htapio Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg har nettop fått meg et Nikon D3000 etter at mitt kjære D40x ble frastjålet i et innbrudd. Så nå vil jeg gjerne koste på meg et herlig lyssterkt objektiv. Jeg er veldig glad i å ta bilder i naturlig lys og er ikke så opphengt i zoom funksjon. Jeg snoker på objektivet Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.4G som jeg tenker er mer anvendelig enn et 35mm ?? Har dere noen kommentarer og eventuelt tips til hvor handle billig og safe? Hører gjerne også om erfaringer med Nikon D3000 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har nettop fått meg et Nikon D3000 etter at mitt kjære D40x ble frastjålet i et innbrudd. Så nå vil jeg gjerne koste på meg et herlig lyssterkt objektiv. Jeg er veldig glad i å ta bilder i naturlig lys og er ikke så opphengt i zoom funksjon. Jeg snoker på objektivet Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.4G som jeg tenker er mer anvendelig enn et 35mm ?? Har dere noen kommentarer og eventuelt tips til hvor handle billig og safe? Hører gjerne også om erfaringer med Nikon D3000 Har du ingen planer om å bevege deg opp i FX verden anbefaler jeg deg AF-S 35mm f/1.8, for DX/crop sensor er denne brennvidden langt mer anvendelig da 50mm på DX kamera vil gi utsnitt tilsvarende 75mm som kan bli noe trangt innendørs. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har 35mm f/1.8 og 85mm f1.8 til mitt D90 og er veldig fornøyd. 35mm er ypperlig til innendørsbruk i lite lys, kan anbefales. Vurderte 50mm selv, men følte det ble for trangt innendørs. 85mm gir flotte portrettbilder og har fin skarphet og bokeh. Kan egentlig ikke gå feil med noen av de etter min mening. Jeg hadde kjøpt 35mm først, da jeg syns den er mer anvendelig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hvilke brennvidder brukte du ditt kjære D40x mest på? Sjekk gamle bilder og vurder bruksområde. Tror du får glede av fastoptikk uansett brennvidde, være det seg 35, 50 eller 85mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå