elvenbow123 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei!, jeg bor i et noe problematiskt nettverkshus... Det er mye murvegg og 2 etasjer og huset er overall langt. I den ene enden av andre etasje så har jeg et modem og en ruter koblet opp til dette modemet igjennom en ethernetkabel. Dette gir helt greit nettverk i store deler av huset mens i andre ingen eller svak dekning, spessielt er det min stasjonære pc (plassert i helt andre enden av huset og i etasjen under) som sliter mest. Dette førte til at jeg bestemte meg for og kjøpe et accsesspunkt. Dro innom digital impuls i oslo (bra butikk btw (Y)) og kjøpte meg en ruter/accsesspunkt. Buffalo airstation WHR-G300N endte det på noe som skulle vise seg og bli litt komplisert. Planen var igrunn og bruke Buffaloen som en "repeater" fra ruteren i andre etasje. Buffaloen benytter seg ikke av WDS tenkologien som gjør at jeg ikke kan koble den opp mot den andre ruteren trådløst, men må bruke en kabel. Ruteren i andre etasje, som forøvrig er en Jensen Air:Link 89300 har i motsetning til min andre ruter wds... Sååå, spørsmålet er igrunn om jeg kan bruke "DD-WRT" på noen som helst måte til og binde ruterene sammen eller om jeg burde sette opp Buffaloen i andre etasje og "bytte rolle" på ruterene? Hvis dere trenger mer informasjon, tell me please , På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Støtter routeren bru? Det beste hadde vel vært å legge cat 5 fra routeren til AP som da står nermere din pc så kobbler du deg opp mot AP. Det blir det samme som å sette routeren nermere deg rent signalmessig. Hvor står AP nå iforhold til routeren? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Støtter routeren bru? Det beste hadde vel vært å legge cat 5 fra routeren til AP som da står nermere din pc så kobbler du deg opp mot AP. Det blir det samme som å sette routeren nermere deg rent signalmessig. Hvor står AP nå iforhold til routeren? Ruteren i andre etasje støtter bridge ja, hva er ap? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page har mye info. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Takker for svar Tror ikke DD-WRT blir noe alternativ... Selv om Buffaloen ikke støtter WDS, kan jeg bruke den som ruter i andre etasje i mens jeg bruker min andre ruter som støtter WDS som repeater/accsesspunkt? :O Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Prøver og holde tråden i live grunnet at jeg enda ikke har løst problemet. Kort spørsmål. Kan jeg bruke Buffaloen som ikke støtter WDS som ruter, og en Jensen som støtter WDS som et Accsess point/repeater/trådløst bridge?... på forhånd takk Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvorfor gjøre det avansert? Er det cat 5 fra router til AP? Hvis ja, hvor står AP? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Ruter og accsess er ikke kobla sammen med kabel nei... det vil jeg helst unngå ;P, det er 10 meter unna og en etasje under, + noen vegger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå