Zeroxk Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Telenor sendte oss nylig et nytt modem, jeg koblet dette opp slik det stod på CD'n og i bruksanvisningen, alle lysene (relevante ethernet porter, "internet", "dsl" osv) lyser. Vi har bredbåndstelefoni og telefonen fungerer. Problemet er at når jeg skal gå på internett får jeg ingen forbindelse, når jeg går inn i routeren ser alt greit ut (står PPPOE: Connected, routeren har fått tak i en internett IP osv) så jeg skjønner ikke hvor problemet ligger, kanskje fordi jeg satte på automatisk IP og DNS? Hvis jeg troubleshooter med MSN får jeg problemer ved "DNS" og "nøkkelporter". Dessuten lurer jeg på om bredbåndstelefonien fungerer bra hvis jeg kjører modemet i bridge. Endret 21. mars 2010 av Zeroxk Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei, Bredbåndstelefonien fungerer dessverre ikke under bridge-modus. Under PPPoE så må du benytte brukernavn og passord. Regner med du har tastet inn dette. Fungerer ikke dette, kan du prøve å sette modemet til DHCP. Se om du får nettforbindelse da. Kan være greit å la nettverkskortene motta IP automatisk. Du må også forsikre om at WAN-modus er satt som DSL WAN. Dette er en fysisk bryter bak modemet. Tror Telenor går vekk fra PPPoE og over til DHCP. Trenger du å oppdatere firmware eller åpne porter, kan det være greit å bokmerke denne siden. Lenke til kommentar
Zeroxk Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg triksa og miksa litt så jeg fikk løst problemet. Jeg satte kabeln fra veggen inn i DSL porten til et modem vi hadde fra før, deretter en ethernet kabel fra modemet til WAN porten i Zyxeln som forøvrig var satt til I Zyxel hadde jeg koblet til de PCene som skulle kobles til internett og telefonlinja. Forøvrig var både modemet of Zyxeln satt i PPPoe modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå