Yamato47 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg bruker til daglig en mac mini med windows xp og er fornøyd med det. Nå har jeg bestilt meg delene til en spille-pc, med blant annet firekjerners prosessor. Hva vil jeg oppnå ved å gå for windows 7 framfor windows xp? Er det noe som vil gå raskere? Windows XP er for meg både stabilt og sikkert nok. Må jeg ikke påregne driverbøll, siden Windows 7 ennå er ganske nytt? Jeg er en kyndig PC-bruker, og har aldri funnet virus eller spyware av problematisk sort de gangene jeg har kjørt skanneprogram. Jeg begynner å bli gammel og vil ha konkret gevinst for å måtte lære meg et nytt operativsystem, hvis ikke holder jeg meg til det gamle. Lenke til kommentar
Kayo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg bruker Win7, men "anbefaler" å bruke XP til spilling. Det er en del nye funksjoner i Win7 som man ikke har i XP. Det er sikkert en del som motsier meg når det gjelder XP vs Win7, så det jeg sier er kun min subjektive mening, da jeg føler at drivere og kompatibilitet til Win7 ikke er helt optimalt ennå. Å bruke Win7 til spilling er ofte ikke noe problem, men er man "hardcore" spiller så tror jeg man enda får litt bedre ytelse. Kun min subjektive mening. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ser at DX11 ser ut til å være forbeholdt windows 7 så langt. Jeg som har kjøpt radeon 5750 og alt mulig. DX10 ser heller ikke ut til å finnes for windows xp. Da ser det ut til at det blir windows 7 på spilleboksen. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg ser at DX11 ser ut til å være forbeholdt windows 7 så langt. Jeg som har kjøpt radeon 5750 og alt mulig. DX10 ser heller ikke ut til å finnes for windows xp. Da ser det ut til at det blir windows 7 på spilleboksen. Regner med at OpenGL versjon 4.0 også vil kunne kjøres på XP. Da skulle man jo få samme (?) fordeler som ved directX11. Arrestér meg om jeg tar feil da Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Fordeler med Windows 7: - Bedre bruk av flerkjernet prosessorer - Utnytter minnet ditt bedre - Sikrere - Mer stabilt - Like rask eller raskere i spill enn XP - Mer framtidsrettet - Ulemper: - Applikasjonstøtte (gamle programmer) - Drivere Viktig å påpeke at det med drivere ikke nødvendigvis er et problem. 64-bit har blitt meget godt nå med tanke på driverutvalg. Bør sjekkes i forkant. Nye maskiner skal fungere helt utmerket. En moderne maskin vil yte langt bedre på en maskin med Windows 7 enn med XP. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Du trenger ikke å "lære" Windows 7, om du allerede kan Windows XP. Veldig veldig mye er det samme, det er bare det at de forskjellige knappene for alt mulig rart bare har blitt flyttet på litt, og/eller fått litt andre navn, og/eller fått andre ikoner. Jeg byttet til Windows 7 for en måned siden, og tenker nå ikke over det lengre at noe er annerledes. Forøvrig begynner Windows XP å bli gammelt nå, og det betyr at om ikke lenge vil Microsoft slutte med support (nye oppdateringer, patches o.s.v.), og dessuten blir det stadig færre spill som vil virke for XP. Så om du ikke vil ta skrittet idag, må du kanskje gjøre det imorgen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå