Gå til innhold

Hannhund og markering


Anbefalte innlegg

PS! Dette er noe langt. ;)

 

 

Jeg begynner å bli ganske fortvilet. Har en Russisk toy - hanne på 11 mnd. Vi fikk han da han var 8,5 mnd. I begynnelsen tisset han ute eller på tisselaken hvis han ikke kom seg tidsnok ut. Da han var ca. 9 mnd begynte han å markere på "alt" annet enn tisselakene.

 

Ulempen med at vi fikk han i desember var at det var ekstreme snømengder og veldig kaldt. Han er korthåret, nærmeste naken på steder av kroppen og fryser lett. (Har på han klær når det er som kaldest.) Pga været så fikk vi ikke til å skape gode rutiner med lufting. Nå som det er mildere og han har blitt vant til snøen (han hadde ikke sett snø før han kom til oss), så lufter vi han ofte som mulig.

 

I dag har jeg.f.eks. gått to turer, en når vi stod opp og en på ettermiddagen. Han har vært med ut på verandaen da jeg ryddet og måkte den og vi har lekt i hagen minst 5 ganger(har gravd til stort området i snøen). Likevel så stod han i sted og tisset inni buret på alle teppene der.

 

Så nå føler jeg meg som en elendig og mislykket hundemamma. Er så sykt lei av å tørke tiss og vaske det han har markert. :(

 

Fikk tips om "boyband". Noen som har erfaring med det?

 

 

Andre tips?

 

 

Kan legge til at vi har ei tipse av samme rase på litt over året. Fikk henne da hun 9 uker og hun er husren. Hannhunden er ellers verdens snilleste og veldig lydig. Ikke noe "problemhund" på andre områder. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

"Bodyband" fungerer veldig bra. Putt et bind inni og la han gå med det på seg en stund når han har tisset. Da vil han etterhvert erfare at det er ubehagelig. Dette har fungert på flere jeg kjenner.

Tusen takk for svar!

Da skal jeg bestille det snarest og prøve de ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...