Gå til innhold

Myten om at innvandring er en nødvendighet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger nok ikke ikke-vestlige innvandrere på kort sikt, men det er ikke problematisk at vi tar imot de som velger å integrere seg.

 

Dog mener jeg at for de som ikke ønsker å integrere seg, så går det alltids et fly tilbake.

 

Jeg ønsker ikke at mitt land skal ta imot store mengder mennesker som ikke respekterer norske regler og norsk levesett, de kan godt sende tilbake, men for resten - null problem.

Lenke til kommentar

Haha, jeg må le litt når jeg ser rikspøbel avslører samtlige argumenter i tråden som infantile, lite gjennomtenkte og ikke virkelighetsbaserte. Den klassiske "jeg ignorerer alle gode argumenter i innlegget ditt og fokuserer heller på småting" er også alltid koselig å se igjen når folk prøver å svare for seg.

 

Jeg bor også selv i Oslo og må si at jeg har mer i mot drita fulle studenter som bedriver hærverk, enn innvandrere, enten de er vestlige eller ikke.

 

Bare for å legge til - det normale argumentet om at innvandrere står for en disproposjonal stor del av kriminaliteten i Oslo er missvisende, da innvandrere i Oslo også har en overrepresentasjon av unge menn mellom 18 og 25, som igjen er den befolkningsgruppen som begår kriminalitet. Skulle en innført den samme graden av overrepresentasjon i den øvrige norske befolkningen skulle vi nok sett en utjevning av kriminalitet.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall infantilt å tro at innvandring er en nødvendighet og berikelse.

 

Hvilke av mine argumenter hører ikke hjemme i virkelighetens sfære mener du?

 

*edit* fy faen så jeg hater slik "jeg er bedre enn deg" mentalitet, i all sannhet et merke på et mindreverdig individ.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Mitt innlegg var ikke utelukkende siktet til deg, og de generelle påstandene (som jeg føler jeg har lest utallige ganger før) som har blitt fremmet i denne tråden, som du finner på første side er eksempler på hva jeg sikter til. Jeg sikter da til innlegg fra robertaas og skrujernet f.eks.

 

Du svarer jo forresten veldig godt på innlegget mitt med din første setning: "Det er ihvertfall infantilt å tro at innvandring er en nødvendighet og berikelse." - Et godt eksempel på å unnlate å svare på gode argumenter som har blitt fremmet tidligere i tråden. Jeg ser heller ingen gode argumenter fra din side på hvorfor det er infantilt å tro dette...

 

Hvis du mener at det var jeg som uttrykte en "jeg er bedre enn deg mentalitet" må jeg bare beklage, det var overhodet ikke meningen. Som du ser er det jeg hevder forankret i begrunnelser og ikke i en overbevisning om at jeg er bedre enn deg eller noen andre. Det jeg kalte infantile argumenter fremsto for meg som nettopp det, fordi de så enkelt kan tilbakevises, ikke fordi jeg mener at personen de sprang ut av, er mindre verdt enn noen andre.

 

Jeg beklager at du ser på meg som et mindreverdig individ, er ikke det et eksempel på slike holdninger du selv hater? Også med tanke på andre innlegg du har hatt her på forumet syntes jeg det er snodig at du tar avstand fra en slik holdning. Men hvis du først ser på meg som dette, syntes jeg du kan bevise det ved argumentasjon, ikke ved å komme med personlig rettede og ubegrunnede utsagn.

Lenke til kommentar

Tilbakevise hva? at det finnes de som tror at innvandring er en berikelse og en nødvendighet?

 

Du sier at mine argumenter er infantile, lite gjennomtenkte og kan lett tilbakevises, vel, jeg har litt problemer med akkurat det for jeg har lagt frem hva som ligger til grunn for mine følelser på en ærlig og redelig måte til og med kommet med kilder, hva mere kan forventes? kanskje du er ironisk? ikke vet jeg.

 

Men la oss ta dette med nødvendigheten av innvandring da, kanskje noen kan avkrefte at dette er en myte og peke i noe spesifikt som tilsier at vi er av NØD avhengige av importerte sosialklienter.

 

*edit* jeg beklager i såfall om jeg var snar på avtrekkeren seasons.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Nok en gang - fantastisk at du kun leser en brøkdel av det jeg skrev.

 

Hvis du faktisk hadde sjekket det jeg referert til ville du kunne sett at det jeg mener lett kan tilbakevises er den generelle holdningen om at innvandrere er kriminelle, late og trygdede. Det som også er litt morsomt er at det er i de store byene at folk generelt er mest positive til innvandring, det vil si der innvandrere er mest konsenrtert - hva tolker du ut av det?

 

Ditt hovedargument om at vi ikke trenger innvandrere nå, fordi vi ikke trengte det før, i våre stammesamfunn, kan enkelt tilbakevises ved å se på at dagens samfunn skiller seg ganske markant fra før i tiden. For det første er vi i dag mange ganger flere mennesker enn vi var og vi er nødt til å ta hensyn til ting som en ikke trengte før. Og så er det jo faktisk sånn at vikingene brakte inn utallige treller for å gjøre sitt skitne arbeid, så å si at vi klarte oss helt på egenhånd er jo ikke helt riktig det heller, og da må jeg vel egentlig bare konkludere med at hele ditt hovedargument faller i grus akkurat der.

 

I ditt siste avsnitt poengterer du jo nettopp det jeg har sagt med generaliserte og virkelighetsfjerne påstander: "Importerte sosialklienter" er vel neppe et godt synspunkt å ta utgangspunkt i hvis vi skal ha en sakelig diskusjon rundt dette temaet.

 

Vil du ha argumenter for at vi trenger innvandring?

 

1. Nordmenn alene klarer ikke å produsere arbeidskraft i tråd med den økonomiske utviklingen landet vårt opplever. En ekstremt lav arbeidsledighet er en indikasjon på dette.

2. Du spør om hvorfor samfunnene innvandrerne kommer fra ikke selv trenger innvandrere. Svaret på dette er at disse landene (jeg går ut i fra at du sikter til ikke-vestlige innvandrere) befinner seg på et annet stadie av økonomisk utvikling enn vestlige land - med en stor andel unge mennesker i sin befolkning har ikke utvandring den samme effekten. I Norge har vi derimot en eldrebølge og vi får stadig færre og færre arbeidsføre nordmenn i vår populasjon.

3. Den høye økonomiske velstanden vi har i Norge skaper en uvilje mot å påta seg skittent og manuelt arbeid, utenlandske innvandrere er i større grad villige til å ta på seg disse jobbene.

 

Dette er en knippe gode argumenter (slik jeg ser det) på nettopp hvorfor Norge trenger innvandring. En mye mer interessant diskusjon, som vi kan ta i en annen tråd, er hvordan vi skal gå frem for å integrere disse innvandrerne.

Lenke til kommentar

En annen myte du tydeligvis kjøper er en av en rasistisk og skitten natur og det er den at nordmenn føler seg på noen måte hevet over "drittjobber"

 

Kan godt tenkes at du er redd for å bli skitten på hendene, men det er ikke jeg.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Synsing og spekulasjoner.

Forventer du å bli tatt seriøst når du besvarer lengre og gjennomførte poster på denne måten?

Men det er jo akkurat det vi har med å gjøre, synsing, spekulasjoner og spådom i akkurat samme stil som Jonas Gahr Surres nødvendighet for innvandring, det er bare myter.

 

Integrering er også enda et verdiløst ord de liker å slenge rundt seg for å gi seg selv litt mere tyngde, sleng inn noen økonomiske halvsannheter for å få det til å virkel litt mere troverdig og man er bankers.

Lenke til kommentar

Hvilken periode i historien er det du mener Norge har klart seg så fint uten innvandring da? Jeg håper du husker at Norge i sin storhetstid var avhengig av vikinger som plyndret og tømte andre land for ressurser for å overleve. Vikingene hadde aldri eksistert hvis Norge var selvforsynt med mat og andre ressurser.

 

Etter dette lå vi under andre land i lengre perioder, er det denne perioden du sikter til?

 

Sikter du til perioden etter 1905 da vi var blant de fattigste landene i den vestlige verden?

 

Jeg ser virkelig ikke hvilken periode i Norges historie som beviser at vi klarer oss fint uten innvandring. Dette er selvsagt ikke noe bevis for at innvandring er nødvendig, men jeg ser ikke helt hva vi kan lære av historien her?

Lenke til kommentar

Normale innvandrere er en nødvendighet. Ekstremister however, er ikke en nødvendighet.

 

Mange arbeidsløse nordmenn. Mange som står på endeløse ventelister hos NAV mens de ønsker å komme ut i arbeidslivet. Så hvilken nødvendighet er det med innvandring? Mye arbeidskraft nordmenn sitter med som ikke blir brukt.

Lenke til kommentar

Normale innvandrere er en nødvendighet. Ekstremister however, er ikke en nødvendighet.

 

Mange arbeidsløse nordmenn. Mange som står på endeløse ventelister hos NAV mens de ønsker å komme ut i arbeidslivet. Så hvilken nødvendighet er det med innvandring? Mye arbeidskraft nordmenn sitter med som ikke blir brukt.

 

Stemmer dette da, har ikke Norge en ganske lav arbeidsledighet? Det at det er mange som klager på Nav betyr ikke at det er mange arbeidsledige i Norge.

 

post-168559-1269183943,7768_thumb.gif

Jeg fant dessverre ikke en mer oppdatert graf enn dette, men det har vel ikke endret seg så mye siden dette? Er under 3% noe nevneverdig mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...