daffyd Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg har for tiden et IBM Full Size UltraNav keyboard, som IBM/Lenovo har sluttet å produsere. Her er et bilde av et tilsvarende (dette er vel US layout?) Det jeg syns er så fantastisk med dette tastaturet er følgende: * tastaturet er veldig lavt * utrolig gode taster, med passe kort "reisevei" * håndleddstøtte i forkant av tastene som gjør at man ikke trenger å løfte hånden for å taste, noe som resulterer i at det er ufattelig behagelig å skrive på, og høyden opp til håndleddstøtten fra bordet er ca. 7mm. * touchpad (jeg er lat, og det er utrolig behagelig å slippe å løfte hånden bort fra tastaturet og til en mus for småting) * "styrespak" / track point, gjør at jeg ikke trenger å løfte så mye som en finger for å flytte pekeren litt Jeg skriver mye, og et godt tastatur er meget viktig. Og, jeg trenger et tastatur til. I tillegg så fins det dessverre ikke drivere for touchpad og slikt under Win7 (som jeg må bruke på jobb ), så nå er drømmetastaturet redusert til kun et over gjennomsnittlig bra tastatur. Problemet med tastatur er at du vet ikke hvordan de er før du har brukt dem en stund. Og alle andre tastatur jeg har prøvd virker vonde å bruke i forhold til det IBM-tastaturet jeg har. I tillegg så har IBM sluttet å føre tastatur med touch-pad, nå er det kun track-point som gjelder, og jeg syns touch-pad'en er bedre enn track-point'en. Så nå er jeg interessert i å få vite om andre tastatur som, minimum, dekker følgende krav: * tastaturet er veldig lavt * utrolig gode taster, med passe kort "reisevei" * håndleddstøtte i forkant av tastene som gjør at man ikke trenger å løfte hånden for å taste, noe som resulterer i at det er ufattelig behagelig å skrive på, og høyden opp til håndleddstøtten fra bordet er ca. 7mm. (evt at tastaturet er så lavt at dette faktisk ikke er nødvendig) Og gjerne disse i tillegg, om det går: * touchpad * "styrespak" / track point Apple har et par tastatur som scorer veldig høyt på den første gruppen, men de har noen problemer ved at man må mappe om noen taster o.l. om man skal bruke dem under Windows/Linux, og dermed er de uaktuelle. Alle tips mottas med takk! Endret 19. mars 2010 av daffyd Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Har du sjekket ThinkPad-drivere for Win7? Flere av dem bruker samme tastatur, så det kan være at du finner drivere til tastaturet. Uansett, kanskje du bør vurdere en løsning med uavhengig håndleddsstøtte/mus og tastatur. F.eks. Contour Rollermouse + ett Lenovo tastatur. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Har du sjekket ThinkPad-drivere for Win7? Flere av dem bruker samme tastatur, så det kan være at du finner drivere til tastaturet. Uansett, kanskje du bør vurdere en løsning med uavhengig håndleddsstøtte/mus og tastatur. F.eks. Contour Rollermouse + ett Lenovo tastatur. Har forsøkt disse, og syns de er veldig dårlige i forhold til ultranav-varianten til IBM (Lenovo). Og så provoserer det meg at de kan charge så latterlig mye for dem. En slik sak koster fort opp mot 2.000,- mens både tastatur (som er sinnsykt bra) og pekeflate++ hos IBM kostet ca. 1.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå