Gå til innhold

Acer AS3810T vil ikke lade over 87%

Anbefalte innlegg

Hei! Hjelp!

Jeg har en Acer Aspire 3810T som siden igår ikke vil lade forbi 87%

I går når jeg skulle på skolen merket jeg meg at LED lyset for lading fremdeles var oransje (det skal lyse blått når batteriet er 100%), så jeg sjekket batterimeteret i Windows, som sto på 87% etter lading over natten.

Så jeg ladet ut batteriet til maskinen gikk i ventemodus, og satte maskinen på lading over natta igjen. Når jeg våknet i morges var LED lyset mørkt - som om ladinga bare ble avbrutt, og batterimeteret viser atter 87%. Så jeg satte i ladekabelen, og etter 1 time står det fremdeles "87% - koblet til, lader"

Maskina ble kjøpt i august 2009.. jeg vet det er vanlig at kapasiteten på batteriet blir mindre over tid, men skal ikke batteriet vise 100% for det - bare gi mindre tid?

Denne maskina gir vanligvis ca 8-9 timers batterilevetid med WiFi påslått, men nå når den ikke lader over 87%, står det 4.5 timer :(

Ellers har jeg passet på å dra ut laderen når maskinen er ferdigladet..

Endret av sju4sju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville hørt med Acer før jeg sendte den på service. Batterier er noe dritt, og mange vet å bruke dette mot kunden ved å si at det ikke går på reklamasjon da det nærmet er å regne som en forbruksvare, selv om de fleste oppfatter batteriet som noe som bør holde gjennom maskinens levetid. Men alt under et par år før batteriet stryker med er ikke holdbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...