Gå til innhold

Myten om at innvandring er en nødvendighet.


Anbefalte innlegg

Så dere mener at Norge for å henge med i utviklingen videre skal kutte ned på det totale antallet barn som blir født i landet?
Jeg vil kun kutte ned på antall sosialklienter som fødes i norge.
Har dere tenkt over konsekvensene av en slik politikk? Vi vil få en synkende befolkning i Norge, vi vil få en enorm eldrebølge.
Ja, vi får kun eldrebølge istedenfor eldrebølge + sosialbølge.

 

Og arbeidsinnvandrere har vi null problemer med å få fra EU-området så hva i alle dager skal vi med trygdeinnvandringen fra muslimske områder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke misforstå meg, det er få ting jeg misliker mer enn folk som sitter på stumpen og nyter godene fra den norske stat. På en annen side så tror jeg på ingen måte at det er umulig å få ikke-vestlige ut i arbeid. Å sørge for at man ikke har tilgang på (alle) godene den norske stat tilbyr før etter noen gode år med arbeid for/i landet ser jeg ikke om veldig urimelig.

 

Jeg synes ikke at vi skal kutte ned på innvandringen i seg selv, men vi kan gjerne være strengere med hvem vi deler ut penger til. Mye av grunnen til at innvandrere fra fattige land tror de bare kan sitte på baken og nyte livet her i Norge, er nettopp fordi det er det de har blitt fortalt. Hvis man klarer å avskaffe "ferieparadis"-stempelet som Norge har fått, så tror jeg vi har kommet et godt stykke.

Lenke til kommentar

Trenger ikke kutte ned på det totale anntallet barn som blir født, vi kan heller sørge for at det er etnisk norske ressursene går til, trossalt så er deres forfedre som har bygget dette landet og dermed har den største fødselsrett.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Trenger ikke kutte ned på det totale anntallet barn som blir født, vi kan heller sørge for at det er etnisk norske ressursene går til, trossalt så er deres forfedre som har bygget dette landet og dermed har den største fødselsrett.

Et systematisk organisert klassesamfunn altså?

Lenke til kommentar
På en annen side så tror jeg på ingen måte at det er umulig å få ikke-vestlige ut i arbeid.
Hvorfor i alle dager skulle vi investere masse i å få ikke-vestlige hit, prøve å få dem ut av middelalderen, gi dem hus og mat, prøve å lære dem å ikke trakkasere/forgripe seg på damer som beveger seg i det offentlige rom uten burka eller "eier", prøver å få dem til å slutte å svindle og lure, lære dem å lese og skrive.... i håp om at de engang i tiden kanskje skal få seg jobb?

 

Da er det mye billigere og mindre risikabelt å hente arbeidsinnvandrere fra Europa.

Lenke til kommentar

Haha, det hadde jeg glemt, at de gir kurs i hvordan omgås norske kvinner.

 

Hvis jeg forstod deg rett så vil du fordele ressursene mer mot de etnisk norske, enn mot mennesker med innvandringsbakgrunn? Da vil man skape en egen klasse med etnisk norske med gode tjenester, og ikke-norsk gruppe som får mindre? Misforstod jeg deg?

Dette er det samfunnet vi allerede har.

Lenke til kommentar
På en annen side så tror jeg på ingen måte at det er umulig å få ikke-vestlige ut i arbeid.
Hvorfor i alle dager skulle vi investere masse i å få ikke-vestlige hit, prøve å få dem ut av middelalderen, gi dem hus og mat, prøve å lære dem å ikke trakkasere/forgripe seg på damer som beveger seg i det offentlige rom uten burka eller "eier", prøver å få dem til å slutte å svindle og lure, lære dem å lese og skrive.... i håp om at de engang i tiden kanskje skal få seg jobb?

 

Da er det mye billigere og mindre risikabelt å hente arbeidsinnvandrere fra Europa.

For å være hyggelige..?

 

Haha, det hadde jeg glemt, at de gir kurs i hvordan omgås norske kvinner.

 

Hvis jeg forstod deg rett så vil du fordele ressursene mer mot de etnisk norske, enn mot mennesker med innvandringsbakgrunn? Da vil man skape en egen klasse med etnisk norske med gode tjenester, og ikke-norsk gruppe som får mindre? Misforstod jeg deg?

Dette er det samfunnet vi allerede har.

Hva ville du da frem til?

Lenke til kommentar

Det er mange gode poeng i denne tråden.

 

Jeg synes Norge skylder "utlendingene" en god del. For eksempel var FRP FOR krigen i Afghanistan, men har en politikk hvor de vil stenge dørene for flyktningene denne krigen har skapt. Det er en av de tingene jeg er uenig med partiet mitt om.

 

Norge hadde aldri klart å drive en så ekspansiv politikk under finanskrisen uten arbeidskraft fra utlandet. Spesielt Sverige og Øst- Europa var viktig da det sto på som værst. Dette er enkel makroøkonomi. "Fordelen" med disse arbeidsinnvandrerne er at de er et "midlertidig problem". Arbeidsinnvandring, i form av flyktninger og asylsøkere, er et litt mer komplisert tema. Det strekker seg over i etiske prinsipper. Norge har en latterlig stor formue, som ingen andre land/nasjoner har hatt noen sinne i historien. Ikke fordi vi har vært flinkere eller snillere enn alle andre, men fordi vi hadde griseflaks. Vi vant i lotto, rett og slett.

 

Hvis vi trenger arbeidsinnvandring (noe som er en vedtatt sannhet blant de fleste økonomer), så slår vi kanskje to fluer i et smekk ved å få inn individer som flykter fra krig, nød og sult? Det vil si både økonomisk stimulans OG at vi gjør en god handling?

 

Dere sier at det er mange trygdede mennesker i Norge? Det er jeg helt enig i, og statistikken som ble fremlagt for noen uker siden viste at Norge er i verdenstoppen når det gjelder å sitte på rævva. Det har pågått en liten debatt i media om hvorvidt helsevesenet sykeligjør mennesker som ikke er "100% ship-shape". Det er et sensitivt emne, men jeg er personlig bombesikker på at nordmenn er verdensmestere (bokstavelig talt) til å tilegne seg trygd de ikke burde mottatt. Dette er et NORSK fenomen, og jeg tror helt ærlig ikke at utlendinger er den store, stygge ulven. Tvert imot!

 

Det ble stilt spørsmål om 3% arbeidsledighet er høyt. Det er det ikke. Det er lavt, både i forhold til Norges historikk og resten av verden. Også uavhengig av konjuktursituasjonen.

 

Grunnen til at jeg i utgangspunktet støtter FrP's innvandringspolitikk er at de faktisk tørr å fremtvinge integreringsvedtak. Jeg tror alle utlendinger hadde fått det bedre med FrP i regjering.

Lenke til kommentar
Hvis vi trenger arbeidsinnvandring (noe som er en vedtatt sannhet blant de fleste økonomer), så slår vi kanskje to fluer i et smekk ved å få inn individer som flykter fra krig, nød og sult? Det vil si både økonomisk stimulans OG at vi gjør en god handling?
Politisk asyl som er den ordningen som kan slippe personer på flukt inn i Norge slipper inn basert på at de faktisk er forfulgte politikere og at de kommer til Norge som første trygge land. Denne ordningen kan altså ikke brukes på de du ønsker.

 

Og ønsker du bruke penger på å hjelpe folk fra disse områdene kan man hjelpe langt flere for pengene om man hjelper dem i nærområdet. Hvorfor i alle dager skal de absolutt flyttes til verdens dyreste land?

 

Arbeidsinnvandring bør kun gis ut ifra hva de kan bidra med til Norge. For folk fra primitive stammesamfunn er dette svært lite i forhold til hva arbeidere i andre europeiske land kan tilby oss.

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere hadde annsatt en ikke-vestlig innvandrer med mulimsk bakgrunn?

Sannsynligvis de færreste.

Det finnes vel statistikk som bekrefter dette også. Spørsmålet om det det er grunnet fordommer hos nordmenn eller at ikke-vestlige er dårligere arbeidstakere er noe annet.

Lenke til kommentar

Trenger ikke kutte ned på det totale anntallet barn som blir født, vi kan heller sørge for at det er etnisk norske ressursene går til, trossalt så er deres forfedre som har bygget dette landet og dermed har den største fødselsrett.

Dette må du nesten forklare litt bedre. Hvor har du denne fødselsretten fra?

 

Det har ikke noe med fordommer, manglende integrering eller dårligere arbeidskapasitet å gjøre, det har med å gjøre at det er viktig å gjøre seg forstått.

Nei, det er viktigere å forstå og være tolerant, og der er fordommer og manglende integrering store hindringer. Ingen kan klare å gjøre seg forstått hvis motparten ikke vil forstå.

Lenke til kommentar

Vi som av blod er tilknyttet dette landet har selvsagt en større rett til vår del av kaken enn en vilkårlig utlending, de har allerede en arv i utlandet de kan dyrke fritt.

 

Fordommer, integrering, diskriminering, alt det er billige ord, mener du at man skal tvinges til å forstå? jeg har ingen interesse av å lære arabisk eller forsøke å forstå noen som snakker arabisk til meg, du skjønner jeg bor i Norge og her snakker vi norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...