Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor godtar de ikke?

Gjest Extra forvirret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forventer ett ærlig svar. Har prøvd å bli kjent med dem irl. Men de kan heller ikke unnskylde seg med at jeg plukker ut de fineste, de er de eneste jeg fant på Facebook, så der har jeg unnskyldninger.

Har denne handlingen gjort det mere negativt eller positivt?

Du har antagelig gjort ting vanskeligere for deg selv, men overhodet ingen grunn til å gi opp håpet om å bli kjent med dem.

En annen ting er at jeg ikke ville vært den som la til alle sammen i klassen, uten at en eneste sjel la til meg. Jeg ville roet ned addinga.

Nå svarte du ikke på hvorfor du addet dem. Prøver du å bli venn/kjent med dem ved hjelp av Facebook, er det gøy med flest mulig fb-venner, er det fordi du føler deg utenfor ellers?

Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Utenfor ellers. Så jeg har altså INGEN sjans til å bli venn med dem, forstår. Jeg har tabbet meg ut Deluxe. Alt er ødelagt :(

Hele klassen kommer til å få høre det. Og etter 450 svar på ett emne her på forumet om hvordan man skal få venner på en ny skole er dermed tapt. Jaja... For gå over til gamle takter, altså ikke være snill lenger - det fungerte visst ikke.

Lenke til kommentar

Hehe en mer selvdestruerende forumbruker har jeg ikke sett på lenge...

Jeg ville anbefale å legge fra deg alle dine tanker om at du er stygg, lite attraktiv i den sosiale sammenheng, nervøsiteten rundt dette om du har ødelagt/ikke ødelagt dine sjanser til å få venner og heller satse på å være en hyggelig, blid og snill GUTT.

På meg så virker det som om du søker en blanding av sympati og magisk hjelp på forumet. Førstnevnte får du ikke, og det tror jeg er like greit. Jeg tror dette ville vært en bjørnetjeneste (det som ikke dreper deg gjør deg sterkere).

Sistnevnte får du i hvertfall ikke, siden det er ytterst få forumbrukere (utenom meg selvsagt) som har magiske evner.

Hvis de ikke adder deg på Face, kan det være fordi du ikke kjenner dem i virkeligheten. Hvis du ikke klarer å bli kjent med dem på virkelighetens arena, ville jeg glemt FB. Jeg ville faktisk gitt faen i å henge meg etter dem, siden det eneste forholdet du kan utvikle med klikken du prøver å gå inn i, er svært lite flatterende og lite ønskelig. Er det noen andre du kan henge med? Kanskje via jobb, fritidsaktiviteter eller parallellklasse?

Uansett; Lykke til!

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Bytter man klasse fordi man adder 2 folk man ikke har snakket med? Tror du de kommer til å få ett dårlig syn på meg? Hva skal jeg gjøre for å rette det opp.

Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Hehe en mer selvdestruerende forumbruker har jeg ikke sett på lenge...

Jeg ville anbefale å legge fra deg alle dine tanker om at du er stygg, lite attraktiv i den sosiale sammenheng, nervøsiteten rundt dette om du har ødelagt/ikke ødelagt dine sjanser til å få venner og heller satse på å være en hyggelig, blid og snill jente.

På meg så virker det som om du søker en blanding av sympati og magisk hjelp på forumet. Førstnevnte får du ikke, og det tror jeg er like greit. Jeg tror dette ville vært en bjørnetjeneste (det som ikke dreper deg gjør deg sterkere).

Sistnevnte får du i hvertfall ikke, siden det er ytterst få forumbrukere (utenom meg selvsagt) som har magiske evner.

Hvis de ikke adder deg på Face, kan det være fordi du ikke kjenner dem i virkeligheten. Hvis du ikke klarer å bli kjent med dem på virkelighetens arena, ville jeg glemt FB. Jeg ville faktisk gitt faen i å henge meg etter dem, siden det eneste forholdet du kan utvikle med klikken du prøver å gå inn i, er svært lite flatterende og lite ønskelig. Er det noen andre du kan henge med? Kanskje via jobb, fritidsaktiviteter eller parallellklasse?

Uansett; Lykke til!

Er Gutt på 15 år.

De adder meg IKKE fordi de IKKE kjenner meg IRL

Har problemer med å bli kjent med jenter IRL.

Hva mener du her egentlig:

Jeg ville faktisk gitt faen i å henge meg etter dem, siden det eneste forholdet du kan utvikle med klikken du prøver å gå inn i, er svært lite flatterende og lite ønskelig.

Lenke til kommentar

Ja, leif der :) Samme om du er gutt.. skal endre det.

Klikk: Sosial gruppe, som har utviklet et bånd med egen sjargong (humor etc) og ikke nødvendigvis søker etter nye "medlemmer". Stammer fra ordet Qlikue, hvis du vil google det. Tar forbehold om skriveleif ;)

Norm: Uskreven regel som gruppen følger, kanskje uten at de vet det selv.

Flatterende: Stammer fra det engelske ordet flatter. I denne sammenheng vil det være lite flatterende å oppnå en lav sosial status i en gruppe som kanskje ikke vil tilegne seg deg som medlem i utgangspunktet.

Jeg ville faktisk gitt faen i å henge meg etter dem, siden det eneste forholdet du kan utvikle med klikken du prøver å gå inn i, er svært lite flatterende og lite ønskelig.

Med dette mener jeg at hvis du blir den personen som henger etter en klikk vil du kanskje utvikle et forhold der du blir en appåklatt. Det kommer til å utvikle seg en norm i gruppen om at du ikke er en del av gruppen fra deres synspunkt, samtidig som du prøver i en mer og mer urasjonell, vaklende og forvirret form å komme inn i gruppen.

Dette ser jeg på som lite flatterende. Følgelig er dette lite ønskelig, siden du kanskje forspiller dine muligheter til å bli med i en annen sosial gruppe, for eksempel dine "parallellklassekamerater".

Så du kjenner Zarac "IRL" ?

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Har gjort verden mye vanskeligere, veien mye vanskeligere, utgangspunktet mye vanskeilgere. Alt mye vanskeligere.

Tålmodighet er nøkkelen til suksess

Men jeg har ikke tålmodighet, jeg turte ikke å snakke med hun ene pene irl. Så jeg bestemte meg for å adde 4-5 stykker irl på Face, pluss hun (for å ikke vekke mistanke) Men nå har jeg vel rotet til ALT, bare pga motet og tålmodigheten.

Prøver å tenke: ''Er du i tvil, så er du ikke i tvil'' (når det kommer til samtaler med folk det er vanskelig å komme i samtaler med. Men det går ikke å tenke slikt heller. Jeg er vel for stygg for dem.

Lenke til kommentar

Et menneske som ikke smiler, kan vanskelig være pent å se på... Så JA, du er nok ikke noe fruktfat.

Tror ikke jeg gidder å skrive mer. Hvis du trenger mer hjelp, les kommentarene mine om igjen. Med kommentaren til Zarac i bakhodet, er du vel oppe i over 20 sider med svar på klaging...

Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Klikk: Sosial gruppe, som har utviklet et bånd med egen sjargong (humor etc) og ikke nødvendigvis søker etter nye "medlemmer". Stammer fra ordet Qlikue, hvis du vil google det. Tar forbehold om skriveleif ;)

Flatterende: Stammer fra det engelske ordet flatter. I denne sammenheng vil det være lite flatterende å oppnå en lav sosial status i en gruppe som kanskje ikke vil tilegne seg deg som medlem i utgangspunktet.

Med dette mener jeg at hvis du blir den personen som henger etter en klikk vil du kanskje utvikle et forhold der du blir en appåklatt. Det kommer til å utvikle seg en norm i gruppen om at du ikke er en del av gruppen fra deres synspunkt, samtidig som du prøver i en mer og mer urasjonell, vaklende og forvirret form å komme inn i gruppen.

Dette ser jeg på som lite flatterende. Følgelig er dette lite ønskelig, siden du kanskje forspiller dine muligheter til å bli med i en annen sosial gruppe, for eksempel dine "parallellklassekamerater".

Så du mener at fordi jeg er interressert i å bli kjent med en jente, men har brukt feil utgangspunkt at jeg blir sett på som en outsider i en eller annen gjeng? Hvilken gjeng? Hva snakker du egentlig om?

Tråden handler om hvorfor de ikke adder meg, hva som skal til for at de skal adde meg, og hva jeg kan gjøre for å rette opp evnt. feil.

Lenke til kommentar
Gjest Extra forvirret

Så du mener at fordi jeg er interressert i å bli kjent med en jente, men har brukt feil utgangspunkt at jeg blir sett på som en outsider i en eller annen gjeng? Hvilken gjeng? Hva snakker du egentlig om?

Tråden handler om hvorfor de ikke adder meg, hva som skal til for at de skal adde meg, og hva jeg kan gjøre for å rette opp evnt. feil.

Det er lizm dette jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Drit i feil. Hvis du selv gjør dem store, så blir de store og problematiske.

Trinn 1: Si "hei" til de som går i klassen din

Trinn 2: Slå av en prat med dem. Vet du ikke hva du skal snakke om, så begynn å se på Paradise Hotel eller les fotballnyheter i VG. Evnt. sladder i sistnevnte.

Trinn 3: Er du heldig så snakker de kanskje tilbake til deg. Snakk videre. Repeter x antall ganger.

Trinn 4: Du kan nå lagre dem på facebook.

Å få venner en ganske enkel sosial prosses - mye lettere enn å overtale Obama til å innføre anarki i statene

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...