reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Vi som av blod er tilknyttet dette landet har selvsagt en større rett til vår del av kaken enn en vilkårlig utlending, de har allerede en arv i utlandet de kan dyrke fritt. Nei, det er ikke på noen måte selvfølgelig. Forklar. Fordommer, integrering, diskriminering, alt det er billige ord, mener du at man skal tvinges til å forstå? jeg har ingen interesse av å lære arabisk eller forsøke å forstå noen som snakker arabisk til meg, du skjønner jeg bor i Norge og her snakker vi norsk. Klarer du virkelig ikke å se andre løsninger enn tvang, uansett hvilket problem du prøver å løse? Poenget mitt er at det ikke er mulig å gjøre seg forstått uten at motparten også er villig til å forstå. Det handler ikke om språk, men om alt det andre du nekter å forstå. De fleste kan snakke norsk godt nok til å gjøre seg forstått, men du er allikevel ikke fornøyd, og du nekter å flytte deg en centimeter for å faktisk prøve å forstå dem. Jeg tviler på at du ville vært fornøyd selv om de bleket huden for å prøve å nærme seg deg. De har nemlig ikke riktig blod, og de ble ikke født på riktig sted. Vil du vite hvorfor integreringen fungerer så dårlig som den gjør? Se deg i speilet. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Haha, hva er det jeg nekter å forstå? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Du burde forøvrig selv se deg i speilet for det er den slags mislykket argumentasjon som gjør at vi i dag sitter i den gjørma vi gjør, nemlig denne uvilligheten til å ta inn over seg at det er faktiske problemer tilknyttet innvandring. Men enkelte av ubehaget ved å måtte tenke selv svelger heller alt regjeringen sier og følger deres linje velvillig til helvete. Jeg spyr. En annen ting er at jeg har faktisk ingen ting med norsk innvandringspolitikk å gjøre så det ansvaret viler nok ikke på meg. Godt å ha noen å skylde problemene sine på, er det ikke? Endret 22. mars 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Haha, hva er det jeg nekter å forstå? Kulturen, utgangspunktet osv. Du har repetert til det kjedsommelige at de er av en anne rase, og at du ikke vil ha noe med dem å gjøre, osv. Hva med en forklaring av denne fødselsretten du fant opp i sted? Endret 22. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Du prøver å male meg til noe jeg ikke er. Eksisterer unverisielle menneskerettigheter? kan jeg forvente samme behandlig som vi gir innvandrere her om jeg reiser til deres hjemland? kan jeg forvente å bli fortstått og ikke "diskriminert" på arbeidsmarkedet? Det min gode mann er grunnen til at man skal verne om sitt land og folk, det inkluderer blod og rase. Man skal se om noen år til når dere har fått viljen deres og Oslo har fått fortsette å degenerere i samme stil som Detroit. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Du burde forøvrig selv se deg i speilet for det er den slags mislykket argumentasjon som gjør at vi i dag sitter i den gjørma vi gjør, nemlig denne uvilligheten til å ta inn over seg at det er faktiske problemer tilknyttet innvandring. Men enkelte av ubehaget ved å måtte tenke selv svelger heller alt regjeringen sier og følger deres linje velvillig til helvete. Jeg er ikke uvillig til å ta inn over meg at det er faktiske problemer tilknyttet innvandring, men jeg er heller ikke uvillig til å ta inn over meg årsakene til at det er slik, slik du virker å være. Det er faktisk du selv som fraskriver deg alt ansvar og skylder på alle andre, spesielt regjeringen og innvandrerne, ikke jeg. En annen ting er at jeg har faktisk ingen ting med norsk innvandringspolitikk å gjøre så det ansvaret viler nok ikke på meg. Godt å ha noen å skylde problemene sine på, er det ikke? Ansvaret hviler på oss alle. Vi lever alle i det samme samfunnet. Jeg fraskriver meg ikke ansvaret, det er det faktisk du som gjør. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Og om du elsker afrikansk kultur så kan du alltids flytte til afrika og nyte de universielle menneskerettighetene dine der. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har forøvrig flere innvandrervenner som jeg retter på rett som det er om jeg hører dem sier noe feil, de har informert meg om at det er noe de foretrekker da de ikke vil gå rundt og bli oppfattet som idioter. Hva har du gjort for å bedre "integreringen" da rikspøbel, siden du tydeligvis påberoper deg den moralske høygrunnen. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Du prøver å male meg til noe jeg ikke er. Ikke alt handler om deg, Eb. Poenget er at vi alle har et ansvar for at integreringen skal fungere. Å trasse gjør det bare verre. Eksisterer unverisielle menneskerettigheter? kan jeg forvente samme behandlig som vi gir innvandrere her om jeg reiser til deres hjemland? kan jeg forvente å bli fortstått og ikke "diskriminert" på arbeidsmarkedet? Det min gode mann er grunnen til at man skal verne om sitt land og folk, det inkluderer blod og rase. Two wrongs don't make a right. Du kan da i det minste stå for dine egne meninger og handlinger. Og om du elsker afrikansk kultur så kan du alltids flytte til afrika og nyte de universielle menneskerettighetene dine der. Hvordan i all verden er dette relevant? Kan du forsøke å fokusere på det vi faktisk diskuterer? Jeg har forøvrig flere innvandrervenner som jeg retter på rett som det er om jeg hører dem sier noe feil, de har informert meg om at det er noe de foretrekker da de ikke vil gå rundt og bli oppfattet som idioter. Javel... Hva har du gjort for å bedre "integreringen" da rikspøbel, siden du tydeligvis påberoper deg den moralske høygrunnen. Jeg setter da stadig vekk deg på plass, for eksempel Ellers lar jeg meg ikke styre av fordommer, og forsøker å forstå saken fra innvandrernes perspektiv, fremfor å bare hyle og skrike over hvor dumme de er på et internettforum. PS. Kan du prøve å svare i ett innlegg? Det blir veldig rotete når du svarer i flere innlegg etter hverandre. Endret 22. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Ja, du har jammen det gitt meg så hatten passer. Igjen så prøver du å tilegne meg meninger jeg ikke har og de som er observante ser nok også det, så jeg føler meg ikke så "satt på plass" at det gjør noe selv om at du kanskje føler det selv. Så om det er ditt bidrag til integreringen og dermed grunnlag for å påberope deg den moralske høygrunn så stiller du ikke særlig sterkt. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvilke meninger er det jeg prøver å tilegne deg nå, da? Og jeg påberoper meg da ikke noen moralsk høygrunn. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Og om du elsker afrikansk kultur så kan du alltids flytte til afrika og nyte de universielle menneskerettighetene dine der. Argumentasjonen din minner meg om den jeg hadde for noen år siden. Jeg har nok blitt litt snillere på mine gamle dager (er 23), til tross for at jeg ble med i FrP for et år siden. Når du sier at utlendinger som søker norsk statsborgerskap ikke har samme rettigheter som nordmenn, tar du feil. Enkelt og greit! ALLE mennesker er like, enten du liker det eller ikke. Jeg er overhodet ikke for rasisme. Om det hadde vært/er et faktum at mørkhudede er mindre intelligente vil uansett ikke dette endre verdien av menneskene. Det jeg klarer å vise hakket mer forståelse for, er påstanden om at utlendinger ikke fortjener den norske arven på lik linje med meg og deg. Men det er to grunner til at jeg er uenig med deg. For det første mener jeg at fråtsing er feil. Det er uetisk, og feil at man skal ha muligheten til det uten å dele med andre. For mye rikdom er ikke sunt for noen. Hvorfor tror du Norge har flere trygdede mennesker enn noe annet land? For det andre er de fleste oppsparte verdiene, kalt Statens Pensjonsfond - utland, gjeldsbrev til andre land. De andre landene har stort sett gjeldsbrev til fattige afrikanske land, som vil bli de store taperne den gangen min generasjon vræler om økt pensjon. Derfor er det flere økonomer som stiller seg kritisk til de store oppsparte midlene. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Tenkte jeg skulle gi liv i denne utvannede diskusjonen med hard fakta... Det er 423 000 innvandrere i Norge, og 86 000 personer norskfødte med innvandrerforeldre. Til sammen utgjør disse to gruppene 10,6 prosent av befolkningen. 47 prosent av innvandrerne har bakgrunn fra Asia, Afrika og Latin-Amerika. 57 prosent av alle norskfødte med innvandrerforeldre har bakgrunn fra Asia, og 16 prosent er 20 år eller eldre Mister vår definisjon mange innvandrere? 1.1. 2009: Én av foreldrene er innvandrer: 230 000 personerFire av fem har bakgrunn fra Europa. Tredjegenerasjon: 200 personerfinnes i noen få av Oslos sandkasser Barn av én norskfødt med innvandrerforeldre og én innvandrer: 3 300 personer1 900 med bakgrunn fra Pakistan, vel 370 med bakgrunn fra Tyrkia Den største årsaken til norsk innvandring er arbeid: Innvandrerens Bosettelsesmønster: Bosettingsmønster for flyktninger i Norge: Andel arbeidsløse etter fylke: Andel sysselsatte: Prosent i jobb/utd 4. kvartal 2007: Andel sysselsatte forbedres over tid: Utdanningsmønster hos innvandrere: Norge er ikke det landet med mest innvandring: Hva sier OECD? Det går ikke så verst med innvandrerne i Norge på arbeidsmarkedet i OECD-sammenheng Mye på grunn av det gode arbeidsmarkedet Høyt kvalifiserte har lønnsutvikling på linje med andre Utvid norskopplæringstilbudet! Introduksjonsordningen "treffer", men for lite incentiver til å finne arbeid mens man er i program Avskaff kontantstøtten! " There thus seems to be a rather clear case for abolishing the cash-for care subsidy, at least for children after the age ofbtwo". Få jobber for lavt kvalifiserte, men også relativt høye barrierer inn i arbeidslivet – foreslår lønnssubsidier Innvandrernes barn gjør det bra i Norge i OECD-sammenheng Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Og om du elsker afrikansk kultur så kan du alltids flytte til afrika og nyte de universielle menneskerettighetene dine der. Argumentasjonen din minner meg om den jeg hadde for noen år siden. Jeg har nok blitt litt snillere på mine gamle dager (er 23), til tross for at jeg ble med i FrP for et år siden. Når du sier at utlendinger som søker norsk statsborgerskap ikke har samme rettigheter som nordmenn, tar du feil. Enkelt og greit! ALLE mennesker er like, enten du liker det eller ikke. Jeg er overhodet ikke for rasisme. Om det hadde vært/er et faktum at mørkhudede er mindre intelligente vil uansett ikke dette endre verdien av menneskene. Det jeg klarer å vise hakket mer forståelse for, er påstanden om at utlendinger ikke fortjener den norske arven på lik linje med meg og deg. Men det er to grunner til at jeg er uenig med deg. For det første mener jeg at fråtsing er feil. Det er uetisk, og feil at man skal ha muligheten til det uten å dele med andre. For mye rikdom er ikke sunt for noen. Hvorfor tror du Norge har flere trygdede mennesker enn noe annet land? For det andre er de fleste oppsparte verdiene, kalt Statens Pensjonsfond - utland, gjeldsbrev til andre land. De andre landene har stort sett gjeldsbrev til fattige afrikanske land, som vil bli de store taperne den gangen min generasjon vræler om økt pensjon. Derfor er det flere økonomer som stiller seg kritisk til de store oppsparte midlene. Så fint at du er 23 år gammel. Hvilke meninger er det jeg prøver å tilegne deg nå, da? Og jeg påberoper meg da ikke noen moralsk høygrunn. Du hevder at jeg hemmer "integreringen" og at du på noen måte fremmer den ved å "sette meg på plass" så jo, du påberoper deg (feilaktig) den moralske høygrunnen. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) ole_marius, du som er såpass flink til å finne statistikk, kan ikke du finne ut hvor mange % av innvandrerbefolkningen som har jobber som er knyttet til asyl og innvandringsindustrien og dermed en utgiftspost for norske skattebetalere? Endret 22. mars 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Du hevder at jeg hemmer "integreringen" Er det en mening jeg har tilegnet deg? Hvordan definerer du egentlig en mening? og at du på noen måte fremmer den ved å "sette meg på plass" så jo, du påberoper deg (feilaktig) den moralske høygrunnen. Det var en spøk. Ærlig talt, mann. Jeg skal huske å sette opp skilt med neonlys i fremtiden, så du forstår dem. Men uansett er ikke det på noen måte å påberope seg en moralsk høygrunn. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Vet du ikke at ironien er død? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det var ikke ironi. Men nå er vi ferdig med off-topic. Du kan heller forklare meg denne fødselsretten som du fant opp litt tidligere. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det var ikke ironi. Men nå er vi ferdig med off-topic. Du kan heller forklare meg denne fødselsretten som du fant opp litt tidligere. I Norge får ikke alle lik pensjon. Det er fordi alle opparbeider seg en rett til pensjon ut ifra hvor mye de har jobbet selv. Med dette utgangspunkt mener han at nordmenn har større rett på den norske arven enn utlendinger. Jeg tror du (rikspøbel) klarer å forstå hva han mener hvis du prøver litt. At man så skal ta enkeltpersoner og si "du har så mye rett på den norske arv", og "du har så mye" blir litt meningsløst. Når først folk har fått statsborgerskap og blitt medlemmer i det norske samfunnet, går det ikke lenger an å skille mellom etnisk norske, og utlendinger. Alle må da ha lik rett på de goder det norske samfunnet gir. Så til hva diskusjonen bør handle om Det jeg mener er en mye viktigere diskusjon er hvorfor det er slik at Norge må åpnes for utlendinger slik dagens politikk gjør. Her er det ekstremt mye politisk vedtatte sannheter ute og går i debattene. Det blir som å høre på en del av "fagpersonene" i Hjernevask berette om hvordan deres virkelighet fortoner seg, når det ikke virker som de i det hele tatt forholder seg til realiteter. Hvis det er slik at Norge er avhengig av arbeidsinnvandring, burde vi ha et mål om å skaffe den nødvendige arbeidsinnvandringen når det trengs. Svensker er her ideelt, da de enkelt forflytter seg over grensen når de ønsker jobb, og flytter tilbake når de ønsker det. Vi burde ikke ta inn folk fra kulturer som ikke er forenelig med den vestlige (les norske) kultur, da det medfører langt mer problemer enn det er verdt. Her må dere begynne å argumentere for dere hvorfor Norge i det hele tatt har noe som å tjene på det, annet enn "kulturell berikelse". Norge tar inn f.eks. leger fra en mengde land som sårt trenger disse legene selv. Dette er etter min mening grotesk at vi tar fra deres sårt trengte arbeidskraft. De norske politikerne som er ansvarlige for den tilstanden som nå råder burde skjønt hvor det bar hen. Det er mange land som har opplevd den samme utviklingen lenge før oss, men de tok det aldri alvorlig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har forøvrig flere innvandrervenner som jeg retter på rett som det er om jeg hører dem sier noe feil, de har informert meg om at det er noe de foretrekker da de ikke vil gå rundt og bli oppfattet som idioter.Jeg har selv vært innvandrer så jeg vet hvor viktig dette er for å bli integrert og ikke bare være "gjest". Jeg har derfor gjort det samme ovenfor innvandrere jeg kjenner i Norge. Dette er imidlertid litt ømtålelig, man skal avtale det med personen og man skal gjøre det på en diskret måte uten at personen blir forlegen. Beklageligvis er det mange som tenker "Jaja, man forstår jo hva han mener" og da vil vedkommende alltid høres ut som en innvandrer. Mindre slitsomt og risikabelt er det jo også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå