Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når faller man for en annen?

Anbefalte innlegg

Noen som har meninger om dette?

Av egen erfaring så innbiller jeg meg at gutter faller for jenter i løpet av veldig kort tid. Det skal litt til om en gutt over tid skal kunne utvikle følelser for ei jente, hvis han ikke har vært tiltrukket av jenta fra første stund.

Jeg personlig vurderer i løpet av et par sekunder om jenta er interessant eller ikke, og deretter går det ikke mange setningene før jeg kategoriserer henne som enten uinteressant, interessant eller at jeg rett og slett faller pladask for henne.

Jenter derimot, tror jeg har et annet opplegg her. Det virker på meg som at jenter aldri faller pladask for en gutt. Alle jenter som har likt meg, har sett på meg som interessant med en gang de møtte meg, men ikke akkurat besvimt av forelskelse i løpet av 1 min.

De har utviklet følelser for meg over tid, og dette trekket virker å gå igjen hos mange jenter.

Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det, alle må vurderes individuelt. Men det virker dog som disse trekkene går igjen. I hvertfall opplever jeg det slik.

Men for all del, ingenting hadde gledet meg mer enn å få motbevist mine tanker.

For øvrig så har jeg aldri spurt noen direkte om de ble forelsket med en gang de så meg, så det kan jeg ikke vite.

Men det har gjerne drøyet en stund før jeg har registrert at det har vært en mer intens interesse fra hennes side enn hva hun har gitt uttrykk for (mulig det beror på egne tolkningsferdigher hehe ;)).

På en annen side så vet jeg selv at jeg faller for jenta på 2 sek, og den forelskelsen forsterkes ikke med tiden, den kommer momentant.

Er det ingenting i starten, så kommer det heller ikke med tiden (i mitt tilfelle).

For meg så virker det som om jo mer kjent med meg ei jente blir, jo mer forelsket blir hun.

Man skulle liksom ønske at det var omvendt. Såklart er det viktig at de personlige egenskapene mine tiltrekker i stor grad (og det er disse som kommer til uttrykk gjennom kjennskap og vennskap), men alle selvopptatte gutter (meg inkludert) ønsker jo aller helst at jentene faller for utseende. Rettere sagt faller pladask for utseende. "Han der var digg, han vil jeg ha", og ikke bare én natt..

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar

Så den følelsen du får for en jente så fort du møter henne for første gang, den holder seg stabil og helt den samme så lenge du kjenner henne?

Den kommentaren regnet jeg med at kom hehe..

Hvis personligheten er tilsvarende utseende, så ja. (Nå har ikke jeg prøvd å være 70 år enda og har ei heller vært gift i 50 år, mulig det dabber en smule av i den alderen men..)

Varierer jo selvsagt. Møter jeg en skampen jente og faller med en gang, så kan det jo dabbe av litt om hun har mange ugreie trekk ellers.

Omvendt kan det sikkert øke på om jeg kun møter en middels interessant jente, og ikke faller med engang, men for eksempel faller for henne etter at hun har vist interesse.

Dette har jeg ikke opplevd enda. Kun førstnevnte.

Lenke til kommentar

Det er helt sant.

Derfor blir det endel bomturer for å si det sånn. Mange jenter som flyttes over til vennesonen, selv om de er aldri så pene.

Mye av poenget mitt er nettopp dette. Gutter faller jo for akkurat det du sier, det overfladiske, mens jenter i større grad trenger tid til å se an guttens pers.trekk, selv om de også har vektlagt det ytre.

Men da blir spørsmålet; tror du, som meg, at gutter tenderer til å være mer overfladiske enn jenter?

Lenke til kommentar

Men faller, vil jo si å bli forelsket? skikkelig forelsket..

Og "faller" man i de første øyeblikkene man treffes så handler det jo bare om utseende.

Jeg er jente og har falt raskt for en person, men da tenker jeg på raskt som kanskje et par uker, når jeg har sett hvordan personene er.

Men normalt sett vil jeg tro man forelsker seg i en person gradvis over en viss tid (kanskje en til to måneder).

Tror ikke akkurat det er noe særlig forskjell på akkurat det med gutt og jente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...