Gå til innhold

Får ikke trådløs internett fra ruter en spesifikk pc

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte ny ruter i dag. Jeg koblet den opp og alt gikk bra på denne pc med bra internett. Nå gikk jeg videre til bærbaren min på rommet. Der fikk jeg også internett. Da jeg kom til stasjonære pcen nede i kjelleren, fikk jeg problemer. Når jeg skal søke etter trådløs internett, kommer det ikke opp noen netverk... Dette er rart. Jeg har trådløst nettverkskort på den. Men det kommer rett og slett ikke opp noe "Jensen Airlink" som det skal. Hjelp meg, folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at kortet ditt og ruteren snakker samme språk?

Hva heter kortet/router? IEEE 802.11n/g osv.

Ruteren er en Jensen og nettverkskortet er en D-link. Spiller det noen rolle hvilken type ruter det er osv? Den skal jo sende til alle pcer, skal den ikke det?

Lenke til kommentar

N tar for eks G , men hele nettet blir da G-fart.

Jeg har sett problemer med N-routere som sender mixed for å få med seg G utstyr.

Hvordan er innstillingene på routeren?

Innstillinger er factory-default. De er satt til default. Jeg får PS3 og bærbaren min på nett, men ikke den nede i kjelleren. Skjønner det ikke. Når jeg skal søke etter nettverk, så står det "ingen nettverk oppdaget"...

Lenke til kommentar

Sett G i routeren om du kan og søk da osv.

Kanskje du også kan prøve å sette den nermere.

Har du link til selve routeren i en butikk? Evt fult navn på kortet i pcen?

Hva mener du med å sette den i "G"? Jepp, her er link til ruteren: http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-bredband/JENAL3G/jensen-airlink-3g

Nettverkskortet er en D-link, Air Plus G. DWL-G510. Den er 54 MBPS. Kan dette være årsaken??

Lenke til kommentar

Det er nok en 11n 300Mbps, se i innstillingene om du kan sende mikset, så du kan utnytte bakoverkompatibeliteten N skal ha.

Kan du forklare hvordan jeg går frem? Skjønner ikke helt. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Det ser ikke jeg herifra, men ett eller annet sted i nærheten av der du velger navnet på nettet skal du se en (sansynligvis en dropdownliste) med n/g/b Evt en blanding.

Beklager, men jeg skjønner ikke helt hva, og hvor jeg skal se etter dette...

Lenke til kommentar

Inne i routerens software, på den pcen som er koblet til routeren med kabel.

Hvor inne i softwaren kan ikke jeg vite, men de fleste trådløse nett jeg har hatt kan man velge kanaler, n/g/b / nettverksnavn osv.

Ok, det skal jeg sjekke. Hva skal jeg eventuelt endre der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...