Tha_MullE Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hei, jeg har nettop kjøpt meg en ny iPhone 3gs, og i den anledning har jeg lastet ned masse forskjellige app's. Siden jeg ikke er over 18 enda, har jeg ikke noe kreditt-kort og får ikke kjøpt programmer, så jeg laster bare ned de gratis programmene. Sååååå jeg spurte en kompis å logge seg inn på sin konto og kjøpe et program til meg. Det fungerte helt fint, til jeg synkroniserte iPhonen min på macen min i morres. Og da får jeg en beskjed om at jeg må autorisere maskinen min. Jeg har autorisert, og fjernet autoriseringen liskom 20 eller 30 ganger, men får fremdeles ikke brukt appen på mobilen min. Så spørmsålet mitt er, hva gjør jeg? Er det noe jeg kan gjøre for å bruke programmet igjen, eller må jeg logge meg på hans bruker osv... Takker for alle svar. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Om jeg har forstått situasjonen riktig så er saken den at kompisen din må autorisere maskinen din. En Apple ID kan tilsammen autorisere 5 maskiner, og hver gang du laster ned et program vil det ligge en liten kode i filen som sier hvilken bruker som betalte/lastet ned filen. Hvis ikke maskinen din er autorisert med kompisen din sin bruker begynner iTunes å klage når den finner info på iPhonen din som ikke stemmer med maskinen. ...beklager hvis dette ble litt uforståelig Lenke til kommentar
Tha_MullE Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Om jeg har forstått situasjonen riktig så er saken den at kompisen din må autorisere maskinen din. En Apple ID kan tilsammen autorisere 5 maskiner, og hver gang du laster ned et program vil det ligge en liten kode i filen som sier hvilken bruker som betalte/lastet ned filen. Hvis ikke maskinen din er autorisert med kompisen din sin bruker begynner iTunes å klage når den finner info på iPhonen din som ikke stemmer med maskinen. ...beklager hvis dette ble litt uforståelig neida dette var kjempe fint, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå