Gå til innhold

Kjøp av ekstern lagring (NAS kjøpt, men hvilke disker?)

Anbefalte innlegg

Heihei. Er på utkikk etter ekstern lagrin. Har nå en passport 160 gig som jeg er godt fornøyd med, men 160 gig er litt lite.

Så jeg lurer litt på NAS, altså ekstern lagring over nettverket.

Hva med:

Xtreamer Etrayz Gigabit

+ 2x WD 1TB i raid 1? :hmm:

PS: har endret tråden litt, så post #2 og #3 har ingen relevans til mitt (nye) spørsmål.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det var så ille med 960 kroner for NAS-kabinettet, så hvis den klarer jobben så er det jo en grei deal.

Men vil denne kunne streame HD-materiale til f.eks. Playstation 3-en min over et 802.11g-nettverk? Ser at NAS-kabinettet jeg linker til støtter 802.11n, men jeg har kun g-router for øyeblikket og har vel ikke behov for å oppdatere den i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

vanlige små nas-bokser har ikke nok cpu til å transcode hd-materiale, så om den kan streame til ps3 er svært avhengig av formatet filmene ligger lagret i.

hd materiale over wireless er heller ingen sikker vinner, selv om det kan fungere under ideelle forhold.

Lenke til kommentar

Hmm, ok. Så bør ikke satse på det altså.

Men sånn generelt å overføre bilder, musikk, filmer osv burde vel være ganske grei hastighet på, siden NAS-en står lokalt i nettverket? Eller vil det gå jævlig mye senere enn om jeg hadde koblet en ekstern hdd rett i usb-porten? :hmm:

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt Xtreamer Etrayz Gigabit hvor jeg skal kjøre to harddisker i raid 1. Men når jeg tok turen innom amentio for å finne meg to harddisker, så var det visst ikke bare-bare. Der er jo 10-15 typer i hver GB-klasse??

Jeg er først og fremst ute etter to disker på enten 1TB eller evt 1,5TB per stk. Hvilken type disk vil dere da anbefale? :)

Denne? Eller finnes det bedre (pris/ytelse)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...