Yawa Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg har ett medlemsområde hvor seksjoner, sider og elementer har en bestemt tilgangsverdi (tall) som er forhåndssatt i en session_start();. her bruker har fått tildelt en adgangsverdi (også tall) som benyttes for å avgjøre tilgangen. Det som er, er at hvis en bruker med lavere tall-verdi en godkjent så nektes de adgang. Planen er å sende vedkommende tilbake til siden de var på med bruk av $_SERVER['HTTP_REFERER']. så jeg har satt opp dette i toppen av sidene (med variert adgangsverdi da): <?php session_start(); if ($_SESSION['static_var'] >= 4) { $var = mysql_real_escape_string($_SESSION['var_id']); require_once('/path/to/access-db-inndata.php'); $select = sprintf('SELECT * FROM table WHERE field = \'%d\'', $var); $query = mysql_query($select, $con); $data = mysql_fetch_assoc($query); } else { header ('Location: '.$_SERVER['HTTP_REFERER']); } ?> Men det funker svært dårlig... Legger jeg inn en ordinær URL så fungerer det greit da. Så oppsettet fungerer. Det fungerer bare ikke med bruk av $_SERVER['HTTP_REFERER']. Kan noen hjelpe meg litt? Endret 19. mars 2010 av Yawa Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det er ikke sikkert nettleseren din sender referrer-headers i det hele tatt, hvilket selvfølgelig vil gjøre at systemet ditt ikke fungerer. Kjør en var_dump på verdien, så vi ser hva vi har å jobbe med. Endret 19. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) setter jeg eks. <?php print $_SERVER['HTTP_REFERER']; ?> så for jeg respons da... Altså URL'en til forrige side... har ikke vert borti var_dump tidligere, så kunne du forklart hvordan jeg kjører en? Endret 19. mars 2010 av Yawa Lenke til kommentar
masb Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 http://php.net/manual/en/function.var-dump.php Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Resposen er NULL. Satte koden opp slik. Riktig? session_start(); if(...){ ... } else { $referer = header ('Location: '.$_SERVER['HTTP_REFERER']); var_dump($referer);} } Endret 20. mars 2010 av Yawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå