Gå til innhold

Proteinpulver?

Anbefalte innlegg

It appears safe for adults to use creatine at the doses recommended by manufacturers. But it's unknown what kind of effect taking creatine has over the long term, especially in teens or younger children. The American College of Sports Medicine advises against taking creatine if you're under 18 years old.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må man heller ikke spise fisk, kjøtt eller bær.

Det finnes ikke en egen forskningsrapport på barn/under 18 og da må de ifølge lov fraråde det.

Det er det samme for gravide, er det ikke forsket på med tanke på dette så må man fraråde den gruppen å bruke.

"må ikke inntaes av gravide" betyr "vi har ikke forsket på det enda" og ikke "det er farlig"

Lenke til kommentar

Hei jeg er en gutt som e snart 16 år veier 84 kilo, 1,84 høy og trener 4-6 dager styrke i uka. Men jeg har nå trent i 1 år uten resultater jeg er fornøyd av :mad: så burde jeg gå over til proteinpulver? eller evuntuelt andre mulighter for å få øke muskelbyggingen.. er åpen for alle råd :D

Dersom du skal øke i styrke og volum er det nok ikke kvantitet på trening som teller, men kvalitet! Gå ned til styrketrening 3 dager, få deg ett skikkelig 5x5 styrkeprogram og sørg for å spis riktig! Om du skal opp i vekt MÅ du spise mer kalorier enn det du forbrenner. Så enkelt er det. Du som er så ung har en naturlig høy forbrenning så da blir det desto viktigere å spise nok. Husk på at du ikke kan spise hvasomhelst for å få opp kalorioverskudd, gå for sunne matvarer.

Blir det vansklig kan du supplere med gainer. Kreatin er og ett nyttig verktøy for alle som skal opp i styrke og volum.

jeg synes dette hørtes ganske så fornuftig ut :thumbup: skal prøve dette en stund nå thx guys :)

Lenke til kommentar
Blir for dyrt.

Blir da ikke dyrt, de bruker samme mengde.

Isteden for 40g etter så tar de for eks 10g før og 30g etter.

Da må du ha med 2 shaker ellers blir det bare kliss.

Om du trenger noe før/under kommer vel an på om det er lenge siden du spiste osv.

Det blir flisespikkeri, 25g etter + litt karb for eks 30-60g avhengig av hvor hardt du trente er 95% godt nok og holder i massevis i 1 omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...