Bluebeans Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Siden min har 3 ting med admin funksjon (Alt i php): News-system, gjestebok og en vote. Jeg har funnet ut at det er rimelig tungvint og logge inn manualt på disse. Derfor lurer jeg på om jeg kan mekke en administrasjonside som gjelder for alle sammen? PS! Klarer det antagelig selv vis jeg bare får vite om det lar seg gjøre.. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du kan legge inn alle admin filene i et eget admin/ dir som du passordbeskytter med .htaccess (http://www.theriver.com/trwrc/htaccess.html) Dette er svært enkelt og sikkert Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hadde du laget disse systemene selv så hadde du visst hvordan det skulle gjøres. Jeg har laget mine features selv og har administrasjon av gjestebok og sideinnhold i samme on-line editor. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Så det lar seg fint gjøre?? :-? Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Ja det lar seg fint gjøre, om det bare er du som skal administrere er det like greit å legge alle adminfilene i ei mappe og .htaccess beskytte denne. Du kan også mekke noe med sessions, hvis du tatster riktig brukernavn/passord blir sessionvariablene satt så på toppen av de filene du skal beskytte sjekker du bare for disse variablene if($_SESSION['username']) { detduskalbeskytte } else { Ingen tilgang } ellernoe Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Problemet er vel kanskje, at hver av adminfunksjonene har sine egne login-funksjoner. Da fører dette bare til mer bry. I såfall ser jeg ikke annen mulighet enn å redigere litt på scriptene og eventuelt fjerne den login-funksjonen som måtte være der fra før. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Problemet er vel kanskje, at hver av adminfunksjonene har sine egne login-funksjoner. Da fører dette bare til mer bry. I såfall ser jeg ikke annen mulighet enn å redigere litt på scriptene og eventuelt fjerne den login-funksjonen som måtte være der fra før. det er dette som er det eneste problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå