Gå til innhold

Laptop som skal brukes til lydbehandling og avspilling av 1080p film på ekstern skjerm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter en laptop, så billig som mulig, som klarer å spille av 1080p-materiale glatt, har DVI eller HDMI-utgang, endel prosessorkraft, og som har firewire (trenger dette for å koble til et skikkelig lydkort)

Jeg har tittet litt på prisguiden, men jeg blir helt forvirret av dette prosessorvirrvarret!

Det eneste jeg vet at er bra er core2duo, og så og si alle som det står at har det viser seg å ha noe pentium dual core ræl eller liknende så fort jeg klikker på den. Og det kan jeg jo ikke ha, jeg må ha noe som yter litt!

Batterilevetid og sånt er mindre viktig for meg. Stabilitet og maskinvare med bra drivere derimot er viktig. Jeg vil ha intel-chipset, og helst så standard-komponenter som overhodet mulig, så jeg slipper å slite med å finne drivere når jeg formaterer.

Så jeg trenger litt hjelp til å velge hvilken laptop jeg skal kjøpe!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier er Core2Duo bra cpu'er men du skal heller se etter i3,i5 eller i7

cpu'er, "i" cpuene er siste generasjon og har bedre ytelse enn de gamle duo variantene. (Det finnes noen i øverste range som kan overlappe noe på ytelse)

Du sier du må ha firewire, kan du bruke et pcmcia kort med firewire?

(Firewire er litt ut som fast port nå for tiden.)

Hva med skjerm, er det en fordel med full HD på den?

Av skjermkort så er de fleste modeller jeg ville betrakte som aktuelle utstyrt med HD 5650 kort noe som er et bra kort med tanke på HD siden det støtter endel kule audio funksjoner over hdmi.

Prismessig så havner alt dette på rundt 7000-10000kr, høres det greit ut?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ligger nok litt etter her :p når det gjelder CPU holder det med noe som yter tilsvarende en stasjonær c2duo på kanskje 2-2.5 GHz. I-seriene er nok overkill for meg. Og jeg tenkte også å prøve å komme under 5000kr. Er dette mulig? Finnes det maskiner i denne prisklassen som takler 1080p? Høy oppløsning på den integrerte skjermen er ikke nødvendig,jeg bruker en annen skjerm hvis jeg trenger dette, og er mer opptatt av pris og deretter portabilitet. Audio over hdmi høres forsåvidt kult ut, men det er ikke noe jeg trenger, da jeg kommer til å kjøre lyden gjennom et vanlig stereoanlegg når jeg ser på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...