt sinnsykt. Og dette er nok en grunn til at jeg har et dårlig bilde av gud.

 

Du må ikke la mennekser bestemme hvordan ditt bilde på Gud skal se ut. Det moren her sier, har sagt ifølge det du skriver; ER FEIL. Det stemmer overhode ikke overens med det Bibelen sier om dette. Her skal du få akkuratt det Bibelen sier om dette:

 

Ord til ektefolk

3På samme måte skal dere kvinner underordne dere mennene deres. Slik kan de mennene som ikke vil tro på Ordet, bli vunnet – ikke ved ord, men ved sin kones livsførsel, 2 når de ser hvordan dere lever i renhet og gudsfrykt. 3 La ikke ytre stas, som frisyrer, gullkjeder og fine klær være det som pryder dere, 4 men hjertet, det skjulte mennesket med sin milde og rolige ånd, som er uforgjengelig og dyrebar for Gud. 5 For slik smykket de hellige kvinnene seg i tidligere tider, de som satte sin lit til Gud. De underordnet seg sine menn, 6 slik Sara var lydig mot Abraham og kalte ham herre. Hennes døtre er dere nå blitt, når dere gjør det gode og ikke lar dere skremme av noen trussel.

7 På samme måte dere menn: Vis omtanke i samlivet med kvinnen, som er den svakere part. Vis henne ære, for sammen skal dere arve nåden og livet. Gjør dette, så ikke deres bønner blir hindret. Peters første brev kap 3

Lenke til kommentar

Nå har altså kjæresten mistet, eller rettere sagt kuttet kontakt med moren sin, da det ikke var mulig å holde ut lenger. Grunnen er at hun er ekstremt kristen, og mener at det er feil at hun er i lag med meg siden jeg ikke er kristen. Og i følge henne snakker gud til henne og det er slik hun vet dette.

 

Det er hardt. Men sånn er realiteten. Personlig forstår jeg det ikke, for det er helt sinnsykt. Og dette er nok en grunn til at jeg har et dårlig bilde av gud.

 

Hvordan kan du sammenligne moren til kjæresten din med gud?

 

Er gud viktigere enn et menneske?

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt til deg før så tror kristene på bibelen, altså nt OG gt.

 

Hvis du mener at du tror kun på NT så skiller du deg veldig ut fra andre kristene. Og jeg vet ikke om du en gang kan kalle deg kristen.

Du, Solidsturla Er du enig i at Jesus Kristus opphevet moseloven og gav et helt annet bilde av Gud en det Moses gjorde ?

 

Hva er da igjen av GT ? Som du mener de kristne skal tro på ?

Bare for å nevne en ting. Når Jesus var på jorden, oppfyllte han mange av de profetiene som var nevnt i GT om en verdens frelser. Uten profetene i GT, ville ikke Jesus hatt noe å kunne "bekrefte" sin identitet. Samtidig er GT en veldig viktig del av den kristne frelseshistorien. Det kan være riktig at i en del menigheter, og kanskje spesielt firkirker, så fokuseres det veldig mye på Jesus og NT. Men uansett hva du er blitt fortalt, så er GT fortsatt viktig innenfor kristendommen. Å si at den ikke er det, kan vel nesten sies og være det samme som at de 50 første sidene av jødenes Tanakh ikke er så viktig allikevel.

Profetiene om Messias jødenes konge, mener du vel ?

 

Han oppfyllte disse profetiene for å overbevise jødene.

 

At Han kom fra Gud bekreftet Hans makt over naturen.

 

Å fokuseres på noe annet enn Jesus Kristus er feil.

 

Hva i all videste verden prøver du å si nå IHS? Tror du ikke på GT? Eller hva er dealen?

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt til deg før så tror kristene på bibelen, altså nt OG gt.

 

Hvis du mener at du tror kun på NT så skiller du deg veldig ut fra andre kristene. Og jeg vet ikke om du en gang kan kalle deg kristen.

Du, Solidsturla Er du enig i at Jesus Kristus opphevet moseloven og gav et helt annet bilde av Gud en det Moses gjorde ?

 

Hva er da igjen av GT ? Som du mener de kristne skal tro på ?

Bare for å nevne en ting. Når Jesus var på jorden, oppfyllte han mange av de profetiene som var nevnt i GT om en verdens frelser. Uten profetene i GT, ville ikke Jesus hatt noe å kunne "bekrefte" sin identitet. Samtidig er GT en veldig viktig del av den kristne frelseshistorien. Det kan være riktig at i en del menigheter, og kanskje spesielt firkirker, så fokuseres det veldig mye på Jesus og NT. Men uansett hva du er blitt fortalt, så er GT fortsatt viktig innenfor kristendommen. Å si at den ikke er det, kan vel nesten sies og være det samme som at de 50 første sidene av jødenes Tanakh ikke er så viktig allikevel.

Profetiene om Messias jødenes konge, mener du vel ?

 

Han oppfyllte disse profetiene for å overbevise jødene.

 

At Han kom fra Gud bekreftet Hans makt over naturen.

 

Å fokuseres på noe annet enn Jesus Kristus er feil.

 

Hva i all videste verden prøver du å si nå IHS? Tror du ikke på GT? Eller hva er dealen?

 

IHS er av oppfatningen at GTs validitet ble opphevet av jesus og NT.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...