war2war Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Heisann Har en zyxel P-660HW-T3 v2 router/trådløs. Det trådløse er veldig ustabilt og skal derfor koble til en Linksys WRT54GL trådløs router, har lest at det går ann å gjøre denne linksys router til et trådløst accesspunkt. Dette prøvde jeg. skiftet navn på Linksys, satt på sikkerhet, koblet til patche kabel fra port 1 på linksys (ikke WAN port) til port på Zyxel-router, disable DHCP,satt ip addresse til nettverket mitt eks;192.168.1.42.(starter på 33 kunne satt til 254) får opp på zyxel routern at linksysen har koblet seg til zyxelen. Finner Linksysen når jeg scanner trådløse nettverk, kobler til men får ikke kommet ut på nett via linksys. Er det noe jeg overser, eller er det noe annet. Hvis noen har noe erfaring så. Lenke til kommentar
war2war Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 -LØST- jepp da har jeg funnet ut av det, viste seg at den ene porten som jeg koblet meg til var defekt. Murphys law - i freakin love ya. Ellers var allt gjort riktig, klapp på egen skulder og takk til fluke Microscanner 2. bortsett fra at jeg satt Linksys routern til 192.168.1.2 siden zyxel er 192.168.1.1. og satt til channel 6 - 2.437Ghz. Fungerer som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå