Gå til innhold

Myten om at innvandring er en nødvendighet.


Anbefalte innlegg

Det var ikke ironi. Men nå er vi ferdig med off-topic. Du kan heller forklare meg denne fødselsretten som du fant opp litt tidligere.

Fint at du er ferdig med off-topic og kverulering, som Ordstyrer burde du vite bedre.

 

trossalt så lar jo jeg meg styre av fordommer og hemmer integreringen.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De forrige innleggene ble visst slettet så jeg prøver å besvare på ny:

 

Det er mange gode poeng i denne tråden.

 

Jeg synes Norge skylder "utlendingene" en god del. For eksempel var FRP FOR krigen i Afghanistan, men har en politikk hvor de vil stenge dørene for flyktningene denne krigen har skapt. Det er en av de tingene jeg er uenig med partiet mitt om.

 

Vi, Norge skylder ikke utlendiger noe spesielt. At vi deltok i angrepet på Afghanistan skyldes at USA som er en venn og alliert ble angrepet og at artikkel nr. 5 i NATO-trakaten ble aktivert. Vi deltar i kamp mot opprørerne og gjennoppbygging av infastrukturen i Afghanistan så nei, vi skylder ikke afghanerne at de skal kunne bosette seg i Norge uten videre. Vi skylder helelr ingen andre noe slikt. Norge er svært aktive i u-hjelp og bidrar til mange nasjoner. Faktisk bidrar Norge for mye med tanke på Mullah krekar som får bli i landet. Dessuten var Norge det første (og så vidt jeg vet eneste) landet som gjennopptok økonomisk støtte til Zimbabwe, hvilket jeg mener var feil da det var altfor tidelig. Så nei, Norge skylder ikke utlendinger noe spesielt.

 

Når det kommer til innvandring forstår jeg at folk som kommer fra mindre heldige og sikkre land ønsker et bedre liv og det er naturlig at de slår seg ned i Norge ettersom det sies å være verdens beste land å bo i samt at vi slipper inn folk for lett. Synes selv at minstekravet for at de skal slippes inn her er at de skal bidra. Jeg er helt for at kriminelle utlendiger bør kastes ut av landet for godt. Men man skal ikke glemme at det er mange utlendinger som kommer til Norge for å jobbe log bidra til samfunnet og dersom det er plass til dem synes jeg de skal få lov.

 

Men nei, Norge skylder ingen noe spesielt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at noen som helst grep blir gjort av den impotente Stoltenberg regjeringen, de har greid å hjernevaske dette folket i såpass lang tid nå at enhver som påpeker at 25 år gamle somaliere ikke er "unge og enslige" blir angrepet som en fordomsfull kjetter som forhindrer integreringen

Lenke til kommentar

Hele det innlegget ditt er bare fordomsfullt og useriøst. Norge er altfor milde ja, men det har jo vært snakket om en tøffere behandling av asylsøkere og det har faktisk bl.itt utvist utlendinger som ikke klarer å oppføre seg her i landet. Hvem som helst slipper ikke inn heller selvom altfor mange gjør det.

Lenke til kommentar

Innvandringen er ingenting mere enn fortsettelsen av en 3000år gammel krig mot vårt folk, det er de i vår regjering som er av fremmed blod og som utgir seg for å være noe helt annet enn det de egentlig er, deres mål er vår fullstendige ødeleggelse, man kan simpelthen ikke sitte å se på at disse satans lakeier ødelegger vårt land og folk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NgSoEbC3UWU&feature=related

Lenke til kommentar

I Norge får ikke alle lik pensjon. Det er fordi alle opparbeider seg en rett til pensjon ut ifra hvor mye de har jobbet selv. Med dette utgangspunkt mener han at nordmenn har større rett på den norske arven enn utlendinger.

Jeg kan virkelig ikke se hvordan du har klart å komme frem til den konklusjonen. Dette henger ikke sammen. Det er ikke din far og bestefar som har opparbeidet seg din pensjon, den må du faktisk opparbeide deg selv.

 

Det jeg mener er en mye viktigere diskusjon er hvorfor det er slik at Norge må åpnes for utlendinger slik dagens politikk gjør. Her er det ekstremt mye politisk vedtatte sannheter ute og går i debattene. Det blir som å høre på en del av "fagpersonene" i Hjernevask berette om hvordan deres virkelighet fortoner seg, når det ikke virker som de i det hele tatt forholder seg til realiteter.

 

Hvis det er slik at Norge er avhengig av arbeidsinnvandring, burde vi ha et mål om å skaffe den nødvendige arbeidsinnvandringen når det trengs. Svensker er her ideelt, da de enkelt forflytter seg over grensen når de ønsker jobb, og flytter tilbake når de ønsker det.

 

Vi burde ikke ta inn folk fra kulturer som ikke er forenelig med den vestlige (les norske) kultur, da det medfører langt mer problemer enn det er verdt. Her må dere begynne å argumentere for dere hvorfor Norge i det hele tatt har noe som å tjene på det, annet enn "kulturell berikelse". Norge tar inn f.eks. leger fra en mengde land som sårt trenger disse legene selv. Dette er etter min mening grotesk at vi tar fra deres sårt trengte arbeidskraft.

 

De norske politikerne som er ansvarlige for den tilstanden som nå råder burde skjønt hvor det bar hen. Det er mange land som har opplevd den samme utviklingen lenge før oss, men de tok det aldri alvorlig.

Det er mange grunner til at vi har åpnet for innvandring, men det er ikke tema for denne tråden. Spørsmålet her er om innvandring er nødvendig for å holde samfunnet i gang.

Lenke til kommentar

Fint at du er ferdig med off-topic og kverulering, som Ordstyrer burde du vite bedre.

Det er nå dine unnvikelser som fører til off-topic. Kan du nå snart forklare meg dene fødselsretten du tok frem, eller må jeg fortsette å anta at dette er noe du bare fant opp i farten?

 

trossalt så lar jo jeg meg styre av fordommer og hemmer integreringen.

 

Du sier det best selv:

"Innvandringen er ingenting mere enn fortsettelsen av en 3000år gammel krig mot vårt folk, det er de i vår regjering som er av fremmed blod og som utgir seg for å være noe helt annet enn det de egentlig er, deres mål er vår fullstendige ødeleggelse, man kan simpelthen ikke sitte å se på at disse satans lakeier ødelegger vårt land og folk."

 

Fordi jeg tviler på at det er lov å starte tråder om brukere her...

Og heller ikke å avspore en tråd med slikt. Ikke ta dette noe lenger.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Rett i din verden betyr kun det staten er villig til å innvilge deg, ikke hva som er moralsk riktig, det jeg mener enten du ikke vil forstå det eller ei er at det er nordmenn som har bygget dette landet og dermed burde de ha en større fødselsrett enn vilkårlige utlendinger som ikke har bidratt på noen som helst måte, men slik er det desverre ikke grunnet korrupte politikere som har bygget opp en hel industri rundt det å gjøre oss til en minoritet i vårt eget land.

 

Dette var forøvrig andre gangen jeg svarte deg på samme spørsmålet, kanskje flere ganger om du hadde evnet å lese mellom linjene, du vil kanskje kverulere på dette også? i såfall får du bare lese lengere tilbake i tråden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qzPT4GFA2YY&feature=related

Lenke til kommentar

Rett i din verden betyr kun det staten er villig til å innvilge deg, ikke hva som er moralsk riktig

Nei, man har kun de rettighetene man faktisk blit gitt, men de rettighetene burde allikevel være basert på det som er moralsk riktig, og det burde argumenteres ut fra det.

 

det jeg mener enten du ikke vil forstå det eller ei er at det er nordmenn som har bygget dette landet og dermed burde de ha en større fødselsrett enn vilkårlige utlendinger som ikke har bidratt på noen som helst måte, men slik er det desverre ikke grunnet korrupte politikere som har bygget opp en hel industri rundt det å gjøre oss til en minoritet i vårt eget land.

Du, som nyfødt, har ikke bidratt med noe som helst. Hva dine forfedre og din "rase" har gjort gir ikke deg automatisk en rett til noe som helst. Det du sier gir ingen mening.

 

Dette var forøvrig andre gangen jeg svarte deg på samme spørsmålet, kanskje flere ganger om du hadde evnet å lese mellom linjene, du vil kanskje kverulere på dette også? i såfall får du bare lese lengere tilbake i tråden.

Du har fortsatt ikke forklart det én gang. Hverken mellom eller i selve linjene.

Lenke til kommentar

Hva med arveoppgjør? Hvorfor har mennesker rett til millioner bare fordi de er født med noen rike foreldre? De har ikke gjort noe for å fortjene pengene bortsett fra riktig arvemateriale. Denne retten er jo så automatisk at selv om foreldrene hater avkommet sitt så vil det ha rettslige grunner til å slå kloen i deler av arven uansett.

 

Vet ikke hva Ebeneser mener, men kanskje han tenker på noe av det samme. De eldre i landet som har bygget samfunnet eier jo indirekte store verdier gjennom staten. At de ønsker at sine avkom skal få overført disse verdiene er jo naturlig, istedet for at disse verdiene skal overføres likt mellom alle som skulle komme og kreve sin del av kaken.

 

Hvordan dette praktisk skal gjennomføres er en annen sak, da det ville blitt et enda større byråkratisk Norge for å håndheve hvem som skal ha hva. Men prinsippet er forsåvidt forståelig for de som har tanker som går utenfor det norske tankegodset.

Lenke til kommentar

Innvandring er selvfølgelig ikke nødvendig for å holde samfunnet i gang, bare se på Finland og du vil se at det er en myte at man trenger innvandring for å holde en samfunn gående.

 

I tilegg bidrar bare produktive innvandre til Norge. Mange av de som kommer til Norge tar mer enn de gir. Altså, de krever mer arbeid enn de gir. Det er ikke noe galt i innvandring i seg selv, men det må være innvandring som faktisk bidrar til landet de kommer til, og folk bør være positive til å ta dem imot. Ingen av de to kriteriene er oppfylt i Norge.

Lenke til kommentar

Rett i din verden betyr kun det staten er villig til å innvilge deg, ikke hva som er moralsk riktig

Nei, man har kun de rettighetene man faktisk blit gitt, men de rettighetene burde allikevel være basert på det som er moralsk riktig, og det burde argumenteres ut fra det.

 

det jeg mener enten du ikke vil forstå det eller ei er at det er nordmenn som har bygget dette landet og dermed burde de ha en større fødselsrett enn vilkårlige utlendinger som ikke har bidratt på noen som helst måte, men slik er det desverre ikke grunnet korrupte politikere som har bygget opp en hel industri rundt det å gjøre oss til en minoritet i vårt eget land.

Du, som nyfødt, har ikke bidratt med noe som helst. Hva dine forfedre og din "rase" har gjort gir ikke deg automatisk en rett til noe som helst. Det du sier gir ingen mening.

 

Dette var forøvrig andre gangen jeg svarte deg på samme spørsmålet, kanskje flere ganger om du hadde evnet å lese mellom linjene, du vil kanskje kverulere på dette også? i såfall får du bare lese lengere tilbake i tråden.

Du har fortsatt ikke forklart det én gang. Hverken mellom eller i selve linjene.

Hahaha, nå er du bare vanskelig.

Lenke til kommentar

I tilegg bidrar bare produktive innvandre til Norge. Mange av de som kommer til Norge tar mer enn de gir. Altså, de krever mer arbeid enn de gir. Det er ikke noe galt i innvandring i seg selv, men det må være innvandring som faktisk bidrar til landet de kommer til, og folk bør være positive til å ta dem imot.

 

Godt sagt. :yes: Om folk utenlandsfra ønsker å flytte til Norge og bosette seg her for å jobbe og bidra synes jeg de skal få lov til det. Og det finnes mange av dem.

 

Ingen av de to kriteriene er oppfylt i Norge.

 

Denne linjen er jeg uenig i. Det er mange som er positive til innvandring og som ikke engang reagerer på at det sakte, men sikkert blir flere innvandrere enn nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...