Slushy Snøball Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Okay, heres the deal: Vi har nett ihuset. Det kommer via et Modem, og så i ruteren. Vi har telefonen, og TV (tror eg) koblet til på en måte, men tingen er at eg får nett via kabel fra Ruteren. Så har eg funne en ruter m/wlan, og siden eg har bærbar no, haddde det vært greit med trådløst. Så da koblet eg den via en kabel fra Ruteren uten wlan. Men det skal aldri være lett nei; Eg kan koble meg videre via den trådløse ruteren med en kabel, og få nett. (Midlertidig løsning) men målet er å bruke det trådløse. Eg finner det trådløse nettet til Ruteren, og har greid å finne passordet, men får ikke koblet med skikkelig til. Så saken er, og eg prøver med 10.0.0.1 kommer eg til Speedtoutch ruteren, som eg ikkje har noe nytte av, hvordan kan eg nå Zyxel ruteren min med Wlan ? Har prøvd IP config, og 10.0.2 og 3 funker ikke. Har også prøvd å restette ruteren, uten hell. Noen som vet kordan eg får konfigurert ruteren min ? Endret 20. mars 2010 av Sondredb Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Koble deg opp mot trådløsrouteren og fjern evt kabel til modem. Gå i CMD og skriv ipconfig. Logg deg så inn på adressen til standard gateway. F.eks http://192.168.1.1 Logg deg inn på trådløsrouter og gi den statisk ipadresse. Adresse: 10.0.0.100 Maske: 255.255.255.0 Du behøver ikke skrive inn gateway på den. Gå så inn på LAN-innstillinger og slå av DHCP-server. Lagre innstillinger. Nå kobler du nettverkskabel fra routermodem i en av de fire LAN-portene på trådløsrouteren. Forny ipadresse på PC, eller restart den. Du får nå ipadresse og gateway fra routermodemet (10.0.0.1). For å logge deg på routermodem bruk 10.0.0.1 og trådløsrouter bruk 10.0.0.100. Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Ersattet WLAN ruteren med den Orginale, fant Gatewayen, og fikk konfigurert WLAN ruteren, så byttet eg tilbake, og koblet den WLAN slik som ønsket, og det funker flott. Thanks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå