Gå til innhold

Altfor lite kalorier på en dag!

Anbefalte innlegg

Får søsteren min får i seg altfor lite?

Hun har alltid vert tynn og lite formfull.

Hun er 18 år nå, ca 172 høy, veier bare rundt 53 kg kan jeg tenke meg, og trener minst 5 dager i uka på treningsstudio.

Hun har blitt helt desperat etter hva hun får i seg, og er så redd for å legge på seg. Jeg fant noen matplaner på pcen hennes, og er helt i sjokk. Hun spiser ekstremt lite, og sier hun ikke skal ned i vekt, men dette er jo slankemat! Etter hun begynte å trene i år har jeg merket hun ser tynnere ut. Jeg er to år yngre og har mer fett på kroppen enn henne.

Hun skriver opp kaloriinnhold på noen av planene.

Her er noenn matplaner:

Frokost: Egg og skinke + tomat 150 Kcal

Lunch: salat med kylling og reker 200 kcal

Mellomm: skyr og cottage cheese 250 Kcal

Middag: laks med grønnsaker,cott.c 400 Kcal

Dette var for en dag.

Hun har i tilleg flere planer med sånn ca det samme, og det ligger på rundt 1000-1500 kcal.

Hun spiser hverken brød, ris, pasta, poteter, melk, hvetemel, sukker, pesto, advokado OSV

Synes dette er helt sykt av henne.

Vil hun se anorektisk ut om noen måneder? Hvor lang tid vil det ta? For det er vel åpenbart at hun går ned i vekt! Jeg har sagt til henne at hun bare blir tynnere med dette kstholdet, men hun sier hun ikke skal ned i vekt fordi hun vet selv at hun er tynn. HUn sier hun bare vil ha muskler..

Hilsen fortvilet søster på 17 år.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

Kalorikalkulator her, både for anbefalt og antatt kaloriforbruk per dag. Dersom du får et høyere forbruk enn inntak når du legger inn informasjon i tabellen kan det hende at kostholdet hun har i dag gjør at hun går ned i vekt.

Hennes vekt og høyde gir henne i dag en bmi på 17 noe som er definert som undervektig. Jeg kjenner dog jenter som har veldig lav bmi uten at de er anorektiske så det er ikke sikkert bmi indeksen altid gir et godt bilde. Den kaller for eksempel meg overvektig uten at dette skyldes fett.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Vel, hun ligger definitivt i kaloriunderskudd. Er riktignok gutt, men jeg legger ikke på meg selv om jeg spiser såpass hver dag at jeg klarer ikke å spise mer i løpet av en dag. Hun vil heller ikke få muskler av å trene 5 dager i uka og ligge i et så stort kaloriunderskudd. Hun mister bare muskelmasse og fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...