Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er ikke forklart ? Gamletestamentes bilde av Gud er feil. Jesus Kristus har vist hva som er Guds sanne ansikt.

På hvilket grunnlag kan du si at gamletestamentet er mere feil enn det nye?

 

Hvor og når har Jesus Kristus vist guds ansikt? Show me :)

Han helbredet over tusen mennesker fysisk og psykisk.

Han gav flere tusen mennesker noe å spise.

Han gav sitt liv for hele verden.

Lenke til kommentar

Hva er ikke forklart ? Gamletestamentes bilde av Gud er feil. Jesus Kristus har vist hva som er Guds sanne ansikt.

På hvilket grunnlag kan du si at gamletestamentet er mere feil enn det nye?

 

Hvor og når har Jesus Kristus vist guds ansikt? Show me :)

Han helbredet over tusen mennesker fysisk og psykisk.

Han gav flere tusen mennesker noe å spise.

Han gav sitt liv for hele verden.

Helbredelser skjer daglig av våre leger, trenger ikke være gud fordeom.

 

Man trenger heller ikke være gud selv om man gir mat til fattige.

 

Han ga sitt liv å sto opp igjen fra de døde. Ser ikke den store ofringen han har gjort her.

Lenke til kommentar

Hva er ikke forklart ? Gamletestamentes bilde av Gud er feil. Jesus Kristus har vist hva som er Guds sanne ansikt.

På hvilket grunnlag kan du si at gamletestamentet er mere feil enn det nye?

 

Hvor og når har Jesus Kristus vist guds ansikt? Show me :)

Han helbredet over tusen mennesker fysisk og psykisk.

Han gav flere tusen mennesker noe å spise.

Han gav sitt liv for hele verden.

Helbredelser skjer daglig av våre leger, trenger ikke være gud fordeom.

Man trenger heller ikke være gud selv om man gir mat til fattige.

Han ga sitt liv å sto opp igjen fra de døde. Ser ikke den store ofringen han har gjort her.

Om du ikke ser alt. Ser du at Gud er god ?

 

Det at Han gikk på vannet, svevet i luften og

kunne styre sjø og vind osv. var beviset på at Han var Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men hele den tankegangen faller så pladask på sin egen urimelighet at jeg finner det helt utrolig at noen klarer å tro på dette... Du klarer altså ikke å skyve problement tilbake fra jesus du eller? Hvis gud med enkelthet kunne fjernet problemet så hadde jesus vært ubrukelig, ergo hadde gud latt være å sette treet der, når han VISSTE hvordan det ville gå uansett, så hadde jo problemet vært borte ikke sant? Da hadde dere ikke trengt å tilbedt jesus i det hele tatt, men det er jo et kjempeproblem, for det er jo jesus dere VIL tilbe...

 

Intet eple, ingen jesus... Så er da gud ond? Ser slik ut OM denne historien hadde vært sann. Da hadde den guden ikke bare vært ond, men en skikkelig sadist, for i følge dere så er ikke gud bare evig men han er allmektig også og da VET han jo hvem som ikke vil tro og hvem som vil tro....

 

Men problemet er jesus.... Jesus mistet sin virkning da vi fant ut at edens hage var en bløff, men isteden for å se litt nøyere etter velger en del av dere å tolke evolusjon som historien om edens hage selv om det er helt umulig og gnåler videre om fri vilje (fordi det er den eneste barriæren dere har for sludderet om jesus). Jeg kan ikke si at det å ikke tro på gud er noe valg jeg har tatt i det hele tatt, det kom av seg selv. Jeg er en av de som hadde nok IQ til å sette spørsmålstegn ved hele dritten i en alder av tretten og jeg kan ærlig og oppriktig melde at jeg finner det helt utrolig at voksne folk fremdeles klamrer seg til disse historien om guder, for de helger jo ikke på greip noen av dem.

 

Må si jeg er overrasket over deg, Rosin, som klarer å se at det var et meget godt spørsmål som dawan kom med, men du klarer ikke, eller kanskje du ikke vil, for da faller jo helten din jesus i grus, å skyve løsningen på problemet bakover til en viss eplehage for å skjønne hvor utrolig dumt hele gude greiene er. Isteden svarer du med noen intetsigende bibel sitater, som om de sier noe som helst logisk oppi dette? Vet du hva? Dere stiller spørsmål ja, men jeg begynner å tro at dere skjermer dere mot å stille de avgjørende spørsmålene, de som hadde fått dere til å innse hva for en løgn dere løper rundt og tilber... Men det er en ting dere må bestemme selv. Har du behov for jesus så er det helt OK det, men tenk litt over det neste gang du får lyst til å pushe det på andre, for det er virkelig folk som har tenkt over dette langt mer enn deg der ute og for de er det ikke lenger et valg om å tro.

 

Det er ihvertfall ikke et valg om å tro for meg, det er helt sikkert. Det er lenge siden jeg gjennomskuet tro for å si det sånn.... :)

 

Men prøv å skyve problemet som dahwan kom med tilbake til eple hagen... Da burde det gå to ting opp for deg. Det ene er at denne guden ikke er så smart og allmektig som han skal ha det til og det andre er at jesus bortfaller... :) Og det kan han jo gudhjelpemeg ikke, så lat som du ikke ser det :)

 

hei

 

Hvorfor skulle Gud unngå å sette treet der? Da hadde jo ikke mennesket fått velge mellom godt og ondt, og da faller konseptet med fri vilje ut. Og Jesus var der før kunnskapens tre var der.

 

Hvem snakker du om når du sikter til dere? Har jeg noen gang sagt at jeg er imot evolusjonsteorien? Bibelversene sier endel, du kan jo prøve å forstå dem først før du avfeier dem som intetsigende.

 

mvh rosin

Lenke til kommentar

hei

 

Hvorfor skulle Gud unngå å sette treet der? Da hadde jo ikke mennesket fått velge mellom godt og ondt, og da faller konseptet med fri vilje ut. Og Jesus var der før kunnskapens tre var der.

 

Dette er jo bare tull, da vi i det store og hele ikke har fri vilje allikevel... Var jesus der før kunnskapens tre? Så det var altså den store planen til gud dette da mener du, å la jesus dø på et kors? Dummeste jeg har hørt, men la gå. Er du sikker på at du ikke sier dette fordi du så gjerne vil tro nå da`?

 

 

 

 

Hvem snakker du om når du sikter til dere? Har jeg noen gang sagt at jeg er imot evolusjonsteorien? Bibelversene sier endel, du kan jo prøve å forstå dem først før du avfeier dem som intetsigende.

 

mvh rosin

Forstå bibel vers? Fordi hva da? Hva i all verden tror du det ville gitt meg? Det er jo ingen ting der å forstå, eller sagt på en annen måte, det er flere år siden jeg skjønte at det ikke står noe som helst der som jeg kan bruke i det virkelige livet. Sorry, men dette er virkelig ikke et alternativ for meg, hvor enn mye du måtte ønske eller tro det...

 

Det "dårlige" bildet av gud fikk jeg for åresvis siden, det vil si det er ikke et dårlig bilde engang, kun mangel på et, da jeg for lenge siden fant ut at det ikke er noen gud... Ihvertfall ikke den som er beskrevet i bibel, så mye er helt sikkert...

Lenke til kommentar

hei

 

Hvorfor skulle Gud unngå å sette treet der? Da hadde jo ikke mennesket fått velge mellom godt og ondt, og da faller konseptet med fri vilje ut. Og Jesus var der før kunnskapens tre var der.

 

Dette er jo bare tull, da vi i det store og hele ikke har fri vilje allikevel... Var jesus der før kunnskapens tre? Så det var altså den store planen til gud dette da mener du, å la jesus dø på et kors? Dummeste jeg har hørt, men la gå. Er du sikker på at du ikke sier dette fordi du så gjerne vil tro nå da`?

 

 

 

 

Hvem snakker du om når du sikter til dere? Har jeg noen gang sagt at jeg er imot evolusjonsteorien? Bibelversene sier endel, du kan jo prøve å forstå dem først før du avfeier dem som intetsigende.

 

mvh rosin

Forstå bibel vers? Fordi hva da? Hva i all verden tror du det ville gitt meg? Det er jo ingen ting der å forstå, eller sagt på en annen måte, det er flere år siden jeg skjønte at det ikke står noe som helst der som jeg kan bruke i det virkelige livet. Sorry, men dette er virkelig ikke et alternativ for meg, hvor enn mye du måtte ønske eller tro det...

 

Det "dårlige" bildet av gud fikk jeg for åresvis siden, det vil si det er ikke et dårlig bilde engang, kun mangel på et, da jeg for lenge siden fant ut at det ikke er noen gud... Ihvertfall ikke den som er beskrevet i bibel, så mye er helt sikkert...

 

Du har rett i at jeg ønsker at du skal komme til tro og møte Jesus. Det ønsker jeg for alle. "Smak og kjenn at Gud er god". Men du får nå tro det du vil. Du er like verdifull uansett hva du tror, selv om jeg ønsker at du møter Jesus en dag.

 

mvh. rosin

Lenke til kommentar

 

 

Og jeg ser ikke hva som er så forferdelig med Jesus sitt "offer" med tanke på at, i følge bibelen, var Jesus i paradis igjen få sekunder senere.

 

 

Jesus Kristus ble fysisk og psykisk mishandlet hele den dagen,

at han kom til paradis etter at Han døde av mishandlingen,

gjør ikke Hans offer noe mindre.

 

 

Jeg kan lett la meg misshandle i 24 timer hvis jeg med viten vet at jeg etterpå kan komme til paradis for evigheten.

 

Det blir som å stikke ei nål i fingeren for 1000kr.

Ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hvorfor tro på det bilde av Gud Gamle testamentet gir ?

Hvorfor tro på det bilde av Gud det nye testamentet gir?

Fordi det er bedre og tydligvis mer riktig.

 

Det ser tydeligvis ut som har visdom i mye IHS, har lest gjennom en del av dine svar og spørsmål. Men en ting må jeg bemerke meg nå; NT er gir ikke et mer riktig bilde av Gud, og hvem han er, det gjør bare et bedre bilde, vi får se Hans Sønn kjærlighet for oss, med at han døde på korset mens vi ennda var syndere. Men det går ikke ann å si at GT ikke har et riktig bilde av Gud, det er det du indirekte har sakt.

Lenke til kommentar

rosin skrev i går, 19:01:

Hvem snakker du om når du sikter til dere? Har jeg noen gang sagt at jeg er imot evolusjonsteorien? Bibelversene sier endel, du kan jo prøve å forstå dem først før du avfeier dem som intetsigende.

 

mvh rosin

 

Vel er du for evolusjonsteorien? Enhver kristen med respekt for ser selv kan ikke tro på evolusjonsteorien helt og enkelt pga det er teoretisk umulig hvis du setter deg inn i den (skikkelig, ikke "skole-skikkelig")

Lenke til kommentar

For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. Hebr 4, 12

 

rosin skrev i går, 19:01:

Hvem snakker du om når du sikter til dere? Har jeg noen gang sagt at jeg er imot evolusjonsteorien? Bibelversene sier endel, du kan jo prøve å forstå dem først før du avfeier dem som intetsigende.

 

mvh rosin

 

Vel er du for evolusjonsteorien? Enhver kristen med respekt for ser selv kan ikke tro på evolusjonsteorien helt og enkelt pga det er teoretisk umulig hvis du setter deg inn i den (skikkelig, ikke "skole-skikkelig")

 

Pluss det går imot Guds ord, og Hans skaperverk. Det er en ubibelsk tankegang :)

Lenke til kommentar

Hvorfor tro på det bilde av Gud Gamle testamentet gir ?

Hvorfor tro på det bilde av Gud det nye testamentet gir?

Fordi det er bedre og tydligvis mer riktig.

 

Det ser tydeligvis ut som har visdom i mye IHS, har lest gjennom en del av dine svar og spørsmål. Men en ting må jeg bemerke meg nå; NT er gir ikke et mer riktig bilde av Gud, og hvem han er, det gjør bare et bedre bilde, vi får se Hans Sønn kjærlighet for oss, med at han døde på korset mens vi ennda var syndere. Men det går ikke ann å si at GT ikke har et riktig bilde av Gud, det er det du indirekte har sakt.

Hvorfor går ikke det ann, Disciple ?

 

Det er jo nettopp jødenes gale bilde av Gud som har ført dem helt ut på sidelinjen. Det var derfor de ikke gjenkjennte Jesus Kristus eller så Gud i Ham. Fordi de selv hadde og har et helt galt bilde av Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...