val0 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ok eg har 2 ho rotter usikker på kva type spesifikt rase det er men anyways. På grunn av omstendighetane eg e i så må eg desverre avlive dei. Spm mitt då er på kva måte er den beste humane måten å avlive rotter på? Har lest litt på nette ang. Avliving men e veldig usikker her, + så vil eg gjere det sjølv. Veit at å gå til dyrlegen for å få dei avliva ikkje er verdens dyraste, Men leve ganske skrapa her så blir desverre uaktuelt. Håpar på nokon gode råd her på forhånd takk. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jeg syns ikke slikt er noe hyggelig i det hele tatt, men de gangene jeg avliver dyr så bruker jeg en liten hammer. Jeg holder dyret i hånda og legger hodet dens ned på et hardt underlag før jeg gir det ett ganske lett kakk i hodet. Kraniet knuser, skinnet er like helt så det blir ikke noe gris, og dyret dør momentant. --Kilde-- Tror det vil være den beste måten for dyret siden den dør veldig fort og dermed ikke pines... Edit: Kanskje en ide å endre til en mer beskrivende tittel? Endret 21. mars 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
val0 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 OK ja har no følgt rådet her og det gikk ganske bra, småtrist men slek er det bare. Takk for rådet Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Bare hyggelig å hjelpe =) Men alltid trist når noe ender med døden men av og til er det det beste for alle parter... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Prøvde du å gi bort rottene før du drepte de? Håper du har lært, og ikke skaffer deg kjæledyr før du er sikker på at du kan ta vare på de. Omstendigheter kan dukke opp, men det er ingen unnskyldning for å drepe dyret. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 OK ja har no følgt rådet her og det gikk ganske bra, småtrist men slek er det bare. Det gikk ganske bra? Hva vil de si? Er du sikker på at de var døde. Du har hørt om omplassering av dyr? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Viss du ikke har råd til å avlive dyret ditt skikkelig skulle du aldri ha dyr i det hele tatt, rotter er ikke noe bruk og kast dyr. De er høyt inteligente dyr med dypt følelses liv og fortjente bedre enn å bli slått inn hode på Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) De er høyt inteligente dyr med dypt følelses liv og fortjente bedre enn å bli slått inn hode på Heheheheheheheh! Før du lukker vitseboka, har du en svenskevits også? Edit: leif Endret 3. april 2010 av Kaktuz Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 De er høyt inteligente dyr med dypt følelses liv og fortjente bedre enn å bli slått inn hode på Heheheheheheheh! Før du lukker vitseboka, har du en svenskevits også? Edit: leif Noen som tydligvis ikke vet mye om rotter, alle som har vært i nær kontakt med dem, vet hvor smarte de er. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Stemmer det, rotter er noen smarte og sosiale dyr. Mange som er fordomsfulle og uvitende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå