norbat Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) BitDefender sin 64 bits-versjon har fått et problem med sin siste virusdefinisjon. Etter en uheldig oppdatering, begynte BitDefender å detektere de fleste filer som Trojan.FakeAlert.5. Hvis man da restartet pc’n ville systemet nekte å starte opp fordi flere viktige systemfiler blir plassert i karantene av BitDefender. Det er også problematisk å gjenopprette karantenefilene rett og slett fordi BitDefender setter sine egen filer i karantene. En oppdatert virusdefinisjon ble forholdsvis raskt gitt ut, men skaden var allerede skjedd for de tusenvis av pc’er som nektet å starte. ---- Edit 3: BitDefender har kommet med løsningsforslag til de som har fått ødelagt OS: Løsning på Trojan.FakeAlert.5 problemet ---- BitDefender-brukere er rimelig irriterte, forståelig nok. BitDefender forum NB! I kjølvannet av dette har malwareprofitører opprettet infiserte nettsider som man kan få treff på i f.eks. søkemotoren Google, bla. ved søkeord som Trojan.fakealert.5. Dette har blitt en vanlig strategi og dukker så og si alltid opp etter hendelser som gir mediablest. Vær derfor forsiktig med søkeresultater knyttet til hendelser av slik karakter. Endret 21. mars 2010 av norbat Lenke til kommentar
pluca Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hi everyone, we wanted to let you know that the issue with Windows 64 bit OS experienced on Saturday was isolated and the update withdrawn shortly afterwards. Very few users have been affected and we apologize for any problems caused. However, those still experiencing issues can get support here: Home users will find solutions here: www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#638 BitDefender Business Client users will find solutions here: www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#643 BitDefender Security for File Servers users will find solutions here: www.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/consumer/#642 For those customers who are not able to find a solution via the support articles, we kindly ask them to contact our support team directly via email, chat, phone or forum at: www.bitdefender.com/site/Main/contactEmail/ for home users www.bitdefender.com/site/Main/contactEmailBusiness/ for business solutions. By stating on the contact form that they are having a Windows 64-bit problem, requests have been escalated and customers are being contacted on the phone by our support team. We are most definitely providing human support in the form of phone, email, and live chat. We strongly advise that users only follow guidance issued by BitDefender representatives, who have the expertise to address the most immediate problems in all configurations. BitDefender is a trusted security software provider for nearly 10 years, during which we have only provide the most secured solutions in the market. We want to assure everyone that this is an isolated case, and that we are working continuously to solve the issues. Best regards, Alina Anton BitDefender Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Det får man si - PR og markedskoordinator i BitDefender surfer rundt på nett etter innlegg knyttet til den destruktive oppdateringen BitDefender opplevde for noen dager siden og forsikrer brukere om at hendelsen var et isolert tilfelle og at de gjør at de kan for å rette opp i de problemene som ble skapt hos berørte windowsbrukere. Er det dette som kalles enestående kundesupport - ikke ring oss, vi ringer deg? Så Alina, hvis du leser dette så er det bare å si, på dårlig googleromensk: Dragă Alina BitDefender este un program de mare şi nu sunteţi singurul care şi-a intensificat în salata verde din cauza unei actualizare nefericită. Succesului continuu. Nu trebuie să posta acelaşi post în fiecare fir care discută BitDefender pe acest forum Endret 23. mars 2010 av norbat Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Thanks for posting support and solutions on our forum Alina, we apprieciate it. Om noen har spørsmål om dette, send meg en PM . Lenke til kommentar
pluca Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Thank you so much Norbat! :-) I am glad to see that you appreciate the BitDefender efforts in offering a quick solution - we always want to see our clients happy. I posted on several discussion topics because I wanted to make sure all the subscribers see the links to the patches. And, thank you for sending your kind wishes in Romanian too, i was happily surprised! :-) Thank you Alastor! I am happy to hear it! Alina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå