Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diciple:

Dommen

31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin trone i herlighet, 32 og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, 33 og stille sauene på sin høyre side og geitene på sin venstre.

34 Så skal kongen si til dem på sin høyre side: 'Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det rike som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.' 37 Da skal de rettferdige svare: 'Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?' 40 Og kongen skal svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.'

41 Så skal han si til dem på venstre side: 'Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og hans engler. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.' 44 Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' 45 Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.» Matt 25

 

 

Hehe, hvis du virkelig klarer å tro på dette her så skjønner jeg hvorfor du gjør alt du kan for å se jesusen din.. skumle saker altså... Omtrent som ät man ikke må lage grimaser, for hvis klokka slår akkurat da, så blir ansiktet ditt sånn...

 

Er alle du kjenner kristne Diciple? ALle du elsker? Hvordan kan det bli fullkomment for deg i himlen dersom de ikke er det?

 

Du skal få leve i troen din, men ikke kom her å si at gud kun er god, for det stemmer desverre ikke.

 

Så du gruveulykken i USA? I det kristne USA? De som savner sine kjære der, ber nå for harde livet for at det skal gå bra, dersom det går bra så er det selvfølgelig guds skyld ikke sant? Og dersom de de ber for ikke overlever så har vel gud en mening med det også?

 

Jeg som ikke er religiøs kan sitte her og håpe, og krysse fingre for at det skal gå bra med de, men dersom det skjer så er jo ikke det fordi jeg håpa, er det vel? Det hjelper ingen verdens ting.

 

Alle jeg kjenner og elsker er desverre ikke kristne nei, og det bekymrer meg stadig!

Gud er god! Det er nå du som har valgt å gå i fra Gud når du vet at han har dødd for deg! Han har gitt oss en mulighet til å komme til Ham.

 

Hvis en dommer dømmer en person som har voldtatt noen, og sier at det går greit du trenger ikke straff, er ikke den dommeren en dårlig dommer? Men hvis han er god og rettferdig så sender han forbryteren til sin rette straff.

 

Gud er en slik god dommer, han viste sin kjærlighet med å sende Jesus til oss, mens vi ennå var syndere, slik at vi kunne få et nytt liv, uten synd, i Jesus!

 

Men når du sier at Gud ikke er god, da har du misforstått alt som har med Bibelen og kristendom og gjøre!

 

Det var en gang et syndefall her i denne verden, som forklarer egentlig hvorfor vi ikke har det like godt alltid. Pga djevelen fikk ta plass i menneskene sitt hjerte. Satan sitter nå og storkoser seg over alle de som ikke er kristne og ikke er frelst. Du har en fri vilje, for Gud ville ikke at du skulle elske han fordi du måtte, men fordi du vil. Derfor kan vi gjøre det gode og det onde... Det onde som skjer i verden, alt mørke har ingenting med Gud å gjøre, det er menneskene sin feil at vi har gått vekk i fra Gud, og ikke Hans!!!

 

Vi må slutte å legge skylda på Gud alltid, å innse at det eneste han vil for deg og alle her i verden er at vi alle skal bli frelst.

 

Jeg forstår ikke helt problemet alltid?

 

20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre. 25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen.

 

Dette er det som skjer i Norge idag, DU HAR INGEN UNNSKYLDING! Du vet at Jesus har død for deg men du vil ikke ta imot, du vil ikke kjenne Ham! Det er ikke hans skyld.

Lenke til kommentar

Jeg har til gode å se videobevis på at jesus sto opp fra de døde.

 

HAHAHAHAHAHA! Vet du ikke at på den tiden så hadde de ikke videokamera?!

 

Du ga meg en god latter der TechTiger! HAHA!

 

Men for å være litt seriøs da, det finns videoer om marsboere som har kommt til jorda, veldig sannsynelig at alle de er sanne, film kan bli manipulert vet du, du som er så "tech" teknisk av deg :)

Lenke til kommentar

Jeg har til gode å se videobevis på at jesus sto opp fra de døde.

 

HAHAHAHAHAHA! Vet du ikke at på den tiden så hadde de ikke videokamera?!

 

Du ga meg en god latter der TechTiger! HAHA!

 

Men for å være litt seriøs da, det finns videoer om marsboere som har kommt til jorda, veldig sannsynelig at alle de er sanne, film kan bli manipulert vet du, du som er så "tech" teknisk av deg :)

 

Nettopp. Tror du bøker og vandrehistorier er annerledes?

Lenke til kommentar

 

Jeg har til gode å se videobevis på at jesus sto opp fra de døde.

 

HAHAHAHAHAHA! Vet du ikke at på den tiden så hadde de ikke videokamera?!

 

Du ga meg en god latter der TechTiger! HAHA!

 

Men for å være litt seriøs da, det finns videoer om marsboere som har kommt til jorda, veldig sannsynelig at alle de er sanne, film kan bli manipulert vet du, du som er så "tech" teknisk av deg :)

 

 

Nettopp. Tror du bøker og vandrehistorier er annerledes?

Som gjerne er skrevet 100 år etter hendelsen liksom tok sted.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det at Jesus skal komme igjen og dømme de levende og de døde er det viktige spørsmålet her, ikke om Paulus som møtte eller ikke møte Jesus, det kan diskuteres opp og i mente!

 

Har du noen gang vurdert om det kanskje er blind tro du blir dømt for? At du godtar noe som ikke er logisk.

Lenke til kommentar

For å svare direkte på spørsmålet i trådemnet: Fordi det ikke finnes noe bilde av han.

Hm, Jesus Kristus er bilde av Gud.

Jeg har ikke sett noe bilde av den taperen heller.

Jesus Kristus > jeg har seiret over verden!

Ser fortsatt ikke noe bilde, og hvis du tror jeg leser bibelvers tar du feil.

Jesus Kristus er bare et speilbilde av Gud. Så det blir et indirekte bilde av Gud.

 

At Jesus Kristus gjorde seg liten, betyr ikke at han er en taper.

Han gjorde seg liten, for å gjøre oss store.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

For å svare direkte på spørsmålet i trådemnet: Fordi det ikke finnes noe bilde av han.

Hm, Jesus Kristus er bilde av Gud.

Jeg har ikke sett noe bilde av den taperen heller.

Jesus Kristus > jeg har seiret over verden!

Samme trodde Hitler :p

Ikke for å bare komme inn å ødelegge alt, men der ga du meg en god latter :D Og bare for å si min mening : Jesus er historiens største svindler :yes:

Endret av elgitar
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt til deg før så tror kristene på bibelen, altså nt OG gt.

 

Hvis du mener at du tror kun på NT så skiller du deg veldig ut fra andre kristene. Og jeg vet ikke om du en gang kan kalle deg kristen.

Du, Solidsturla Er du enig i at Jesus Kristus opphevet moseloven og gav et helt annet bilde av Gud en det Moses gjorde ?

 

Hva er da igjen av GT ? Som du mener de kristne skal tro på ?

 

Bare for å nevne en ting. Når Jesus var på jorden, oppfyllte han mange av de profetiene som var nevnt i GT om en verdens frelser. Uten profetene i GT, ville ikke Jesus hatt noe å kunne "bekrefte" sin identitet. Samtidig er GT en veldig viktig del av den kristne frelseshistorien. Det kan være riktig at i en del menigheter, og kanskje spesielt firkirker, så fokuseres det veldig mye på Jesus og NT. Men uansett hva du er blitt fortalt, så er GT fortsatt viktig innenfor kristendommen. Å si at den ikke er det, kan vel nesten sies og være det samme som at de 50 første sidene av jødenes Tanakh ikke er så viktig allikevel.

Endret av Gayatri-mantra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...