Flimzes Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei! Jeg prøver å få bilen gjennom eu-kontroll, men HC-verdiene ligger på 250-500, og skal ikke gå over 100 for å bli godkjent. Jeg er litt i villråde om hva man burde gjøre. CO og CO2 ligger innenfor, og lambda er på 1,02. Katalysatoren er 2 år gammel, så tviler på at det er den, har prøvd å bytte tennplugger og luftfilter uten endring (unntatt at bilen går en del jevnere nå) Kan også nevne at den sliter på tomgangen, som om den plutselig ikke får bensin så faller turtallet ned til 4-500, og noen ganger bare dør den når det skjer. Den starter utmerket, og den spinner som en katt over 3000rpm, men under det hakker den litt og mister effekt (holde gasspedalen fast på 2000rpm fører til at den gynger mellom 1700 og 2300), holde gasspedalen ved 3200 fører til at den står som en spiker rett på 3200. Noen tips? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Kan jo for eksempel fortelle hva slags bil det er snakk om ... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 En Audi 80 2.3E Avant 1995 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Er vel noe som ikke tenner bensinen da.. den får jo ihvertfall nom bensin når HC-verdien er såpass. Prøv å skifte bensinfilteret også. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Men har som sagt skiftet samtlige tennplugger, så vet ikke helt hvorfor det ikke skulle brenne opp da. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Mitt stalltips er å sjekke høyspentdelene nøye samt lete etter falskluft-lekkasje. Utette ventiler kan gi høyere hc, men skade på ventiler er meget mer sjeldent. Har ikke direkte kjennskap til motoren i din bil så dette er bare helt generelle tips. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 2.3E motoren har et veldig spesielt ventilsystem, veldig bra, veldig dyrt og et helvete om det går galt Skiftet lambdasonden, og det gikk akkuratt gjennom heldigvis, så problemet er ute av verden for min del da den skal selges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå