Gå til innhold

dobbeltsider med publsher 2007

Anbefalte innlegg

hallo, har nettopp laget et dokument i publisher, en avis. jeg har brukt en av malene og lagt inn flere sider etter hvert, slik at oppsettet ser slik ut:

side 1, enkel side

side 2 og 3, altså dobbeltside

så en hel haug dobbeltsider

bakside, enkel side

nå som jeg skal skrive ut kommer problemene, jeg vet ikke hvordan. jeg hadde forestilt meg at formatet skulle være a4, men sidene skulle blir skrevet ut i a3 dobbeltsidig. så hadde jeg tenkt å legge dem oppå hverandre og stifte dem sammen, men finnes det en funksjon i publisher som gjør det?

eks.

første a3 ark har forsiden og baksiden på den ene siden og den andre siden har første og siste side i avisa.

håper dere skjønte det. kan noen hjelpe? på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg bare medigrafikerlærling, men så vidt jeg skjønte spørsmålet så skal du egentlig lage en avis/hefte. Når du skal skrive ut på denne måten må sidene "brekkes" for å bli liggende i riktig rekkefølge eller du må ha programvare som legger det opp eller innstillinger som gjør det.

Jeg aner ikke om det finnes en måte å gjøre dette i publisher, men det er ikke det vanskeligste å bare legge opp sidene selv, det er bare å gå ut ifra første og siste side og legge dem sammen.

F.eks. ved 12 sider hadde du bare satt sammen

1-12 Ark 1

2-11 Ark 1

3-10 Ark 2

4-9 Ark 2

5-8 Ark 3

6-7 Ark 3

Ikke sikker på om du visste dette fra før, men isåfall håper jeg noen andre kan hjelpe deg istedenfor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...