Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan helsevesenet egentlig gjøre med depresjon?

Gjest Gaffeltruck

Anbefalte innlegg

Gjest Gaffeltruck
Frisk luft og morsjon. Jobbe hardt og spise sunt.
Hvis du hadde jobbet litt hardere med å lese tråden så hadde du skjønt at jeg ikke kan jobbe eller trene hardt fordi jeg er syk. Det er ingenting jeg heller vil enn å kunne løpe en tur. Når du skriver sånne ting gnir du bare salt i såret. Jeg får fnatt av å sitte her med "ræven i fatle".
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Om perspektiv

Fra: http://www.dagbladet.no/2010/12/17/nyheter/utenriks/forskning/helse/frykt/14761895/

Forskere har for første gang funnet et menneske ute av stand til å føle frykt. Kvinnen reagerte ikke med frykt selv om hun ble satt i en rekke skremmende situasjoner.

Hun ble utsatt for giftige slanger og edderkopper, skrekkfilmer og et hus som etter sigende var hjemsøkt av spøkelser. Forskerne fant ikke et eneste tegn på at hun ble redd.

Men hva så? Jeg ville heller ikke vært redd for sånne småting. Forskerne burde heller utsatt henne for noe grenseløst, vanvittig farlig - som å kjøpe en pølse på Narvesen. :ohmy:

Gaffeltruck :cool:

Postet av anonym: b8f1f4622096b3fe0761861f1c19fd42

Lenke til kommentar

Frisk luft og morsjon. Jobbe hardt og spise sunt.

Det er klart det blir vanskelig om man er arbeidsledig, men.

Men psykolog blir man neppe bedre av. De skriver bare fjas i spaltene i mediene.

Når det gjelder piller og pille-trilling, så må jeg bare si at det er ganske tåpelig. Hvorfor skulle et kjemisk stoff virke mot noe så komplisert som psykiske problemer? Det er som en mindre skadelig form for alkohol kan det virke som. Man bedøves på fast basis.

Ofte kan denne ''bedøvelsen'' være til stor hjelp, da de ikke føler den ''smerten'' i like stor grad, og kan derfor ta tak i problemene sine og jobbe gjennom det. Medisiner skal kun være ett hjelpemiddel, man må jobbe for det selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...