Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjev bærebru på Opel Astra 95


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var ute å kjørte i går, og var uheldig under en brekksladd. Klarte å sende bilen rett inn i en fortauskant, og nå er tydeligvis bærebrua skjev. Det er kun bærebrua på høyre fremre side som er skjev, alle andre steder på bilen er intakt. Er det noen som vet hvor mye det koster å reparere en bærebru, eventuellt bytte den ut? Noen som kan si noe om hvor lang tid en slik reparasjon kan ta?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

429,- på biltema. Ganske enkel å bytte, har kjørt i stykker mange på slik herjing selv

Er den enkel å bytte selv? I ditt tilfelle, var det slik at hjulet presset seg imot karroseriet på bilen, slik at når du kjøre forekom det skrapelyder? Det er slik i mitt tilfelle, men er usikker på om det kun er bærebrua det er noe feil med

Lenke til kommentar

Mest sansynelig, den tåler svært lite, har klart å bøyd en da jeg skulle presse den nedover.

Hvis du har klart å bøyd travers eller støtdempertårn skal det ha blitt en rinmelig heftig smell.

Det var slik at hjulet skrapet borti bakre del av framskjerm

Det er 2 bolter som holder den på plass + opphengskula.

Det er bare å løstne den å bryt den ut

19148_286440586017_648261017_4443766_6999052_n.jpg

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Mest sansynelig, den tåler svært lite, har klart å bøyd en da jeg skulle presse den nedover.

Hvis du har klart å bøyd travers eller støtdempertårn skal det ha blitt en rinmelig heftig smell.

Det var slik at hjulet skrapet borti bakre del av framskjerm

Det er 2 bolter som holder den på plass + opphengskula.

Det er bare å løstne den å bryt den ut

19148_286440586017_648261017_4443766_6999052_n.jpg

Jepp tusen takk, det er akkurat som du sier:) Takk for responsen, dette fikser jeg fort

Lenke til kommentar

Det er kun bærebrua på høyre fremre side som er skjev, alle andre steder på bilen er intakt.

 

Joa...

 

Veldig sjelden det er bare en ting som bøyer seg. Bytt det som åpenbart er skeivt og ta en forstillingskontroll. Er du heldig er det bare en spissingsjustering som trengs. Det er også det eneste man får justert på de der så en evt. Camber/caster feil blir komplett fjærebein eller travers. Da begynner det og bli dyrt...

 

Og bøye selve dempertårent i en fortauskant tror jeg ikke skjer. Vil tro at demperen eller dempertoppen kneler lenge før det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...