Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det.""

 

Det virker som han liker god duft!

Dette fortellingen om Gud var det Moses som kom med.

Som kjent fant dette aldrig sted og var bare en

dramatisering av en lokal oversvømmelse som fant sted

i midtøsten før forfatterens levetid.

Lenke til kommentar

Står ikke den hellige treenighet høyest i kristen tro? Hvordan kan du da si at Jesus er det sanne Guds ansikt? Det er jo i følge BIBELEN 1/3 del av guds virkelige ansikt...

Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er tre personlighter som er like.

Derfor, har du sett Sønnen så har du sett Faderen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den "herren" liker også at tilbederne spiser kjøttet og drikker blodet til "sønnen" hans... (Denne kanibal inspirerte skikken er endog praktisert den dag i dag)

 

Så det er mye rart som "behager" den "herren" :)

RWS, dette har ikke noe med "liker" og "behager" å gjøre.

 

Dette er det programet/konseptet Jesus Kristus selv igangsatte for to tusen år siden.

Som gjorde at Han nådde ut til alle verdens folk.

 

Det er nettopp slik de kristne tar imot Jesus Kristus og lar han bli en del av seg selv.

 

De kristne inntegrerer/innstalerer Jesus Kristus i seg selv og blir på denne måten nye mennesker (gjenskapt)

 

Det fungerer svært effektivt. "You Are What You Eat" :)

 

Du vet, når Jesus Kristus serverer blir det brød og vin nok til alle

(brødunderet & vinunderet) ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Dette er det programet/konseptet Jesus Kristus selv igangsatte for to tusen år siden.

Som gjorde at Han nådde ut til alle verdens folk.

Da vil jeg si at han gjorde et skikkelig dårlig forarbeid, for i da når ingen lenger tvinges til å tro på dette faller de fleste i fra...

 

Dessuten er vel bibelen noe slikt som 4000 år (?) eller noe slikt og hvis gud "visste" dette hele tiden, da det er du som påstår han er allmektig og altvitende, hvorfor sente han ikke bare jesus med en gang da? Hvorfor ventet han med deg egentlig? Hvorfor tok han ikke bare å sendte jesus med en gang og gjorde det slik at det ikke var noen tvil, at selv ateister som meg selv, som stiller meg MEGET tvilende til hele den historien, ville trodd på gud? Nei, det er ikke fri vilje, for hvis det er fri vilje så er ikke gud altvitende og er det fri vilje og guden din er altvitende så er han et rasshøll, for da sender han folk som tenker selv (Selv om den tenkningen bare foregår i et pittelite tidskonsept i forhold til evigheten) til sitt eget selvkonstruerte torturkammer (der de skal pines en evighet, for de tenkte selv)... Et king size asshole gud er det du postitulerer her...

 

Men det gjør ikke noe, for jeg tror ikke på den guden. Er faktisk helt sikker på at den guden ikke er verdt min tilbedelse.

 

Men det er jo fremførelsen som det er noe galt med når en må tro på all verdens sprett og spring for å få historien til å stemme. De kristne hyler om fri vilje, men skjønner ikke at gud da enten er en jævel, da han visste hva som ville skje, eller så er han ikke allmektig. Og er han ikke allmektig så er han heller ingen gud.

 

Men det er som jeg sier, når kunnskap og viten om verden rundt oss overtas av vitenskap blir religiøse vissvass forklaringer utdatert. Stikkordet for religiøs tro er intelligens og kunnskap. Med intelligens og kunnskap forsvinner religiøs tro og når du først er kvitt det åket og sett på alternativene så ler ihvertfall jeg av de kristne som påstår at de en gang var ateister og som nå er "ny frelste" (Noe som er meget populært akkurat nå), for de kan umulig ha kikket godt nok på alternativene til religiøst oppspinn! Enten det eller så er de rett og slett ikke intelligente nok til å bruke hodet litt selv og se hva det er de får servert. :no:

 

 

Det jeg ikke skjønner med kristne er først og fremst hva de håper å bruke troen på en gud til? Er det ønsket om dommedag som er så stort? Hva da med de familiene der mor/far er kristne og barna er ateister, syntes de at dommedag er kult og håper dommedag kommer snart mon tro?

 

At flere og flere i dag går vekk fra religiøs tro har vel egentlig ikke noe med det dårlige bildet av gud i det hele tatt, da de ferreste i dag faktisk har lest bibelen, men får servert de sukkersøte bitene av gud av prester, som både lyver og unnlater..., og de ville blitt sjokkerte hvis noen viste dem hva som faktisk står om den guden i bibelen... Nei, den virkelige grunnen er at folk ikke lenger trenger den krykken som gud har vært for mange i to tusen år. De fleste i dag skjønner at det er fryktelig naivt, ja bent frem stupid, å skylde på fiktive personer når ting ikke går så bra eller når det går bra, for de skjønner at de er de selv som må ta skylden eller æren for hva de selv gjør!

 

I dag er det bare de som klarer å prate på seg en stram tiss mens de forherliger guden sin og de som ikke tenker noe videre over at de er kristne som faktisk er kristne, alle andre har jo tatt et standpunkt og det er ikke bassert på hvor slem/snill de syntes gud er, men rett og slett på bruken av den troen. Å tro for å tro er det jo endel som gjør mens de med stram tiss innbiller seg at alt, ALT blir mye bedre bare vi alle folder hendene og gjør ingenting... :no:

 

De ser på kristendommen som selve symbolet på alt godt og evner ikke å se at kristendommen faktisk har fått herje fritt i 1500 år + uten at det har brakt noen forbedring for de som trodde, da det tvert i mot har visst seg at det er først etter at vi ble sekulære som de aller fleste fordelene kom! Så IHS tar feil tror jeg. Det er ikke vitenskap, guds dårlige ansikt eller en dårlig skrevet bibel som gjør at folk flykter fra kristendom, det er rett og slett at folk ikke lenger trenger krykken... Og såklart at de rett og slett har blitt så smarte at de klarer å tenke selv!!!!

Lenke til kommentar

Den "herren" liker også at tilbederne spiser kjøttet og drikker blodet til "sønnen" hans... (Denne kanibal inspirerte skikken er endog praktisert den dag i dag)

 

Så det er mye rart som "behager" den "herren" :)

RWS, dette har ikke noe med "liker" og "behager" å gjøre.

 

Dette er det programet/konseptet Jesus Kristus selv igangsatte for to tusen år siden.

Som gjorde at Han nådde ut til alle verdens folk.

 

Det er nettopp slik de kristne tar imot Jesus Kristus og lar han bli en del av seg selv.

 

De kristne inntegrerer/innstalerer Jesus Kristus i seg selv og blir på denne måten nye mennesker (gjenskapt)

 

Det fungerer svært effektivt. "You Are What You Eat" :)

 

Du vet, når Jesus Kristus serverer blir det brød og vin nok til alle

(brødunderet & vinunderet) ;)

Da vil jeg si at han gjorde et skikkelig dårlig forarbeid, for i da når ingen lenger tvinges til å tro på dette faller de fleste i fra...

 

Dessuten er vel bibelen noe slikt som 4000 år...

Igjen er du tilbake i bibelen, RWS Ser du ikke at dette er et program/konsept utenfor bibelen ? Det er nettopp slik de kristne har formidlet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag.

 

PS: Disse lange innleggene dine, er det en form for automatskrift ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Igjen er du tilbake i bibelen, RWS Ser du ikke at dette er et program/konsept utenfor bibelen ? Det er nettopp slik de kristne har formidlet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag.

Bullshsit fra ende til annen. Hvis ingen hadde skrivblet ned et eneste ord i GT, som ikke er annet enn en jødisk oppfinnesle så er det INGEN, jeg gjentar, INGEN, som ville funnet på å gått rundt og breke at de var messias, guds sønn, heller!! (Nei jesusen din var ikke den eneste som brekte dette...) Eller er du så stokk dum at du tror jesusen din hadde falt ned i hodet på folk helt uten videre?

 

Så jo, dette er program festet i bibelen og ingen bibel = ingen jesus. (som igjen = mange liv spart!)

 

Men seriøst IHS, det hjelper ikke det spøtt at jesus er spredd for alle vinder når ingen lenger tror på oppgulpet fra middelalderen, gjør det vel? At dere vinner frem i kina bunner jo ut i det samme, da det er i de uopplyste landsbyene kristendommen får fotfeste mens de i de større byene gir blankt faan i hele jesusen din, med mindre det følger en matbit med korset før de trykker det opp i ræva til stakkarene da! For det de trenger er ikke mer ideologisk vissvass men fakta, viten og kunnskap... Og det står det ikke en dritt om i bibelen...

 

 

 

PS: Disse lange innleggene dine, er det en form for automatskrift ?

Samme som dinne "hoppe over fakta" svar tenker jeg...

 

Ble det for provoserende å se "sannheten" om hvorfor ingen med IQ over skonummeret sitt gidder å tilbe den avleggse guden din eller gadd du ikke å lese det? :)

Lenke til kommentar

Den "herren" liker også at tilbederne spiser kjøttet og drikker blodet til "sønnen" hans... (Denne kanibal inspirerte skikken er endog praktisert den dag i dag)

 

Så det er mye rart som "behager" den "herren" :)

RWS, dette har ikke noe med "liker" og "behager" å gjøre.

 

Dette er det programet/konseptet Jesus Kristus selv igangsatte for to tusen år siden.

Som gjorde at Han nådde ut til alle verdens folk.

 

Det er nettopp slik de kristne tar imot Jesus Kristus og lar han bli en del av seg selv.

 

De kristne inntegrerer/innstalerer Jesus Kristus i seg selv og blir på denne måten nye mennesker (gjenskapt)

 

Det fungerer svært effektivt. "You Are What You Eat" :)

 

Du vet, når Jesus Kristus serverer blir det brød og vin nok til alle

(brødunderet & vinunderet) ;)

Da vil jeg si at han gjorde et skikkelig dårlig forarbeid, for i da når ingen lenger tvinges til å tro på dette faller de fleste i fra...

 

Dessuten er vel bibelen noe slikt som 4000 år...

Igjen er du tilbake i bibelen, RWS Ser du ikke at dette er et program/konsept utenfor bibelen ? Det er nettopp slik de kristne har formidlet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag.

 

PS: Disse lange innleggene dine, er det en form for automatskrift ?

Bullshsit fra ende til annen. Hvis ingen hadde skrivblet ned et eneste ord i GT, som ikke er annet enn en jødisk oppfinnesle så er det INGEN, jeg gjentar, INGEN, som ville funnet på å gått rundt og breke at de var messias, guds sønn, heller!! (Nei jesusen din var ikke den eneste som brekte dette...) Eller er du så stokk dum at du tror jesusen din hadde falt ned i hodet på folk helt uten videre?

At Jesus Kristus blant annet sa Han var jødenes messias er riktig. Men at Han presentere seg for verden i bok skreven form (bibelen) er ikke riktig. Det er ikke slik Han nådde frem til alle verdens folkeslag.

Lenke til kommentar

At Jesus Kristus blant annet sa Han var jødenes messias er riktig. Men at Han presentere seg for verden i bok skreven form (bibelen) er ikke riktig. Det er ikke slik Han nådde frem til alle verdens folkeslag.

Bullshit! Uten prester som igjen tar utgangs punkt i bibelen og bibelens bokstav så hadde ikke jesus blitt spredt i det hele tatt. Tror du at keiseren, og senere paven, tillot at alle løp rundt med sin egen lille fortelling du eller? Å nei du, den må du lenger ut på landet med. Bibelen er jo nettopp en samling med dokumenter som liksom (jeg sier liksom, fordi ikke en dritt av dette er bevist!) skal vitne om denne jesusen din og fordi historiene skal være samstemte med hva de geistelige sa i kirken. Kjettere, har du hørt om dem? De var kjettere ALLE de som løp rundt og snakket utenfor det som sto i bibelen så da skjønner du også at hvis dette hadde vært noe som sånne små pip piper som deg løp rundt å spredte dette på egenhånd så hadde jo jesusen din flydd også og ikke bare gått litt på vannet... Han hadde antagelig laget bensin ut av gråstein også, (for ikke å snakke om at han spiste jern og dreit kjetting...) så nå er du på viddene og tillegger denne fiktive gudesønnen din egenskaper han slettes ikke har hatt....

 

Ingen bibel = ingen jesus! Tro det eller ei.

Lenke til kommentar

At Jesus Kristus blant annet sa Han var jødenes messias er riktig. Men at Han presentere seg for verden i bok skreven form (bibelen) er ikke riktig. Det er ikke slik Han nådde frem til alle verdens folkeslag.

Bullshit! Uten prester som igjen tar utgangs punkt i bibelen og bibelens bokstav så hadde ikke jesus blitt spredt i det hele tatt. Tror du at keiseren, og senere paven, tillot at alle løp rundt med sin egen lille fortelling du eller? Å nei du, den må du lenger ut på landet med. Bibelen er jo nettopp en samling med dokumenter som liksom (jeg sier liksom, fordi ikke en dritt av dette er bevist!) skal vitne om denne jesusen din og fordi historiene skal være samstemte med hva de geistelige sa i kirken. Kjettere, har du hørt om dem? De var kjettere ALLE de som løp rundt og snakket utenfor det som sto i bibelen så da skjønner du også at hvis dette hadde vært noe som sånne små pip piper som deg løp rundt å spredte dette på egenhånd så hadde jo jesusen din flydd også og ikke bare gått litt på vannet... Han hadde antagelig laget bensin ut av gråstein også, (for ikke å snakke om at han spiste jern og dreit kjetting...) så nå er du på viddene og tillegger denne fiktive gudesønnen din egenskaper han slettes ikke har hatt....

 

Ingen bibel = ingen jesus! Tro det eller ei.

 

BADA-BING! :D

Lenke til kommentar

 

Den "herren" liker også at tilbederne spiser kjøttet og drikker blodet til "sønnen" hans... (Denne kanibal inspirerte skikken er endog praktisert den dag i dag)

 

Så det er mye rart som "behager" den "herren" :)

RWS, dette har ikke noe med "liker" og "behager" å gjøre.

 

Dette er det programet/konseptet Jesus Kristus selv igangsatte for to tusen år siden.

Som gjorde at Han nådde ut til alle verdens folk.

 

Det er nettopp slik de kristne tar imot Jesus Kristus og lar han bli en del av seg selv.

 

De kristne inntegrerer/innstalerer Jesus Kristus i seg selv og blir på denne måten nye mennesker (gjenskapt)

 

Det fungerer svært effektivt. "You Are What You Eat" :)

 

Du vet, når Jesus Kristus serverer blir det brød og vin nok til alle

(brødunderet & vinunderet) ;)

Da vil jeg si at han gjorde et skikkelig dårlig forarbeid, for i da når ingen lenger tvinges til å tro på dette faller de fleste i fra...

 

Dessuten er vel bibelen noe slikt som 4000 år...

Igjen er du tilbake i bibelen, RWS Ser du ikke at dette er et program/konsept utenfor bibelen ? Det er nettopp slik de kristne har formidlet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag.

 

PS: Disse lange innleggene dine, er det en form for automatskrift ?

Bullshsit fra ende til annen. Hvis ingen hadde skrivblet ned et eneste ord i GT, som ikke er annet enn en jødisk oppfinnesle så er det INGEN, jeg gjentar, INGEN, som ville funnet på å gått rundt og breke at de var messias, guds sønn, heller!! (Nei jesusen din var ikke den eneste som brekte dette...) Eller er du så stokk dum at du tror jesusen din hadde falt ned i hodet på folk helt uten videre?

At Jesus Kristus blant annet sa Han var jødenes messias er riktig. Men at Han presentere seg for verden i bok skreven form (bibelen) er ikke riktig. Det er ikke slik Han nådde frem til alle verdens folkeslag.

Bullshit! Uten prester som igjen tar utgangs punkt i bibelen og bibelens bokstav så hadde ikke jesus blitt spredt i det hele tatt.

 

Det er helt riktig at det var prestene som spredte Jesus Kristus til alle verdens folkeslag, RWS Men ikke i form av skrevene ord. Nei. de tokk selv på seg Jesus Kristus rollen og gjennspeilet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag. De spredte også Jesus Kristus i form av brød og vin til alle verdens folkeslag, slik Jesus Kristus selv hadde bedt dem gjøre. Minnet om Jesus Kristus ble altså formidlet på en rekke måter utenom det skrevene ord. Bibelen er ingen forutsetning.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er helt riktig at det var prestene som spredte Jesus Kristus til alle verdens folkeslag, RWS Men ikke i form av skrevene ord. Nei. de tokk selv på seg Jesus Kristus rollen og gjennspeilet Jesus Kristus til alle verdens folkeslag. De spredte også Jesus Kristus i form av brød og vin til alle verdens folkeslag, slik Jesus Kristus selv hadde bedt dem gjøre. Minnet om Jesus Kristus ble altså formidlet på en rekke måter utenom det skrevene ord. Bibelen er ingen forutsetning.

Så det er jesus som har hatt seg med ungene i irland og ikke prestene i den siste tiden, hva? Er det dette du mener.. :sick: Tror ikke de ungene syntes "jesus" var noe kul i det hele tatt jeg... :no:

 

Den triste nyheten er at ingen hadde tenkt på jesus hvis ikke bibelen hadde promotert ham! De få som løp rundt og hylte om dette ble klubbet ned og foret til løvene (synd de ikke tok alle, for dette er noe de kristne har tatt en blodig og langvarig hevn for...) og det er neimen ikke godt å si hva om de hadde klart å skrive en bok engang hvis ikke keiseren hadde trengt noe å samle landet med og valget falt på, med eller uten juks og fanteri, er ikke godt å vite, på kristendommen. Den gangen kunne de ferreste skrive og lese og måtte derfor tro det prestene, som kunne lese blekka, sa om denne jesus og de som sa i mot, ja de ble effektivt ryddet av veien, en slags tidlig forløper for nazistenes gestapo politi.

 

Men la oss si at du har rett, hva da med martin luther? Han hadde jo en annen vinkling på det enn vatikanet hadde og dette resulterte i en 100 år lang krig der begge sider tviholdt på jesuen sin og jeg lurer da; Hadde de jesus i seg også? Alle sammen? Men hvem hadde rett jesus?

 

Listen over folk som hadde jesus i seg er lang som et ondt år og hvis det er sant som du sier så skjønner jeg godt hvorfor jesusen din ikke er kommet tilbake enda, for han har jammen mye å svare for!! Heksebrenninger, forfølgelser, tortur for moro skyld, henrettesler av "kjettere" (Les: folk som ikke trodde på eller hadde andre oppfattninger om nettopp jesusen din). Så jeg vil vel heller si at jesusen din har gjort en elendig jobb hvis alle kristne er "fylt" av jesus.... Fylt av sin egen innbildte fromhet er vel det du egentlig mener tenker jeg...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ettersom jesus, gud og den hellige ånd er tre sider av samme sak, besatt da jesus hele spekteret av guds krefter?

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er ikke "tre sider av samme sak"

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er tre like personligheter.

Lenke til kommentar

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er ikke "tre sider av samme sak"

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er tre like personligheter.

Sjekket Bibelen.no og fikk dette utifra Johannes 1:18:

"Ingen har noen gang sett Gud"

 

Hvordan han Jesus ha vært på jorden da? Du nevner jo at de er tre like personligheter. Og hvis han har vært på jorden, så må de jo ha sett han - altså personligheten også.

 

Edit: Må bare tilføye at nicket mitt ikke har noe med religion å gjøre.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er ikke "tre sider av samme sak"

Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd er tre like personligheter.

Sjekket Bibelen.no og fikk dette utifra Johannes 1:18:

"Ingen har noen gang sett Gud"

 

Hvordan han Jesus ha vært på jorden da? Du nevner jo at de er tre like personligheter. Og hvis han har vært på jorden, så må de jo ha sett han - altså personligheten også.

 

Edit: Må bare tilføye at nicket mitt ikke har noe med religion å gjøre.

Ingen har noen gang sett Gud. Det er kun Sønnen som har gjort det. Derfor var Han den eneste som kunne vise Guds sanne ansikt til verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er en logisk brist ovenfor "Den hellige treenighet". Den hevder at DHT er Gud, Jesus og Den hellige ånd som et vesen (sitat fra Wikipedia: "En skapning eller individ, oftest levende, enten det er et menneske eller dyr, en ånd, gud eller fantasiskikkelse",) og hvordan kan da det være tre personer inne i ett vesen? (Merk at vesen også defineres som et individ. Ifølge Wikipedia defineres individ som "Et individ (av latin individuum = «udelelig») er en enkelt person eller en enkelt organisme, dvs. en unik og mer eller mindre autonom enhet.".)

 

Nei, det er mye som jeg syns mangler grunnleggende logikk i dette her. Men det kommer ikke som et sjokk for min del. Lykke til med å forklare dette.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er en logisk brist ovenfor "Den hellige treenighet". Den hevder at DHT er Gud, Jesus og Den hellige ånd som et vesen (sitat fra Wikipedia: "En skapning eller individ, oftest levende, enten det er et menneske eller dyr, en ånd, gud eller fantasiskikkelse",) og hvordan kan da det være tre personer inne i ett vesen? (Merk at vesen også defineres som et individ. Ifølge Wikipedia defineres individ som "Et individ (av latin individuum = «udelelig») er en enkelt person eller en enkelt organisme, dvs. en unik og mer eller mindre autonom enhet.".)

 

Nei, det er mye som jeg syns mangler grunnleggende logikk i dette her. Men det kommer ikke som et sjokk for min del. Lykke til med å forklare dette.

 

 

ikke for å være frekk, men en som kaller seg for "the prophet" burde kanskje ikke basere kunnskapen sin fra wikipedia? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...