Astralnoise Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hvis de skulle laget et OL (evt. VM eller NM) i militære ferdigheter og slikt, hvilke grener kunne du sett for deg da? La oss se bort fra at forskjellige lands forsvar har helt forskjellig utstyr, la oss ta utgangspunkt i det norske forsvar. Just for fun. 500/1000 meter veidrill (telling av antall sikkerhetsbrudd begått i drillen som ekstratid) Skyttergravgraving MB-rally Panservogn-sprint Gjørmeløypestafett Skifteshow (for de som ikke vet hva det er, så er det å løpe fra oppstillingsplass og inn på rom, skifte fra forskjellige uniformer og 1. 2. eller 3. linjes utrustning og løpe ned igjen på kortest mulig tid.) Noen mer risky kunne jo vært prestisjonstevling med håndgranatkast og 40mm GUR-skyting, og så klart 100 meter minefelt. Endret 20. mars 2010 av Astralnoise Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det hadde jeg garantert sett på. Skyting på blink med div våpen. Problemet her er vel tilgangen, jeg kan ikke være med om jeg vil. Det kunne jeg kanskje i vanlig OL. Førstegangstjenesten er nok ikke god nok, må da bli FSK ol. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Sant. Er vel enklere å arrangere slikt i land som har miltiære styrker man verver seg til. Romvask burde også være en gren. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Var ikke skiskyting opprinnelig en militær øvelse som senere ble overført til "det sivile"? I så fall burde jo den være med også, eller at de står på sånne rulleski Skyting på blink med forskjellige våpen hadde også vært kult, men jeg syns det ville vært enda kulere om konkurransen da gikk ut på å skyte best og fortest mulig med forskjellige våpen, og at blinken f.eks ble flyttet fem meter bak for hvert våpen. Presisjonshopping i fallskjerm, svømmekonkurranser av forskjellige slag måtte vel også ha vært med Et slikt OL hadde nok uansett vært myntet på profesjonelle soldater, ja. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?v=info&ref=ts&gid=2260092075 Her har dere alt klart. Liker spesielt godt denne øvelsen: -Lateste mann i laget- "Her e d om å gjøre å være den aller lateste i laget, den som tar minst initiativ og som best klare å lure sæ unna ALT, inkludert fyringsvakt/vaktpost, og etablering av base/OP. Typisk vinner vil her være i soveposen allerede før 7-dukeren er slått opp, og resten av laget må sette opp telt i forhold til hvor personen har lagt seg ned. Klarer personen som la seg ned før telt ble oppsatt å få plass i midten i teltet i tillegg, blir d bonuspoeng! PF'er som ikke skriver seg selv opp på vaktlister er selvfølgelig også gode kandidater. Bitterhet og dårlig stemning i tillegg vil gi poeng, og klaging på at andre i laget gjør for lite er en selvfølge!" Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Vasking av en eller annen gøhrrskitten stormpanservogn. tispålegging for gjenglemt skit selvsagt. Lenke til kommentar
Knukir Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Norge har allerede militær NM. http://www.mil.no/haren/start/article.jhtml?articleID=195069 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå