Rusma Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei Jeg har i noe tid nå prøvd å få konfigurert net/isc-dhcp31-server på min freebsd-boks fordi jeg har tenkt til å prøve å boote en "hodeløs" data via tftp-protokollen med pxeboot. Jeg er noob på dhcp -> vet bare hvordan man kobler til en. Jeg tenkte at de to dataene skulle være direkte koblet i hverandre via hvert sitt ledige nettverkskort kalt em2 (eller noe sånt). Hva er det da som er viktig å ta med i /usr/local/etc/dhcpd.conf? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Se på FreeBSD Jumpstart Guide, den beskriver hvordan dette er gjort. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Se på FreeBSD Jumpstart Guide, den beskriver hvordan dette er gjort. Takker Tror du konfigurasjonen funker fint selvom jeg har versjon 3.1 istedenfor 3.0 av isc-dhcpd? Jeg mente også litt generellt: hva er viktig å ha med i enhver dhcpd-konfigurasjonsfil? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg bruker fortsatt isc dhcpd 3.0, så jeg vet ikke noe om 3.1 versjonen. Dur får lese dokumentasjonen, og finne ut om de har endret noe. Viktig i enhver dhcpd konfigurasjon? Det kommer vel an på hva du vil gjøre, det. Men følgende 'options' er ganske nyttige: routers - gir klienten en default gateway / ruter slik at den har et sted å sende trafikk som den ikke vet hvor skal hen domain-name-servers - navnetjener(e) domain-name - navnet på domenet som klienten hører til ("example.org") Håper dette hjelper litt. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg bruker fortsatt isc dhcpd 3.0, så jeg vet ikke noe om 3.1 versjonen. Dur får lese dokumentasjonen, og finne ut om de har endret noe. Viktig i enhver dhcpd konfigurasjon? Det kommer vel an på hva du vil gjøre, det. Men følgende 'options' er ganske nyttige: routers - gir klienten en default gateway / ruter slik at den har et sted å sende trafikk som den ikke vet hvor skal hen domain-name-servers - navnetjener(e) domain-name - navnet på domenet som klienten hører til ("example.org") Håper dette hjelper litt. Det var noe sånt jeg lette etter ja - takk for det. Tror dette hjelper i lange baner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå