Gå til innhold

Sobig sprer seg som spam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Åpne proxier er datamaskiner som er tilknyttet Internett, men er uten kontroll, og er derfor lett å bryte seg inn i. Åpne proxier har gjerne DSL- (for eksempel ADSL) eller kabel-forbindelser til Internett"

Litt pirkete nå, men.. Kunne dere ikke bare satt fast forbindelse? Det kan likevel være OC3, T1 eller whatever...

Lenke til kommentar

Lurer på hvem som skriver alle disse virusene og hvilken glede de har av det etterpå... Enten det er spam eller virus, begge deler er bortimot like irriterende, dog plager spam meg mer daglig enn virus, så... I perioder er 90% av e-posten jeg får ren spam. Jeg synes man burde få til strengere lover mot denslags og finne metoder å straffe/finne dem som står bak det.

Når det er sagt er det ikke bedre i den vanlige postkassen heller nå for tiden, utrolig mye reklame der også. Utrolig sløsing med ressurser.

Lenke til kommentar

Hadde bare de som sendte ut reklame gjort litt undersøkelser hadde det kanskje ikke vært så ille. I dag fikk jeg reklame for noe som skulle gjøre noe med hårproblemet mitt og potensen min. Det er jo bare det at jeg slett ikke har noe hårproblem ei eller problem med potensen (heldigvis, er jo bare 18). De norske firmaene er ikke nødvendigvis bedre. Har vært utrolig plaget av et norsk firma som mener jeg er et selskap og derfor har lov å sende meg reklame. HVA I HELVETTE SKAL JEG MED ET BROSJYRESTATIV?! Og det er jo selvfølgelig ikke mulig å komme i kontakt med de :p

Lenke til kommentar
Har vært utrolig plaget av et norsk firma som mener jeg er et selskap og derfor har lov å sende meg reklame. HVA I søren SKAL JEG MED ET BROSJYRESTATIV?! Og det er jo selvfølgelig ikke mulig å komme i kontakt med de :p

Hvis du ikke kan komme i kontakt med de, hvordan kan de som er interessert bestille det brosjyrestativet da? Det må jo være en eller annen måte å kontakte de? Prøvd å svare på e-posten (reply)?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo sende mail tilbake, men jeg får jo ikke noe respons :p

Har sendt flere mailer der jeg meget høflig ber om å bli slettet

fra mailinglisen deres. Regner med at jeg hadde fått rask respons

dersom jeg hadde bestilt et av de stativene :p

Lenke til kommentar
Er sikkert anti virus selskapene som lager virusene så folk skal kjøpre antivirus program :p

Skulle ikke forundre meg om virusmakerne står på lønningslistene deres hvertfall. Det ville være en utrolig smart måte å drive forretning på, dvs passe på at det hele tiden er et konstant behov for produktene dine. Velvel, uansett bra at begravelsesbyråer etc ikke driver på den måten... eller hvem vet, kanskje vi har evig liv.. egentlig :)

klokken er sent :) tror det er på tide å legge seg etter en dag med skriverier.

Lenke til kommentar
Sobig er noe dritt, ingen tvil om det. De som sliter med spam derimot, har seg selv å takke. Slenge om seg med e-mail adressen sin da gitt. :p

ja... skulle ønske det var så enkelt. Onde rykter på NTNU sier at utro tjenere i drift miljøet selger e-mail adresser til suspekte selskaper, uten at jeg tror noen har kunnet bekrefte dette noen gang, men det ville vært meget enkelt for folk med tilgang til email serverene å gjør noe slikt. Noe jeg har fått bekreftet er at flere jeg kjenner på NTNU får mye av tiden nøyaktig samme spam som meg i perioder med ekstrem spam aktivitet.

Lenke til kommentar
Noe jeg har fått bekreftet er at flere jeg kjenner på NTNU får mye av tiden nøyaktig samme spam som meg i perioder med ekstrem spam aktivitet.

Det finnes programmer som finner en server, og lager deretter en haug med "mulige" e-postadresser. Den lager flere millioner slike mulige adresser, og sender til alle sammen. Noen av de må jo være faktiske adresser, og det kan være grunnen til at dere får samme spam.

Det er samme prinsipp som hvis man setter 1000 aper til å trykke vilkårlig på en skrivemaskin, så vil en av de etter 1000 år eller noe ha skrevet Shakespears samlede verker... statistisk sett.

Lenke til kommentar
Sobig er noe dritt, ingen tvil om det. De som sliter med spam derimot, har seg selv å takke. Slenge om seg med e-mail adressen sin da gitt. :p

For de som ikke bruker mail adressen sin..

Klarer nok å holde seg unna hvis du ikke bruker mail adressen eller

oppgir den til en levende sjel. Men så lenge du bruker den vil du typisk

sende en mail til en eller annen sak som gjør at den kommer på trykk

i en mailingliste på nett eller noe slikt og da er det gjort.

Lenke til kommentar

FWINNING NOTICE FOR CATEGORY B WINNER:

KP6821873DL

It is our pleasure to inform you that you have emerged

as a Category "B" winner of the UK International

Lotto. CONGRATULATIONS! You are entitled to a prize

sum of US$2,500,000.00. Reference number for your

prize is KP6821873DL, ticket number A/03-4912.

As a category B winner, you have been selected from a

total number of 25,000 names drawn from Asia, Africa,

Europe, Middle East and America. After the computer

ballot of our International Promotions Program, only

six winners emerged in the category and therefore they

are to receive payouts of US$2,500,000.00 from the

total US$15,000,000.00 for second category winners.

To immediately collect your prize, please contact our

Category "B" financial handlers with information

below:

Mr. Carl Gareth

Financial Director

International Contracting Company Ltd

76 New Fetter Lane

London, EC4A 1AG

TELEPHONE: +44 7743400803, 008821652070052

FAX: + 44 7092 026618

Email:

[email protected]

Provide prize reference number-KP6821873DL and winning

ticket number-A/03-4912 for confirmation. In your best

interests, you must initiate contact within one week

of receipt of this correspondence. International

Contracting Company Ltd will handle all matters with

regards to claiming your prize. You are also advised

to send a copy of this email,either by fax or email,

to your financial handler Mr. Carl Gareth,when

contacting him.

You are to keep all lottery information from the

public as we will not entertain cases of multiple

claims processing or compromise the privacy and

security for all winners.

Other necessary International Lotto Uk information

are:

Draw 1 number: 01-11417

Draw 2 number: 02-7962

International Lottery code no: IL55008

You may be required to provide any of the above

information during the process of collecting your

prize.

We congratulate you once again and it is our hope that

you participate in any of our international programs

in the nearest future.

Thank you.

Sincerely,

Burk J. Fellow

Promotions Manager

International Lotto UK

Slett ikke så ille! Jeg og de 100 andre som har fått denne mailen har vunnet $2,500,000.00 US dollars. *sprette en pils* :lol:

Redigert av moderator; pass på linjebredden!

Lenke til kommentar

For de som ikke bruker mail adressen sin..

Klarer nok å holde seg unna hvis du ikke bruker mail adressen eller

oppgir den til en levende sjel. Men så lenge du bruker den vil du typisk

sende en mail til en eller annen sak som gjør at den kommer på trykk

i en mailingliste på nett eller noe slikt og da er det gjort.

Det er ikke så vanskelig å forstå at de som registrerer seg hist og pist, får et problem med spam. Jeg har testet dette med diverse e-post adresser i en del år nå, og ikke så vanskelig å se sammenhengen. Det er ikke snakk om å ikke å dele ut adressen, men til hvem. Flere adresser til hvert sitt formål osv. pop. og web.. Så kjære kindings, påstanden din kjøper jeg ikke. Den holder ikke. :p

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å forstå at de som registrerer seg hist og pist, får et problem med spam.  Jeg har testet dette med diverse e-post adresser i en del år nå, og ikke så vanskelig å se sammenhengen. Det er ikke snakk om å ikke å dele ut adressen, men til hvem. Flere adresser til hvert sitt formål osv. pop. og web.. Så kjære kindings, påstanden din kjøper jeg ikke. Den holder ikke.  :p

Nå har jeg faktisk en hotmail adresse som jeg bruker i tilfeller der jeg tror spam kan bli et problem. Utover det er det lite hjelp i å teste med forskjellige e-poster dersom det ikke er på samme domene, f.eks hadde jeg aldri spam på online.no adressen min, hotmail derimot :). Adressen min på skolen her er "sterkt" plaget med spam i perioder, det samme gjelder de fleste jeg kjenner og vi mottar som sagt mye av tiden samme spam, dvs det ligger mer bak det enn bare uforsiktig bruk av epost adresser. Det er også slik at å ha en mengde med epostadresser er uoversiktelig og burde være unødvendig.

Lenke til kommentar

Hadde e-mail addressa mi på heimesida mi tidlegare.

Det var muligens den største tabba, men også ubrukte e-mail addresser

kan plutselig verte fulle av spam.

Har sett eksempler der eg har fått spam-mail med kopi til ein haug andre

med same første bokstavane.

Dette er tydelegvis "brute-force" generering av e-mail addresser der

avsender ikkje kjenner mottakarens addresser, men prøver alle tenkelige

bokstavkombinasjonar, og muligens registrerer dei som ikkje gir feilmelding.

Bent

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å forstå at de som registrerer seg hist og pist, får et problem med spam.  Jeg har testet dette med diverse e-post adresser i en del år nå, og ikke så vanskelig å se sammenhengen. Det er ikke snakk om å ikke å dele ut adressen, men til hvem. Flere adresser til hvert sitt formål osv. pop. og web.. Så kjære kindings, påstanden din kjøper jeg ikke. Den holder ikke.  :p

Nå har jeg faktisk en hotmail adresse som jeg bruker i tilfeller der jeg tror spam kan bli et problem. Utover det er det lite hjelp i å teste med forskjellige e-poster dersom det ikke er på samme domene, f.eks hadde jeg aldri spam på online.no adressen min, hotmail derimot :). Adressen min på skolen her er "sterkt" plaget med spam i perioder, det samme gjelder de fleste jeg kjenner og vi mottar som sagt mye av tiden samme spam, dvs det ligger mer bak det enn bare uforsiktig bruk av epost adresser. Det er også slik at å ha en mengde med epostadresser er uoversiktelig og burde være unødvendig.

Det er jeg helt enig i. :) Bruker selv 3 mailadresser privat. 2 av dem er webbasert. De bruker jeg i de sammenhenger jeg mener krever det. Det er på disse jeg får spam. Den siste er fra internettleverandøren min, og den er fri for spam.

Poenget mitt er at det går ann å ha rimelig kontroll på spam. Det er selvfølgelig ikke 100 % sikkert, men greit så langt for min del. Når jeg hører om folk som får 1000-vis av spam, så er ikke det tilfeldig. Det er selvfølgelig flere årsaker til det, men ser en klar sammenheng mellom leverandør av mailadressen og bruken av den. :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

FWINNING NOTICE FOR CATEGORY B WINNER:

KP6821873DL

It is our pleasure to inform you that you have emerged

as a Category "B" winner of the UK International

Lotto. CONGRATULATIONS! You are entitled to a prize

sum of US$2,500,000.00. Reference number for your

prize is KP6821873DL, ticket number A/03-4912.

As a category B winner, you have been selected from a

total number of 25,000 names drawn from Asia, Africa,

Europe, Middle East and America. After the computer

ballot of our International Promotions Program, only

six winners emerged in the category and therefore they

are to receive payouts of US$2,500,000.00 from the

total US$15,000,000.00 for second category winners.

To immediately collect your prize, please contact our

Category "B" financial handlers with information

below:

Mr. Carl Gareth

Financial Director

International Contracting Company Ltd

76 New Fetter Lane

London, EC4A 1AG

TELEPHONE: +44 7743400803, 008821652070052

FAX: + 44 7092 026618

Email:

[email protected]  

Provide prize reference number-KP6821873DL and winning

ticket number-A/03-4912 for confirmation. In your best

interests, you must initiate contact within one week

of receipt of this correspondence. International

Contracting Company Ltd will handle all matters with

regards to claiming your prize. You are also advised

to send a copy of this email,either by fax or email,

to your financial handler Mr. Carl Gareth,when

contacting him.

You are to keep all lottery information from the

public as we will not entertain cases of multiple

claims processing or compromise the privacy and

security for all winners.

Other necessary International Lotto Uk information

are:

Draw 1 number: 01-11417

Draw 2 number: 02-7962

International Lottery code no: IL55008

You may be required to provide any of the above

information during the process of collecting your

prize.

We congratulate you once again and it is our hope that

you participate in any of our international programs

in the nearest future.  

Thank you.

Sincerely,

Burk J. Fellow

Promotions Manager

International Lotto UK

Slett ikke så ille! Jeg og de 100 andre som har fått denne mailen har vunnet $2,500,000.00 US dollars. *sprette en pils* :lol:

:lol::lol::lol::lol::lol::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...