Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

konstant skrapelyd under kjøring, citroen xsara

O_K

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var ute og kjørte i dag og så lenge jeg var over 30-40km/t var det en skrapelyd fra venstre forhjul. Den var avhengig av bilens fart, men ikke av turtall, så jeg regner med at det var noe etter girkassen i alle fall. Lyden var der uavhengig av om jeg akselererte, svingte eller bremset. Drivknuter skal være ganske nye (ca 2år/20000km) så de burde ikke være utslitt igjen.

Jeg fryktet litt at det kunne være hjullager, men kunne ikke merke noen varmgang på hjulet etter en 15km kjøretur.

Har hørt noen si at det kan komme småsten mellom bremsekaliper og skive som gir en skrapelyd.

Om noen har noen ideer til ting jeg kan undersøke selv så taes de imot med takk. Jeg har ikke noen garasje, så det er vel uansett begrenset hva jeg får til. Hvis ikke bærer det vel til verksted på mandag, så skal jeg nå i alle fall rapportere konklusjonene hit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan komme småstein mellom skjold og skive ja.. Eller muligens klossene, skjer det noe forandringer ved bremsing? Hvordan er lyden når du rygger?

Om det er småstein skal det normalt fyke ut om du finner deg en åpen parkeringsplass, setter bilen i revers, gir full gass 40 meter, og bråbremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...