Gjest Extra forvirret Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Men dette er nå slik at jeg bare går på skolen en gang i uken. Og den dagen er det GRUPPEarbeid, med faste grupper. Da virker det rart hvis jeg går bort til andre i andre grupper og snakker med dem fremfor de jeg er i gruppe med. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hva var tanken bak å adde dem på Facebook, uten at dere er venner? Jeg forstår godt at de ikke adder deg. Hvis du bare plukker ut jentene, og gjerne de fineste, så stiller du deg selv i et dårlig lys. De begynner å fundere på hvorfor. Jeg ga deg egentlig fasiten lengre opp her. Bli kjent med dem IRL, deretter adder du. Hvorvidt du har spolert dette vet jeg ikke, men jeg ser ikke for meg at du har noe å tape på å prøve. De går jo på sammen skole\klasse. Da har de sikkert sett hverandre, og da er litt rart at de ikke har ennå akseptert. Endret 20. mars 2010 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det står at det venter på akseptering. Men de har vært pålogget. Så lar de den bare ligge til... ja... når? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Så jeg har ikke ødelagt ett mulig vennskap? Hun ene er faktisk litt pen. Men hva om de spør nestegang om det var jeg som ville adde dem på Face. Hva skal jeg svare? Situasjonen NÅ blir: Dem/Hun/En av dem/: Prøvde du å adde meg på Face? Jeg: Ja Dem/Hun/En av dem): Men hvorfor? Vi kjenner hverandre ikke engang? Jeg: Øh..... Og der sitter jeg fint i det. Har vel egentlig tapt før kampen ha begynt? Nei, det har du ikke. Det som er hvis du pluitselig adder en person som aldri har sett det før, så er det ikek rart. Men så går dere i samme skole eller klasse vel ? Så det med å adde hverandre på facebook, er jo et skritt til å bli bedre kjent. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hva var tanken bak å adde dem på Facebook, uten at dere er venner? Jeg forstår godt at de ikke adder deg. Hvis du bare plukker ut jentene, og gjerne de fineste, så stiller du deg selv i et dårlig lys. De begynner å fundere på hvorfor. Jeg ga deg egentlig fasiten lengre opp her. Bli kjent med dem IRL, deretter adder du. Hvorvidt du har spolert dette vet jeg ikke, men jeg ser ikke for meg at du har noe å tape på å prøve. De går jo på sammen skole\klasse. Da har de sikkert sett hverandre, og da er litt rart at de ikke har ennå akseptert. Det som er rart er at han addet uten at de hadde rukket å bli kjent først. De hadde ikke engang snakket sammen. Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Nettopp, der ligger problemet. Og der har jeg tapt. Ifølge meg. Men det er jo derfor jeg spør dere. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Har du lest det du selv skriver her!? Du er jo helt besatt av idéen om at du må skaffe deg venner/kjæreste, og få komme inn i en sosial omgangskrets. Jeg tror du sliter-, ikke bare med én, men med flere tvangstanker (MÅ bli kjent med den pene jenta, jeg er stygg o.s.v). Om du ikke klarer å slippe taket nå med en gang, vil det ganske sikkert snart være for sent. Folk vil begynne å se på deg som et skikkelig creep (beklager, men jeg fant ikke et passende ord for det på norsk). Skal du bli kjent med folk må du gi de litt tid, så de blir vant med deg, du kan ikke tvinge dem til å bli vennene dine. Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Tvinger dem ikke da. Hvis jeg venter 7 ganger før jeg snakker til den ene og den andre osv. Da er jeg lizm på vei mere til Friendzone fremfor Kjæresteforhold. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 TS er altså besatt av å bli kjent med mennesker han ikke har noe kunnskap om. Det er vel bortimot umulig å ikke snakke med dem en eller annen gang i skolesammenheng. Dette er ikke vanskeligere enn du gjør det til selv. Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Så du mener at jeg skal snakke med folk jeg aldri har snakket med, sånn plutselig. Og droppe de i min egen gruppe ja, men neida, det går lizm greit å snakke med de fra andre grupper, da blir jo de fra min egen gruppe 'veldig' glad. Eller? Er forvirret!!! Lenke til kommentar
Asken Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Du sier du har noen venner, men er redd for at "gruppa" di skal bli sure? lei seg? for at du snakker med folk fra andre grupper? wtf. Snakk med folk på "gruppa" di og med folk fra andre grupper. Så du mener at jeg skal snakke med folk jeg aldri har snakket med, sånn plutselig. Hvordan tror du folk blir kjent med hverandre? Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 TS er altså besatt av å bli kjent med mennesker han ikke har noe kunnskap om. Det er vel bortimot umulig å ikke snakke med dem en eller annen gang i skolesammenheng. Dette er ikke vanskeligere enn du gjør det til selv. Hva mener du med ikke noe kunnskap om? Extremetel: De skjenner hverandre fordi de går på skole sammen på fulltid, jeg er der bare en halv dag. Jeg blir sikkert basert i en negativ bås fordi jeg opprinnelig går på en unormal skole? Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 TS er altså besatt av å bli kjent med mennesker han ikke har noe kunnskap om. Det er vel bortimot umulig å ikke snakke med dem en eller annen gang i skolesammenheng. Dette er ikke vanskeligere enn du gjør det til selv. Hva mener du med ikke noe kunnskap om? Extremetel: De skjenner hverandre fordi de går på skole sammen på fulltid, jeg er der bare en halv dag. Jeg blir sikkert basert i en negativ bås fordi jeg opprinnelig går på en unormal skole? Kan det være grunnen? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Om du går på en spesialskole 4 ganger i uka så ser de på deg som rar. Om du ikke gjør noe for å motbevise dette så ser de fortsatt på deg som rar. Så ja, de ser på deg som rar og om du ikke går aktiv inn for å forandre det, så kommer de fortsatt til å se deg som en særing. Om jeg var deg ville jeg heller prøvd å bli venner med de på den opprinnelige skolen din, for det er vanskelig å bli venner med noen om du bare treffer dem en halv skoledag i uka. Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Men jeg skal begynne på den nye skolen for fullt i 10'ende. Så må lizm gjøre ett godt inntrykk. Så hvordan blir jeg da venn og motbeviser disse greiene lizm? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det må da gå an å legge til klassekompisser selv om du ikke kjenner dem så godt. Jeg har mange som gikk i parallell-klassen min selv om jeg aldri har sagt så mye som et ord til dem. Det er bare utrolig barnslig å ignorere deg uten noen grunn. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Ikke gjør noe du selv ser på som sært / Ikke gjør noe du selv ville blitt irritert for om andre gjorde det. Dessuten kommer du sikkert til å finne ut at det er lettere å bli kjent med folk i klassen når du begynner i heltid. Uansett, skriver / sier folk fortsatt "lizm"? Gavekort, når han bare er i klassen en gang i blant så er det ikke rart at de er skeptiske til å legge han til som venn. Om du vil legge til folk som venner i hytt og pine så kan du prøve Nettby. Hvis jeg venter 7 ganger før jeg snakker til den ene og den andre osv. Da er jeg lizm på vei mere til Friendzone fremfor Kjæresteforhold. Man bør bli kjent med personen og muligens bli venn med h*n før du burde vurdere et kjæresteforhold. Endret 21. mars 2010 av Extremetel Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ikke vær deg selv, snakk, kle deg, hør på samme musikk og oppfør deg akuratt som de du vil være venner med. Ikke vær for innpåsliten, men du må likevel ta initativ. Sånn er det du får venner på raskest mulig måte. Ikke vis til andre at du blir sint, ikke krangle med andre, ikke vær unormal. Prøv å kle deg kult og ikke som en dass. Høres brutalt ut, men jeg tror at i din situasjon er det, det eneste som funker. Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det virker som det er skikkelig kaos i hodet ditt! Du virker besatt for at folk skal adde deg på face.. Men hva vil du skal skje etter det? Det er ikke slik at folk uansett vil prate til deg irl eller på face om du ikke gir et godt inntrykk. Og det virker rett og slett som om du har bestemt deg for at ting ikke vil gå med det synet du har på deg selv. Du velger å spørre om råd du egentlig ikke bryr deg om, Hvorfor skjønner jeg ikke. Det å starte i en ny klasse føles rart og skummelt for deg selv, men for de som går i klassen er det bare spennende og de fleste har et nøytralt inntrykk av deg med en gang. Når du velger å ikke prate med dem og adde de på face uten å prate vil ikke dette gi et veldig godt utgangspunkt. Hva vil du egentlig med denne tråden videre? Tips har du allerede fått. -Kristiantre Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Slapp av gutter, dere trenger vel ikke å torturere han da ? Han kom hit for å få flere tips hva han burde gjøre, og hva han burde IKKE gjøre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg