Gå til innhold

Hvorfor har enkelte et dårlig bilde av Gud ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen PÅSTÅR du at denne jesusen din var så god, men hva var det han gjorde som var så godt? Hvorfor kom ikke jesus med yttringsfrihete, menneskerettigheter og likestilling? Hvorfor tillot han at andre holdt slaver?

 

Ser ikke noe godt med denne fiktive jesusen din i det hele tatt jeg...

 

Og enda mindre kredibilitet har den andre "delen" av jesus, nemlig gud. Han blir jo i sin egen bok fremstilt som direkte ond.... Og det hellige spøkelset gjorde vel ikke noe annet enn voldtekten av jomfru maria, gjorde han vel?

 

Ser du hevder at det er jesus som er gud her og at du ikke lenger syntes noe godt om GT, men jesus hadde aldri blitt oppfunnet hvis det ikke var for akkurat GT, da hadde det ikke vært noe å snakke om, så hvordan du kan avfeie GT og fremdeles tro at noen hadde hørt om jesus uten er for meg ufattelig...

Lenke til kommentar

Igjen PÅSTÅR du at denne jesusen din var så god, men hva var det han gjorde som var så godt?

Han helbredet de lamme, gav synet tilbake til de blinde,

gav mat til de sultene, vekket opp de døde osv. osv.

 

Han gav seg selv og sitt liv til verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Grunnen til et dårlig bilde har vi bl.a. på bakgrunn av det som står i bibelen (selvfølgelig også sannhetsgehalten).

Viser derfor til noe av det som står:

 

2.Krø 28:6 (GT)

Pekah, Remaljas sønn, drepte på én dag hundre og tjue tusen mann i Juda, alle sammen djerve karer. Det skjedde fordi de hadde forlatt Herren, sine fedres Gud

 

Matt. 5:39-40

Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Vil noen saksøke deg og ta skjorten din, så la ham få kappen også. (Dette er en moral for slaver og lydige undersåtter, som kristne herskere/ledere har visst å utnytte)

 

1. Kor 11:9

Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens.

 

1.Kor 14:34-35

Som i alle de helliges menigheter skal kvinnene tie når menigheten samles. Det er ikke tillatt for dem å tale; de skal underordne seg, slik også loven sier. Hvis det er noe de vil lære, så la dem spørre sine menn hjemme. For det er en skam for en kvinne å tale i menigheten

 

Luk. 19:27

Men disse fiendene mine, som ikke ville ha meg til konge, dem skal dere føre hit og hogge dem ned foran øynene på meg!'» (dette er en lignelse, med jesus selv som konge)

 

Bibelen 1930 – Luk 16:18

Hver den som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en annen kvinne, han driver hor, og hver den som gifter sig med en kvinne som er skilt fra sin mann, han driver hor.

 

Matt 15:4

For Gud sa: ' Hedre far og mor' og ' Den som bruker onde ord mot far eller mor, skal dø'.

Bibelen 1930:

For Gud har gitt det bud: Hedre din far og din mor; og: Den som banner far eller mor, skal visselig dø

(Dette var en lov gitt av Moses, men Jesus finner grunn til å gjenta den)

Lenke til kommentar

*Kremt* Gamle testamentet *Kremt*

Hvorfor tro på det bilde av Gud Gamle testamentet gir ?

 

Fordi en psykotisk massemorder er fortsatt en massemorder selv om han begynner å dele ut kjærlighet på pinne til småbarn.

Tror du det er sant det Gamle testamentet sier om Gud ?

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt til deg før så tror kristene på bibelen, altså nt OG gt.

 

Hvis du mener at du tror kun på NT så skiller du deg veldig ut fra andre kristene. Og jeg vet ikke om du en gang kan kalle deg kristen.

Du, Solidsturla Er du enig i at Jesus Kristus opphevet moseloven og gav et helt annet bilde av Gud en det Moses gjorde ?

 

Hva er da igjen av GT ? Som du mener de kristne skal tro på ?

Lenke til kommentar

Om gud er så god som trådstarter skal ha det til, hvorfor tillot han korstogene? Dette var ren kristen propaganda! Hva med det som nylig har kommet frem i media om biskoper som misshandler og voldtar små barn? Hvor er guds gode sinn her?

Det blir feil å legge skylden på Gud. De som har gjort all denne ondskapen er selv skyldig, ikke Gud.

Lenke til kommentar

Gud er vel den som drev disse menneskene til disse handlingene, er han ikke?

Gud har vel også makt til å stoppe disse menneskene fra disse handlingene, hvorfor gjorde han det ikke?

 

Edit: Gud styrer vel disse menneskene, gjør han ikke? Uansett, gud er jo god og burde dermed ha stoppet de grusomme handlingene til disse menneskene!

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...