-MarL- Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har aldri programmert i mitt live, men spørsmåle er lite. Er HTML ett programmering språk som java og de andre? Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 "]Jeg har aldri programmert i mitt live, men spørsmåle er lite.Er HTML ett programmering språk som java og de andre? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 1: Man bumper ikke etter 2minutter. 2: Jeg er _ganske_ sikker på det ja. Ser egentlig ikke hva det ellers kunne vært. Noen rett på meg om jeg tar feil, men jeg ville satset på det ja. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 trodde det var et scriptspråk. hmm. Forresten er det HTML ikke HTMLL. :wink: Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg vet a det skrives HTML, men jeg trykt på OK før jeg så over. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 nei, html er ikke noe programmeringsspåk, html beskriver web-sider. man kan godt si at man "koder" i html, men man programmerer ikke. dette er tatt opp før http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ae117330bc89d04 Lenke til kommentar
Evil InZight Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 HTML og andre såkalte "scriptspråk" blir ikke kompilert, men heller tolket uten noen oversettelse i retning av maskinkode. Jeg vil derfor ikke regnet HTML som et programmeringsspråk, men heller et scriptspråk selv om den betegnelsen kan virke litt rar på akkurat HTML. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 njaaaeei. html er ikke et scriptspråk på lik linje med f.eks Javascript, php eller VBscript. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 html er: hyper text markup language, verken mer eller mindre. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Som ein definisjon; HTML er eit SGML-språk, som inneheld data. Det er rett og slett ein måte å lagre data på, med ein viss form for standardisert formattering. Sjå w3schools.org for meir informasjon om HTML. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Bare for å utfylle kilogram litt: HTML : bruker du til å bygge/definere det statiske utseendet på en web-side (f.eks hvor tekst og bilder skal plasseres første gang siden vises). Javascript/Vbscript ol. : kan du bla. bruke til å foreta "intelligente" valg, verifisere innhold i web-sider og endre HTML-attributter dynamisk (flytte på bilder ol) Det trengs i prinsippet ikke noe eget verktøy for skriptspråkene. De fleste nettleserere har innebygd funksjonalitet for å konvertere/tolke skriptdata til kjørbar kode. Java/C++/Vb.net/C# ol. Dette er fullverdige programmeringsspråk. Du kan ikke uten videre vise resultat kodet i et slikt språk direkte i en webside. Applets/Flash/ActiveX: Er moduler som kan bygges fra selvstendige (og fullverdige) programmeringsspråk, men som kan vises i en web-side ved at nettleseren har støtte for det (innebygd eller via tilleggsmodulere til nettleseren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå