Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Det er skyldfølelsen som produserer det dårlig bilde av Gud enkelte har.

 

Ah, så det som gjør at jeg har et dårlig inntrykk av gud er ikke at han fremstår som en psykotisk, narsissistisk massemorder er ikke måten han oppfører seg på elller alle de han dreper. Det er altså min skyldfølelse som gjør dette.

 

oh em gee. Takk for at du åpnet øynene mine. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er skyldfølelsen som produserer det dårlig bilde av Gud enkelte har.

 

Ah, så det som gjør at jeg har et dårlig inntrykk av gud er ikke at han fremstår som en psykotisk, narsissistisk massemorder er ikke måten han oppfører seg på elller alle de han dreper. Det er altså min skyldfølelse som gjør dette.

 

oh em gee. Takk for at du åpnet øynene mine. :roll:

Riktig, jo svartere du er på innsiden, jo svartere blir Gud for deg.

Du skaper Gud i ditt eget bilde. Det er dette Jesus Kristus ønsker å

snu omvendt. ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er skyldfølelsen som produserer det dårlig bilde av Gud enkelte har.

 

Ah, så det som gjør at jeg har et dårlig inntrykk av gud er ikke at han fremstår som en psykotisk, narsissistisk massemorder er ikke måten han oppfører seg på elller alle de han dreper. Det er altså min skyldfølelse som gjør dette.

 

oh em gee. Takk for at du åpnet øynene mine. :roll:

Riktig, jo svartere du er på innsiden, jo svartere blir Gud for deg.

Du skaper Gud i ditt eget bilde. Det er dette Jesus Kristus ønsker å

snu omvendt. ;)

 

greit så la oss ta det den andre veien da... Kanskje jesus hadde rett. Det er min egen skyldfølelse som bestemmer etterlivet mitt og hans vei er sannheten. Men trenger jeg da tro på guden hans? Den er tross alt ikke noe visere enn guden til en annen religion? Det jesus sier skal skje er ikke mye forskjellig fra det andre sier heller. Jomfru fødsel eller ei, må jeg nok erkjenne at gutten har levd. Selv tror jeg postmannen var innom og stakkars maria har kokt i hop verdens største bortforklaring i etterkant. Uansett så prøver han å fortelle oss hvordan vi skal leve på en mer filosofisk måte kontra vitenskapen. De fleste mennesker prøver å distansere seg fra begge leire og vil helst ikke tenke over seg selv. Jeg snakker også om de wannabe-kristne du snakket om tidligere.

Vi er vår egen gud helt klart! Det er vi selv som bestemmer hvor langt vi vil her i livet. Om alle hadde forholdt seg til de ti bud og alt annet var lov tror jeg også verden hadde blitt et bedre sted å bo. Jeg er heller ikke fremmed for å tro at din bevisshet kan, gjennom å "være ren", ha stor innvirkning på etterlivet. Det er jo tross alt bare beveglig energi som aldri kan forgå. Eller oppstå for den saks skyld.

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar

Det er skyldfølelsen som produserer det dårlig bilde av Gud enkelte har.

 

Ah, så det som gjør at jeg har et dårlig inntrykk av gud er ikke at han fremstår som en psykotisk, narsissistisk massemorder er ikke måten han oppfører seg på elller alle de han dreper. Det er altså min skyldfølelse som gjør dette.

 

oh em gee. Takk for at du åpnet øynene mine. :roll:

Riktig, jo svartere du er på innsiden, jo svartere blir Gud for deg.

Du skaper Gud i ditt eget bilde. Det er dette Jesus Kristus ønsker å

snu omvendt. ;)

greit så la oss ta det den andre veien da... Kanskje jesus hadde rett. Det er min egen skyldfølelse som bestemmer etterlivet mitt og hans vei er sannheten. Men trenger jeg da tro på guden hans? Den er tross alt ikke noe visere enn guden til en annen religion? Det jesus sier skal skje er ikke mye forskjellig fra det andre sier heller. Jomfru fødsel eller ei, må jeg nok erkjenne at gutten har levd...

I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.

Og som sagt, det er bare skyldfølelsen som gjør at du ikke ser dette.

Lenke til kommentar

I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.

Og som sagt, det er bare skyldfølelsen som gjør at du ikke ser dette.

 

og hvilken kjærlighet snakker du om for de ungene jeg postet for deg på side 12? Om det er min egen skyldfølelse over for dem du snakker om er jeg med, men deres? Vi er alle født med ulike potensialer ihs...

Lenke til kommentar

I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.

Og som sagt, det er bare skyldfølelsen som gjør at du ikke ser dette.

 

og hvilken kjærlighet snakker du om for de ungene jeg postet for deg på side 12? Om det er min egen skyldfølelse over for dem du snakker om er jeg med, men deres? Vi er alle født med ulike potensialer ihs...

For ente gang, skylda for dette er ikke hos Gud den er hos mennesket. Det er foreldrene til disse barna som har skylda, selv om de ikke vil vedkjenne seg det. Det er virkelig den destruktive skyldfølelsen som er det store problemet. Jesus Kristus er veien ut av dette helvete.

Lenke til kommentar

For ente gang, skylda for dette er ikke hos Gud den er hos mennesket. Det er foreldrene til disse barna som har skylda, selv om de ikke vil vedkjenne seg det. Det er virkelig den destruktive skyldfølelsen som er det store problemet. Jesus Kristus er veien ut av dette helvete.

Ja, for det var nok jesus disse prestene prøvde å dytte inn rumpene til disse stakkars barna ja, akkurat det tenkte jeg også... makan til unnaluring på ansvar da....

 

Skamme deg skulle du for å forsøke å legge skylden der skylden ikke er. For hva vet du EGENETLIG om forhistorien til de barna egentlig? Foreldrene kan jo være døde for alt det du vet, men i steden for å adressere skylden på prestene (og det sinnsvake sølibat systemet de ligger under) så skyver du den over på foreldrene, som om de i sine villeste fantasier hadde drømt om, eller ønsket, at prestene skulle forlyste seg på ungene deres... :no:

 

Det sier litt om deg og din "ærlighet" IHS når du uttaler slikt piss. Du driter en lang marsj i at ungene er blitt misbrukt du så lenge de som postitulerer guden din slipper skyld... Det neste du sier er vel at satan hadde tatt bolig i alle disse prestene og at de er helt uten skyld selv... :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For ente gang, skylda for dette er ikke hos Gud den er hos mennesket. Det er foreldrene til disse barna som har skylda, selv om de ikke vil vedkjenne seg det. Det er virkelig den destruktive skyldfølelsen som er det store problemet. Jesus Kristus er veien ut av dette helvete.

Ja, for det var nok jesus disse prestene prøvde å dytte inn rumpene til disse stakkars barna ja, akkurat det tenkte jeg også... makan til unnaluring på ansvar da....

 

Skamme deg skulle du for å forsøke å legge skylden der skylden ikke er. For hva vet du EGENETLIG om forhistorien til de barna egentlig? Foreldrene kan jo være døde for alt det du vet, men i steden for å adressere skylden på prestene (og det sinnsvake sølibat systemet de ligger under) så skyver du den over på foreldrene, som om de i sine villeste fantasier hadde drømt om, eller ønsket, at prestene skulle forlyste seg på ungene deres... :no:

 

Det sier litt om deg og din "ærlighet" IHS når du uttaler slikt piss. Du driter en lang marsj i at ungene er blitt misbrukt du så lenge de som postitulerer guden din slipper skyld... Det neste du sier er vel at satan hadde tatt bolig i alle disse prestene og at de er helt uten skyld selv... :no:

Skjønner du vil ta alle under en kam. Det går nok ikke, RWS

Hva enkelte prester gjør og ikke gjør kan du ikke laste alle prester for.

 

Dersom enkelte politimenn stjeler og dreper, gjør ikke alle det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dersom enkelte politimenn stjeler og dreper, gjør ikke alle det.

Det vet vi om har skjedd, ja. Men blir ikke disse personene etterforsket og straffeforfulgt av sine egne? Fratas ikke disse jobben/tittelen og muligheten til og vende tilbake i samme embete?

Det er vist en del kameraderi innad i politietaten også, The Metal God

Lenke til kommentar
I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.
Vent nå litt, Guden din er kjærlighet? Jeg trodde det var hippiene som tilbedde "love and peace" og alt det der jeg.

The Beatles "All You Need Is Love" er riktig.

Men det ser ut til at de la noe annet i ordene (sex ?)

Lenke til kommentar
I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.
Vent nå litt, Guden din er kjærlighet? Jeg trodde det var hippiene som tilbedde "love and peace" og alt det der jeg.

The Beatles "All You Need Is Love" er riktig.

Men det ser ut til at de la noe annet i ordene (sex ?)

At dere religiøse velger å tillegge musikalske verker deres egne tolkninger må dere få lov til, men ærlig talt mener jeg det viser litt for godt hva slags tanker dere sliter med.

 

Dette minner meg på om straffesaken som ble reist mot heavy metal-gruppen Judas Priest:

http://www.youtube.com/watch?v=Ig9Y9304kaA

Lenke til kommentar
I og med at Hans Gud, er kjærligheten selv, er det ingen vei utenom.
Vent nå litt, Guden din er kjærlighet? Jeg trodde det var hippiene som tilbedde "love and peace" og alt det der jeg.

The Beatles "All You Need Is Love" er riktig.

Men det ser ut til at de la noe annet i ordene (sex ?)

Det å ha sex er jo en ypperlig metode for å vise at du liker noen andre.

Det blir alikevel ikke den form for kjærlighet kristendom handler om.

Lenke til kommentar

Dersom enkelte politimenn stjeler og dreper, gjør ikke alle det.

Det vet vi om har skjedd, ja. Men blir ikke disse personene etterforsket og straffeforfulgt av sine egne? Fratas ikke disse jobben/tittelen og muligheten til og vende tilbake i samme embete?

Det er vist en del kameraderi innad i politietaten også, The Metal God

Ja????? Og da er det helt greit og beskytte pedofile slik den katolske kirken har gjort?

http://www.youtube.com/watch?v=rOyb-pV61zk

 

http://www.youtube.com/watch?v=izBOnZzZe3g

Lenke til kommentar

Dersom enkelte politimenn stjeler og dreper, gjør ikke alle det.

Det vet vi om har skjedd, ja. Men blir ikke disse personene etterforsket og straffeforfulgt av sine egne? Fratas ikke disse jobben/tittelen og muligheten til og vende tilbake i samme embete?

Det er vist en del kameraderi innad i politietaten også, The Metal God

Ja????? Og da er det helt greit og beskytte pedofile slik den katolske kirken har gjort?

Kameraderi er ikke bra i noen offentlige institusjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...