Gå til innhold

Hosting til PixelPost galleri: hvor?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en fotograf(istudent), for tiden bosatt i Australia, og er i ferd med å lage meg en egen hjemmeside for bildene mine. Via tidligere skolegang så har jeg fått lekt meg litt med PixelPost, og føler at dette er plattformen jeg vil benytte meg av.

Problemet mitt er at jeg aldri har satt opp en side på egen hånd (min tidligere erfaring er via mitt forrige universitet's servere, de tok seg av grunnleggende oppsett, jeg pusla kun med uploading av templates og modifisering av dette), og ikke helt vet hvordan man går fram. Nå er det ikke slik at jeg trenger en guide på hvordan man laster opp ting eller konfigurerer PixelPost, men jeg har hørt at webhotellet / hostingen der man skal ha PP så er det visse krav til hva slags type software (?!? koding?) servern støtter.

I tillegg er jeg usikker på hvor viktig det er med plassering av selve servern der siden ligger. Jeg bor i Australia, og blir her i minst 2 år til, deretter har jeg tenkt meg enten hjem til Norge eller over til statene for å jobbe.

Er det noen som vet om ett anstendig sted å kjøpe plass som tillater ganske mye med trafikk, har rykte på seg for god kundeservice og ikke koster all verdens?

Beklager hvis dette ble postet i feil forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixelpost can run on just about any web server in the world. To run Pixelpost, you should have:

• PHP 4.3 or greater (w/ GD-lib)
  • MySQL 3.23.58 or greater

Serveren trenger PHP og MySQL + GD... noe jeg vil påstå at "alle", i hvertfall de aller fleste har. Så det blir neppe et problem. Jeg kan ikke komme med noen konkrete anbefalinger til host da jeg ikke vil anbefale noe jeg selv ikke har prøvd, men du kan finne mye bra reviews webhostingtalk.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...