KimOlsen87 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hei. Jeg har nå planer om å bytte om på innholdet i mine harddisker. Jeg har nå 3 harddisker, 2 er på 250GB, og den siste på 320. Den ene 250GB harddisken er ekstern, mens den som OS og alt annet er lagret på, teller 320, og den siste og nyeste på 250GB er uten innhold. På S-ATA 1 er harddisken med 320GB, den med 250 ligger på S-ATA 2. Det jeg vil gjøre er å bruke de 2 250GB's HDDene internt, mens den på 320 eksternt. Og så: jeg vil kopiere alt innholdet fra harddisken med OS og andre ting, til den nye harddisken. Deretter vil jeg bytte på S-ATA kontaktene 1 og 2, slik at OS starter på en ny harddisk med samme innhold som den andre, og deretter formatere den største. Så før jeg starter dette prosjektet, har jeg noen spørsmål! Kan jeg lure BIOS'en med denne planen til å starte med en harddisk med samme innhold som den forrige? Kan jeg kopiere alt innholdet i en harddisk, inkludert OS, til en annen, og så ta ut den ene harddisken, slik at jeg kan boote med den kopierte OS'en over til den andre harddisken? Eller...må man absolutt installere OS på nytt? Hvordan går jeg frem for å bytte en ekstern harddisk med en intern? Jeg kan selfølgelig søke litt angående den eksterne og interne harddisken. En annen ting, et problem jeg fikk for en stund siden, gjorde ting svært vanskelig å installere XP på nytt, noe jeg har beskrevet i en annen tråd. Så jeg vil helst ikke installere XP på nytt. Legger til link senere! Takker for svar. Endret 20. mars 2010 av KimOlsen87 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Å ha to disker med identisk innhold er ikke noe problem. Du velger i BIOS hvilken som skal boote. Å klone disken (kopiere alt innholdet) er kurant. Du må bruke et program som Ghost, Acronis, eller et gratis alternativ. Det er normalt uten betydning hvilken SATA port de er koblet på. Men legg ut et bilde av din Diskbehandling før du begynner. Kan være at du har System og Boot på forskjellige disker, det kompliserer jobben. Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 vel, har bare brukt en harddisk til oppstart opp gjennom årene, så det er vel tvilsomt at System og Boot er på forskjellige disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå