Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Hva så? Dette er da likt for Jesus, gud og den hellige ånd.

Gud viste sitt sanne ansikt i personen Jesus Kristus. Dette var lenge etter at Epicurus levde. Epicurus kunne ikke se Guds sanne ansikt, derfor skrev han som han gjorde.

Levde han før GT ble skrevet? Eller fordi han levde før skribleriene om jesus ble klort ned?

 

Er gud den samme i GT og NT?

 

Hvis neio, hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem sier at mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

Du gjør det...

 

Du går til og med så langt at du sier at kristne er mer verdt fordi de tror på jesus... :no:

 

Hvor da ?

 

En ikke-kristen kan aldrig gjøre så mye for verdenssamfunnet som en kristen kan, RWS

Står det at "mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd" i det innlegget der, wingeer ?

Lenke til kommentar

Hva så? Dette er da likt for Jesus, gud og den hellige ånd.

Gud viste sitt sanne ansikt i personen Jesus Kristus. Dette var lenge etter at Epicurus levde. Epicurus kunne ikke se Guds sanne ansikt, derfor skrev han som han gjorde.

Levde han før GT ble skrevet? Eller fordi han levde før skribleriene om jesus ble klort ned?

 

Er gud den samme i GT og NT?

 

Hvis neio, hvorfor det?

Jesus Kristus levde før GT ble skrevet. Gudsbilde er ikke det sammme i GT og NT,

fordi Jesus Kristus viste Guds sanne ansikt etter at GT ble skrevet.

 

Jesus Kristus til Gud > Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg, og disse vet nå at du har sendt meg. Jeg har gjort ditt navn kjent for dem

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvem sier at mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

Du gjør det...

 

Du går til og med så langt at du sier at kristne er mer verdt fordi de tror på jesus... :no:

 

Hvor da ?

 

En ikke-kristen kan aldrig gjøre så mye for verdenssamfunnet som en kristen kan, RWS

Står det at "mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd" i det innlegget der, wingeer ?

 

Det gjør ikke det, men det står implisitt at "mennesker som er kristne gjør mer godt enn de som ikke er kristne".

(Lang quote for å få med hele poenget)

 

Kristendommen eksisterte lenge før bibelen. Bibelen er altså ingen forutsettning.

 

Ergo hadde Epicurus et poeng i hva han sa.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Bare den dagen det blir ulovlig å oppdra barna sine til en religion vil vi slippe å krangle med hjernevaskede kristne.

 

Det er og blir en av mine håp for fremtiden.

 

For å svare trådstarter spørsmål: Fordi det ikke finnes tegn til bevis til at gud engang finnes - og hvis det bibelen sier om gud er sant, er han verre enn dagens verste dødsdømte kriminelle avskum.

 

 

Lenke til kommentar

Kristendommen eksisterte lenge før bibelen. Bibelen er altså ingen forutsettning.

 

Vær så snill, slutt å kverulere. Hvis du vil vi skal dømme Gud bare etter Jesus så si det. Ellers er det naturlig at vi tar med Gud i Gamle testamentet, Nye testamenet og hvordan kristne har oppført seg, hvordan verden er i dag og vi ser ham i hverdagen.

 

Hold deg til tema. Dette hjelper verken deg eller oss :)

Det virker som du egentlig ikke ønsker svar på spørsmålet "Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud". Det er det vi prøver å svare på. Den eneste logiske grunnen til at du kan holde på sånn er vel at du bare tuller eller vil ha noen å kverulere med :(

 

Prøv å forstå, hvis det er det du vil. Tenkt gjennom det vi skriver. Du trenger ikke være ening, men ønsker du å forstå hvorfor ikke alle liker Gud så hjelper det veldig å prøve å innleve seg litt i det vi sier :)

 

Forresten:

Epicurus er ikke allmektig, han visste ikke alt, men det betyr ikke at det han sa ikke gir mening. Det er et sitat og han hadde ikke denne tråden og deg spesielt i tenkene, men Gud, det guddomelige. Selv om det han hadde i tankene heller ikke spiller så stor rolle. Det som spiller noen rolle er at hvis du spør deg selv de samme spørsmålene får du de samme svarene han kommer opp med. Jeg får i hvert fall det :)

Lenke til kommentar

Hvem sier at mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd.

Du gjør det...

 

Du går til og med så langt at du sier at kristne er mer verdt fordi de tror på jesus... :no:

 

Hvor da ?

 

En ikke-kristen kan aldrig gjøre så mye for verdenssamfunnet som en kristen kan, RWS

Står det at "mennesker ikke kan gjøre noe godt på egenhånd" i det innlegget der, wingeer ?

Det gjør ikke det, men det står implisitt at "mennesker som er kristne gjør mer godt enn de som ikke er kristne".

(Lang quote for å få med hele poenget)

Jaha, og hva er uklart da ?

Lenke til kommentar

Jaha, og hva er uklart da ?

 

For meg så er det uklart hva du mener. Du sier i det ene innlegge sier du implisitt at kristne er bedre enn ikke kristne. I et annet innlegg sier du at du aldri har påstått noe slik. Jeg forstår ikke hvordan du tenker, eller hva poenget ditt er.

Lenke til kommentar

Bare den dagen det blir ulovlig å oppdra barna sine til en religion vil vi slippe å krangle med hjernevaskede kristne.

 

Det er og blir en av mine håp for fremtiden.

Det er lov til å håpe.

 

Når jeg tar over verden, skal jeg brenne alle hellige bøker, og skyte alle lærde innenfor temaet.

 

Høres ut som noe Gud kunne gjort, bortsett fra at jeg tror verden blir et bedre sted etter en slik opprydding. Etterpå skal alle bli oppdratt etter den gylne regelen.

Lenke til kommentar
Jesus Kristus var ikke den første legen. Han var den største og mest avanserte legen.
Så da kan vi jo like gjerne begynne å tilbe den beste legen som lever nå. For han kan jo fort være Gud.

Men hvordan vet vi hvem som er Den Rette Lege/Gud? Kanskje vi må konkludere med at vi har en Gud per land og det er den beste legen i det respektive landet.

De beste legene som i dag lever, når ikke opp til knærene på Jesus Kristus.

 

Hva hvis han ikke hadde knær? Da er det jo ikke så rart?

 

Ikke sammenlign dagens leger med fiksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...