Gå til innhold

Myten om at innvandring er en nødvendighet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at det er utrolig mange dritt jobber som innvandrere gjør for oss.
Ja, arbeidsinnvandrere fra Sverige, Danmark og Polen tar mange slike jobber.

 

Fremmedkulturelle trygdeinnvandrere blir det derimot ikke så mange arbeidstagere eller skattebetalere av. De skaper derimot behov for flere ansatte i områder som helsevesen, skole og ikke minst politi.

Lenke til kommentar

Innvandring er det ikke noe galt med, men er veldig irriterende og se innvandrer ungdom stjele og tror de er verdens tøffeste. Og tro meg, i Trondheim er det maaaaaaaange av disse

Jeg har bodd på Grønland (i Oslo) i flere år, og har aldri hatt noen problemer med innvandrere. Jeg parkerte bilen i gaten, og har aldri hatt et eneste tilfelle av innbrudd eller hærverk på bilen der, men derimot hadde jeg et innbrudd i bilen da den sto parkert i et parkeringshus på Majorstua midt på lyse dagen, mens jeg var på jobb.

 

Nå bor jeg i Trondheim, og ble faktisk overrasket over hvor få innvandrere det er her. Min erfaring er at det i Trondheim hovedsakelig er studenter som lager ugagn, og den første helgen i Trondheim ble speilet på bilen min revet av av, nettopp, studenter. Noen uker senere stjal noen studenter sykkelsetet mitt.

 

Ikke at min erfaring sier noe særlig om det store bildet, men når vi først skal dele historier, blir jeg gjerne med.

 

Hvor jeg har denne myten fra? det er enkelte statsmenn som fremlegger den som om den var den største selvfølge, Jonas Gahr Støre f.eks er en av dem.

Kan du vise til noen slike uttalelser, slik at det finnes noe konkret å diskutere, fremfor bare en stråmann?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1210135

Jeg kan ikke se at det står noe slikt der. Kan du hente ut et direkte og ordrett sitat?

Lenke til kommentar

Innvandring er det ikke noe galt med, men er veldig irriterende og se innvandrer ungdom stjele og tror de er verdens tøffeste. Og tro meg, i Trondheim er det maaaaaaaange av disse

Jeg har bodd på Grønland (i Oslo) i flere år, og har aldri hatt noen problemer med innvandrere. Jeg parkerte bilen i gaten, og har aldri hatt et eneste tilfelle av innbrudd eller hærverk på bilen der, men derimot hadde jeg et innbrudd i bilen da den sto parkert i et parkeringshus på Majorstua midt på lyse dagen, mens jeg var på jobb.

 

Nå bor jeg i Trondheim, og ble faktisk overrasket over hvor få innvandrere det er her. Min erfaring er at det i Trondheim hovedsakelig er studenter som lager ugagn, og den første helgen i Trondheim ble speilet på bilen min revet av av, nettopp, studenter. Noen uker senere stjal noen studenter sykkelsetet mitt.

 

Ikke at min erfaring sier noe særlig om det store bildet, men når vi først skal dele historier, blir jeg gjerne med.

 

Hvor jeg har denne myten fra? det er enkelte statsmenn som fremlegger den som om den var den største selvfølge, Jonas Gahr Støre f.eks er en av dem.

Kan du vise til noen slike uttalelser, slik at det finnes noe konkret å diskutere, fremfor bare en stråmann?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1210135

Jeg kan ikke se at det står noe slikt der. Kan du hente ut et direkte og ordrett sitat?

 

Snakker først og fremst om tenåringer. De stjeler MYE fra butikkene, går i andre skolers garderober og bryter opp skap og stheler mobiler, penger etc.

 

Men det er jo selvsagt ikke bare utlendinger som gjør slik, men de er i flertall

Lenke til kommentar

Innvandring er det ikke noe galt med, men er veldig irriterende og se innvandrer ungdom stjele og tror de er verdens tøffeste. Og tro meg, i Trondheim er det maaaaaaaange av disse

Jeg har bodd på Grønland (i Oslo) i flere år, og har aldri hatt noen problemer med innvandrere. Jeg parkerte bilen i gaten, og har aldri hatt et eneste tilfelle av innbrudd eller hærverk på bilen der, men derimot hadde jeg et innbrudd i bilen da den sto parkert i et parkeringshus på Majorstua midt på lyse dagen, mens jeg var på jobb.

 

Nå bor jeg i Trondheim, og ble faktisk overrasket over hvor få innvandrere det er her. Min erfaring er at det i Trondheim hovedsakelig er studenter som lager ugagn, og den første helgen i Trondheim ble speilet på bilen min revet av av, nettopp, studenter. Noen uker senere stjal noen studenter sykkelsetet mitt.

 

Ikke at min erfaring sier noe særlig om det store bildet, men når vi først skal dele historier, blir jeg gjerne med.

 

Hvor jeg har denne myten fra? det er enkelte statsmenn som fremlegger den som om den var den største selvfølge, Jonas Gahr Støre f.eks er en av dem.

Kan du vise til noen slike uttalelser, slik at det finnes noe konkret å diskutere, fremfor bare en stråmann?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1210135

Jeg kan ikke se at det står noe slikt der. Kan du hente ut et direkte og ordrett sitat?

Andre avsnitt.

 

Hvorfor er dette viktig? Fordi integrering er en av våre største samfunnsutfordringer i dag. Et mer flerkulturelt Europa er kommet for å bli – og vi trenger innvandring for å holde våre samfunn i gang. Langs mange dimensjoner har Norge lykkes godt med integrering av mennesker med ulik bakgrunn, det viser statistikkene. Men innvandring har også utløst usikkerhet, spenninger og frykt. Det må vi som samfunn møte med åpen debatt. Resultater av dårlig integrering er negativt for alle og farlig for samfunnet.

Lenke til kommentar

Flott. Så hvis du i førsteinnlegget viser til dette sitatet, bytter ut mange med Jonas Gahr Støre, fjerner bruken av ordet "myte", og bytter problemstillingen fra "hvor langt skal vi la dette gå" til "hva skiller europeiske samfunn fra u-landssamfunn, i forhold til behovet for innvandring for å holde samfunnet i gang", så har vi en konkret problemstilling fremfor en stråmann. Det er faktisk også en potensielt interessant diskusjon, om den innledes riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...