ZoRaC Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvis jeg lager et PHP-script til/på vegne av noen, hvem har da opphavsretten? Jeg eller de? Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det kommer an på hva du vil det... Lenke til kommentar
Evil InZight Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det kommer vel an på om dere hadde noen avtale om det før du startet å lage det. Hvis ikke kan du lett kreve at du fortsatt har rettighetene til det ettersom det er du som har laget det. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du. Du har iallfall krav på rettighetene. Om du vil ha de bestemmer du selv. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror grensen går ved om du er i et ansettelsesforhold eller ikke. Hvis du er ansatt og produserer noe i arbeidstiden.. så tilhører produktet/varen arbeidsgiveren din. Utfører du derimot jobben på egen fritid/som konsulent, så tilfaller i utgangspunktet alle rettigheter deg. Det meste kan likevel avvikes ved avtale (som oftest skriftlig). Rett meg hvis jeg tar feil. BIW Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Tenker på ved en forespørsel fra en venn til meg som privatperson om å lage noe for ham... Ingen skriftelig avtale... er det da jeg som har rettighetene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå