Gå til innhold

Rompete/dårlig bildekvalitet med DVI - HDMI kabel?

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et 8800GTX kort i maskinen min, med to DVI utganger. Ene utgangen går til en 17" flatskjerm med DVI-DVI kabel. Andre utgangen har jeg en DVI-VGA adapter og en VGA kabel til en 32" TV. (Den har ikke støtte for DVI inngang)

Så tenkte jeg at jeg skulle "gjøre det ordentlig", så jeg bestilte meg en DVI - HDMI kabel fra DealExtreme.com. Fikk kabelen idag, og smokka den inn. Men oppdaget raskt at bildet på TV'en ble veldig uskarpt og merkelig. Vanskelig å forklare det, men det blir liksom mye blassere og fargene rare. Det blir ihvertfall helt merkelig å se på, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å fikse på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte du vga til tv'en før? Ved tilkobling med hdmi (digitalt) blir helt nye valg i tv menyen tilgengelig. Her er det mange rare valg/instillinger som kan, og (i de fleste tilfeller) bør justeres.

Prøv og bruke tv'en native oppløsning (1360x768 eller 1920x1080) istede for 720 1080p osv.

Da vil det være lettere å få et fint bilde.

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Da skal jeg sjekke den med en DVD spiller! Hvor har du funnet ut dette? Takk for at du nevner det! :)

Det har seg sånn at jeg selv bestilte nylig en hdmi-kabel fra DX fordi den gamle knakk ved termineringen. Jeg leste litt på tilbakemeldingene til de adskillige mengder kabler de har, og kom til den konklusjonen.

Min "gamle" er også fra dx, og den kan ikke brukes i høyere oppløsning enn ca. 1360x768, da blir det striper og grønne blipper. Men jeg trenger ikke høyere oppløsning, så har ikke brydd meg.

Edit: Min "gamle" var den Zinc-Alloy typen fra DX, kansje noe å holde seg borte fra.

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...