Gå til innhold

Trådløse signaler til tråd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bllitt spurt om følgende:

Kan et trådløst signal tas ned for å sendes med tråd videre (til en OK pris)?

Type:

Modem -> FW -> Switch -> Trådløst punkt -> (trådløse signaler) -> "mottaker" -> (tråd) -> FW -> PC

Årsak til at trenger en FW nr. 2 er fordi PCen det her er snakk om står i produksjonsanlegg som helst ikke bør få driftstans fordi et eller annet skit sniker seg inn på den. Samtidig skal den stå i samme nett for fordi noe kommunikasjon skal være mulig.

Det trådløse nettet finnes fra før, så hadde vært greit å kunne benytte det for å slippe å strekke kabel over et goodt stykke. Men det er selvsagt et spørsmål om pris, finnes det ikke et relativt billig produkt for dette blir det nok heller å kable.

Kan f.eks. printserver ala dette benyttes?

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig kjører jeg ett lignende system.

Har en ruter av denne typen i etasjen over og her nede hos meg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078

Toppen er flashet med Tomato firmware for stabilitet.

Den nede hos meg har DD-WRT for funksjonalitet og er satt opp ved bruk av bridge funksjonen i DD-WRT.

Resultatet er da at jeg får en mulighet til å ta ut nettverk nede hos meg i kabel og har strukket det og i tilegg siden det er Linux til Linux på den trådløse delen så har jeg super stabilitet.

Har faktisk ikke opplevd ett eneste problem med dette oppsettet, har vært smertefritt uten avbrudd.

Har hatt tap av nettet, men dette problemet var det leverandøren sine DNS servere som hadde konket, altså utenfor mitt hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...