Smash_MB Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Har for ikke så veldig lenge siden flyttet inn i en leilighet sammen med kjæresten min. Vi deler begge på husleie og strøm, men så fikk jeg brev om at jeg er blitt innkalt til førstegangstjenesten! Så nå sitter jeg her å lurer på hva vi skal gjøre. Er vi nødt til å si opp leiligheten som vi så lenge har prøvd å få tak i, eller dekker militæret det når jeg reiser inn? Endret 20. mars 2010 av Smash_MB Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Vil først bare si at emnetittelen ikke beskriver problemet ditt. Den må også inneholde minst tre ord. Edit: Mye bedre nå! Fant denne PDF'en (side 9 og utover) som bør kunne svare på en del spørsmål. Hvis du fortsatt lurer på noe, ring Vernepliktsverket på 03003 Endret 20. mars 2010 av Jonern Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Siden du bor sammen med hu berta di, så er det litt knot og sånn, husker vi hadde et par som slet litt med det da jeg var inne. Det lureste du gjør er å sende en mail til [email protected], hvor du beskriver problemet så godt som mulig. Men kort fortalt: Ja, de betaler din del av leia. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det vil nok gå bra til slutt. Man får ganske mye veiledning og økonomiske tips angående slike ting under rekrutten. Ihvertfall der jeg var. De var en del timer med økonomer og innfyllinger av sjema ol for de som hadde regninger å betale. Men det skal gå bra til slutt Lenke til kommentar
icer Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Dette er ikke noe problem. 1. Ta med husleiekontrakt der det står hvem som bor der og hvor mye som skal betales. 2. Så tar du med kontoutskrift der det står at du har betalt inn til enten felles konto der samlet sum betales utleier eller din del til huseier. Gjør dette med en gang så slipper du å havne bakpå med å få betalt leiligheten, er ikke noe stress å komme med ting senere så lenge du har penger til det. Jeg kom dragende med langt over 10k i strømregning, trengte bare hvor mye som skulle betales-hva jeg hadde betalt-hvem jeg hadde betalt til og at nettselskapet hadde mottatt det No stress Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Husk også å skaff deg bostedsbevis før du drar inn. Dette får du på 800 80 000 tastevalg 2. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Egentlig må du kunne legge frem bevis for betalte boutgifter de siste tre måndene får å få det dekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå