Gå til innhold

Irriterende ting med Android/N1

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Ja, da har jeg fått Nexus One og lekt med den et par timer. Må bare si at jeg liker telefonen så langt, men er langt fra perfekt. Nå er det meste en god oppgradering når jeg kommer fra nokia 1208, men en del ting skuffer meg allikevel litt:

- Ingen oversikt over hva som bruker datatrafikk, annet enn en generell advarsel når man laster de ned fra marketplace (men hvem går rundt og husker på alle detaljene der?). Her hjemme spiller det ikke fult SÅ mye rolle, men f.eks i utlandet.

- Mulighet for å blokkere telefonen å gå på nettet uten tillatelse, eller ihvertfall sette opp hvilke programmer som får lov og ikke ?

- Den fantastiske open-source som skal redde verden: feilmeldinger og ting som ikke virker (I mitt tilfelle, sipdroid)

- De fire faste knappene i bunnen er utrolig lite følsomme, og må trykke 2-3 ganger i snitt for å treffe. Faktisk, dette er utrolig irriterende. Eller er det noen ninja-triks jeg ikke har skjønt ?

- Med den enorme ekstra kraften hw-messig i telefonen klarer de fortsatt ikke få menyene til å flyte silkeglatt. grafikk-lag irriterer håpløst mye

- Tilleg så henger noe av gui'en etter, f.eks ved å dra den "lås opp" baren for å fjerne "tastelås".

- Mulighet til å stille inn multitasking litt bedre. Jeg vet det finnes "task managers" for å drepe programmer, men hva med noe ala Windows' pre-fetch bare omvendt: post-close, slik at lite brukte programmer ikke trenger å ligge i bakgrunnen å dra batteri, f.eks spill!

- Det irriterer også at menyene "markerer" det du trykker på et lite sekund når du bare er ute etter å scrolle.

- Går ikke å lagre vedlegg fra Gmail ?

- Om jeg så FÅR lagret noe fra Gmail, hvordan i all verden skal jeg finne det igjen ?

- Google maps er altfor tregt selv på trådløst nett, for ikke å snakke om at street view kunne vært mer smooth, de har fått det til på iPhone, så hvorfor ikke N1 ?

- "Ta bilde" lyden var også irriterende og altfor høy, selv om det sikkert går an å stille den en eller annen plass..

Håper noe av dette kan bli retta i oppdateringer som kommer..

Da har jeg fått utløp for det. Er det noe mer å legge til da folkens ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Du burde døpe om tråden til «Irriterende ting med Android».

Ninjatriks: Trykk rett over knappene.

Hmm du har vel rett i det, endret tittel nå. Trykke rett over knappene må testes når jeg er ferdig på jobb over helga.

Forøvrig har jeg ikke testa google earth, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...